חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תערובון בטון לפיסול

מאת: זיו איילאמנות פלסטית25/08/20102943 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בטון הפך בשנים האחרונות לחומר שהאומנות  עושה בו שימוש נרחב, בפיסול, כחומר לתבליטים, יצירת כדים וכלים שונים, ואפילו תכשיטי בטון. ישנן טכניקות רבות לעבודה עימו, חומר ציפוי, יציקה, גילוף,ועוד

בפיסול הוא מקובל, הן כחומר ציפוי (בעצם צריך להתיחס אליו במקרה הזה כטיח) על גבי חומרים שונים-רשת ברזל, קלקר, וחומרים פולימריים שונים. והן כחומר יציקה(ראו מה אנו עושים ב ימי כיף שאנו עורכים). 

ליצירת בטון חזק כבסיס לציפוי של עבודות יש חשיבות להתיחסות לחומר אותו אנו מצפים. ולגודל העבודה. בעבודות ברשת ברזל יש שוני בן עבודות עם רשת לולים שמאפשרת לבטון לחדור לתוכה-לבן עבודות ברשתות נפה עדינות  המשאירות את הבטון כציפוי חיצוני עליהן.התערובת הבסיסית לציפוי רשת נפה היא יחידה של חול מנופה(ישנם סוגי חול רבים בשוק ויש לבחור מבניהם ,חול עדין יתן טקסוטורה עדינה,חול גס -מרקם גס וחוזק.יחידה של בטון (זה לא משנה אם זה בטון לבן או אפור-על אף שרוב הבנאים נשבעים שבטון אפור חזק יותר),יש להוסיף דבק בניה  כגון בג' בונד (ישנם דבקים רבים בשוק  -צריך לבחור דבק המתאים לטיח  ולא ליציקה) עלפי הוראות היצרן. צריך לזכור שהדבק מסמיך את התערובת -ולכן ככל שנוסיף  דבק- הדבר יעלה את הסבירות לסדקי התיבשות -לכן יש להרטיב או לעטוף את הפסל בניילון אם אנחנו עובדים בקייץ(כמו ב פיסול קרמי). . הכלל לגבי תוספת מים הוא שככל שיש יותר מים בתערובת כך  היא חלשה יותר.אבל בשכבות הראשונות של עבודה על רשת נפה אין לנו ברירה אלה ליצור תערובת דלילה עם הרבה מים כדי לחזק בצורה הדרגתית את הפסל (אם נעטוף אותו מיד בשכבה עבה של בטון הוא יקרוס בהנחה שאומנם הבטון יתפס. בעבודה עם רשת נפה יש לשטוף את הרשת מהשמן המרוח עליה כדי למנוע החלדה).אם עובדים עם רשת לולים אפשר להוסיף לתערובת גם מעט חצץ עדין (שומשומית).תוספת של סיבי מתכת או פיבר גלס קצוצים  יחזקו בצורה מהותית את התערובת.וישמשו כחיבור בן השכבות השונות(בניגוד לנטייה המקובלת יש לשקול להשאיר את השכבות הראשונות לא חלקות כדי שהשכבות הבאות יתפסו בקלות עליהן.(צפו בשימושים מרכזיים אלה ב"ISRAELI  ART")

בטון ליציקה של פיסול  יש להכין בתערובת של שני יחידות חול על יחידת מלט (הפעם הדבק צריך להתאים ליציקה),כמות המים צריכה להיות המינמלית שתאפשר לבטון למלא את כל פרטי הפסל-יש לשקול הכנסת חוטי ברזל במקומות דקים במיוחד או במקומות  עם נטייה לשבירה (אצבעות למשל). ושוב הרטבה ושמירה בתוך ניילון במזג האוויר הישראלי חשובה.

 



תגיות המאמר: פיסול, אומנות, בטון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זיו אייל,חוגי ציור ילדים נווער ומבוגרים

www.sadna4u.com

פיסולhttp://www.sadna4u.com/page1.html

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זיו אייל

מאת: זיו איילציור24/09/101424 צפיות
על הצורך בגבולות באומנות, ,על חרדת הדף הריק, למה אני הכי חופשייה כשאני קשורה ועוד

מאת: זיו איילאמנות פלסטית22/09/101775 צפיות
על סוסי הטרהקוטה הענקיים והסודיים של דרום מזרח הודו

מאת: זיו איילאמנות פלסטית18/09/102112 צפיות
על יצרתיות וגיל מבוגר ,על שאלות של מה עוצר ומה מניח לנו להמשיך להיות פוריים

מאת: זיו איילאמנות פלסטית18/09/102447 צפיות
על הפיסול של אילן אורבוך,על שאלות של כיצד זיכרון נוצר וכיצד הגיאוגרפיה מטעינה אותו במשמעויות.

מאת: זיו איילפיסול18/09/102912 צפיות
טכניקות ליציקת חול,חומרי יציקה ושיטה.וגם טיפ אחד ללימוד ציור.

מאת: זיו איילפיסול25/08/102168 צפיות
על סוגים שונים של תערובות גבס לאומנות,תוספים וזיון המשטח.

מאת: זיו איילאמנות פלסטית25/08/101394 צפיות
על ימי כיף וסדנאות אומנות,על היתרונות של חוויה אקטיבית מול חוויה פסיבית,על קצב ויצירה.

מאמרים נוספים בנושא אמנות פלסטית

מאת: ענת עין גדיאמנות פלסטית25/01/154170 צפיות
- מאמר זה עוסק בשילוב האמנות הפלסטית בגן הילדים ביחס לגישות החינוכיות שקיימות בחינוך לגיל הרך. מטרת המאמר הייתה להבין את חשיבות שילוב האמנות בגיל הגן ואת תרומתה הרבה להתפתחות הילד דרך תפיסותיהן החינוכיות של הגננות. המאמר נבע מתוך עבודה מקיפה אשר בדקה את התפיסות, הגישות והאמונות של מחנכות לגיל הרך בעניין שילוב אמנות פלסטית בגן הילדים במדינת ישראל ,וכן את מקומה של האמנות הפלסטית בהווי הגן, ושילובה בעשייה החינוכית אמנותית בגן. לאור זאת אתמקד במאמר בסוגיות המרכזיות הבאות: גישתן של המחנכות לאמנות הפלסטית בגן, בחירתה של הגישה החינוכית, שילובה בעבודת הגננות בנן, וכן האופנים ודרכי העבודה בהם מועברת האמנות הפלסטית בגן. המאמר מביא ממצאי מחקר משולב, בגישה האתנוגראפית, וכלל 50 גננות.

מאת: גיל שושיאמנות פלסטית17/11/138503 צפיות
מכיוון שסוגיות של תכנון פרישה הן מקיפות למדי אנחנו ממליצים לכם בחום להשתמש בשירותים של אנשים שזאת ההתמחות

מאת: דיבאני סנטראמנות פלסטית04/08/132457 צפיות
תמיד היה לנו חלום כל מטבח חדיש אך עם זאת גם ביתי, מעוצב ופרקטי, בעל הרבה מקום לאחסון אך עושה רושם קומפקטי ועוד כל מיני ניגודים שלא תמיד מתאימים. תמיד חלמנו על מטבח יפה ומרוהט, רחב ידיים ומעוצב בשעה שבפועל המטבח שלנו קטן ובנוסף אין לנו את סכום הכסף הדרוש לעצב אותו כרצוננו. אז מה יהיה?

מאת: נורית שניאמנות פלסטית19/06/132308 צפיות
על חופש הביטוי- על דימויים הנקברים בתוכנו כתל ארכאולוגי וירטואלי -על זכויות יוצרים. על הרשות לדלות אסוציאציות חופשיות בזמן יצירה בעולם גדוש ומוצף דימויים ועל הרפרנס הבלתי אפשרי לתיעוד.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/132299 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/132436 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאת: הילה אמנות פלסטית02/06/132187 צפיות
במקומות עבודה רבים אנשים נוטים להתלונן כי אף על פי שמקום העבודה הוא מושך ומרכזי, העבודה עצמה מרתקת ושעות העבודה מאוד נוחות, עדיין קשה להם במקום העבודה שלהם והם אינם מרוצים משום שהאנשים שעמם הם עובדים אינם לטעמם. כאשר בדקו את התלונות האלה לעומק, הסתבר כי אנשים מתלוננים על אנשים אחרים העובדים עמם משום שהם לא באמת מכירים אותם. השיחות בדרך כלל לא עוברות מעבר לענייני עבודה או פרטים סתמיים של יום חולין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica