|
|
|
|
|
סוסי הטרקוטה של הודו
|
|
|
בכפרים הטמיליים בדרום הודו ישנה מסורת עתיקה של בניית סוסי טרקוטה ענקיים,סוסים אלה בגובה של עד 5מ' הם השג טכני ואומנותי יוצא דופן.השיטה בה נבנים ונשרפים דמויות ענק אלה היא יוצאת דופן במורכבותה.חלקם של הפסוסים הפזורים היום בסביבות העיר Chidambaram חוג פיסול קריית אונו, הם בני מאה שנים לפחות.כשביקרתי שם -לא נותרו אלא שברים והריסות. ובכל זאת יכולתי להרגיש בעוצמה של מה שהיה שם פעם,הודו לא נאחזת בשום דבר,אף אחד לא חשב שיש משהו מיוחד באובדן הזה,הכפרים עברו לפילים עשויים בטון.הפיתוח החדש הוא שימוש בתבניות אחידות לפילים הללו .זה נראה כמו פלסטיק זה מרגיש כמו פלסטיק,לרגע חשבתי שמדובר בעוד אחת מתערוכות הנושא של תל אביב (שוורים,אריות,פינגוונים עשויים פיברגלס ומקושטים)
|
|
|
|
אומנות זו של עבודה בחימר למטרות פולחניות חוג פיסול רמת גן(שהוחלפה בהודו בשנים הארונות בעבודה בבטון)היא על סף גוויעה ורק במספר כפרים נידחים(למשלPuthur) עדיין נשמרת מסורת זו.הטכניקה היא כזו שבה כל העבודה מתבצעת באתר הבניה.לחימר המקוקומי מוסיפים גבעולי קש (גבעולי אורז) למטרות חוזק קונסרוקטיבי, תחילה נבנות הרגליים בתהליך האורך שלושה ימים(הצוות הוא בן חמישה אנשים)לאחר שהן מתקשןת ומסוגלות לשאת את מבנה הגשר מעליהן -מוקם האחרון.
|
|
|
|
בימים הבאים מוסיפים שכבת חימר על החלקים הבסיסים המשמשת לכיור הדמויות,מוטות במבוק מוצבים כתמיכות בתוך ומחוץ לסוס כדי לתמוך ולחזק אותו חוג ציור רמת גן. |
|
|
|
לבסוף שריפה במקום,הגוף נעטף בענפים וזרדים וסביבו מוקם מעטפת עשויה חימר לשמש כתנור.(כל התהליך אורך שבועיים). |
|
|
|
באדיבות -רון דה בואה(Ron du Bois) מאונברסיטת אוקלהומה סטייט |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
זיו אייל,חוגי ציור ילדים נווער ומבוגרים
www.sadna4u.com פיסולhttp://www.sadna4u.com/page1.html
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת זיו אייל
על הצורך בגבולות באומנות, ,על חרדת הדף הריק, למה אני הכי חופשייה כשאני קשורה ועוד
|
על יצרתיות וגיל מבוגר ,על שאלות של מה עוצר ומה מניח לנו להמשיך להיות פוריים
|
על הפיסול של אילן אורבוך,על שאלות של כיצד זיכרון נוצר וכיצד הגיאוגרפיה מטעינה אותו במשמעויות.
|
טכניקות ליציקת חול,חומרי יציקה ושיטה.וגם טיפ אחד ללימוד ציור.
|
בטון הפך בשנים האחרונות לחומר שהאומנות השימושית עושה בו שימוש נרחב, בפיסול, כחומר לתבליטים, יצירת כדים וכלים שונים, ואפילו תכשיטי בטון. ישנן טכניקות רבות לעבודה עימו, חומר ציפוי, יציקה, גילוף,ועוד
|
על סוגים שונים של תערובות גבס לאומנות,תוספים וזיון המשטח.
|
על ימי כיף וסדנאות אומנות,על היתרונות של חוויה אקטיבית מול חוויה פסיבית,על קצב ויצירה.
|
מאמרים נוספים בנושא אמנות פלסטית
- מאמר זה עוסק בשילוב האמנות הפלסטית בגן הילדים ביחס לגישות החינוכיות שקיימות בחינוך לגיל הרך. מטרת המאמר הייתה להבין את חשיבות שילוב האמנות בגיל הגן ואת תרומתה הרבה להתפתחות הילד דרך תפיסותיהן החינוכיות של הגננות. המאמר נבע מתוך עבודה מקיפה אשר בדקה את התפיסות, הגישות והאמונות של מחנכות לגיל הרך בעניין שילוב אמנות פלסטית בגן הילדים במדינת ישראל ,וכן את מקומה של האמנות הפלסטית בהווי הגן, ושילובה בעשייה החינוכית אמנותית בגן. לאור זאת אתמקד במאמר בסוגיות המרכזיות הבאות: גישתן של המחנכות לאמנות הפלסטית בגן, בחירתה של הגישה החינוכית, שילובה בעבודת הגננות בנן, וכן האופנים ודרכי העבודה בהם מועברת האמנות הפלסטית בגן. המאמר מביא ממצאי מחקר משולב, בגישה האתנוגראפית, וכלל 50 גננות.
|
מכיוון שסוגיות של תכנון פרישה הן מקיפות למדי אנחנו ממליצים לכם בחום להשתמש בשירותים של אנשים שזאת ההתמחות
|
תמיד היה לנו חלום כל מטבח חדיש אך עם זאת גם ביתי, מעוצב ופרקטי, בעל הרבה מקום לאחסון אך עושה רושם קומפקטי ועוד כל מיני ניגודים שלא תמיד מתאימים. תמיד חלמנו על מטבח יפה ומרוהט, רחב ידיים ומעוצב בשעה שבפועל המטבח שלנו קטן ובנוסף אין לנו את סכום הכסף הדרוש לעצב אותו כרצוננו. אז מה יהיה?
|
על חופש הביטוי- על דימויים הנקברים בתוכנו כתל ארכאולוגי וירטואלי -על זכויות יוצרים.
על הרשות לדלות אסוציאציות חופשיות בזמן יצירה בעולם גדוש ומוצף דימויים ועל הרפרנס הבלתי אפשרי לתיעוד.
|
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12.
המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור .
במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש.
מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה.
הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.
|
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12.
המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור .
במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש.
מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה.
הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.
|
במקומות עבודה רבים אנשים נוטים להתלונן כי אף על פי שמקום העבודה הוא מושך ומרכזי, העבודה עצמה מרתקת ושעות העבודה מאוד נוחות, עדיין קשה להם במקום העבודה שלהם והם אינם מרוצים משום שהאנשים שעמם הם עובדים אינם לטעמם. כאשר בדקו את התלונות האלה לעומק, הסתבר כי אנשים מתלוננים על אנשים אחרים העובדים עמם משום שהם לא באמת מכירים אותם. השיחות בדרך כלל לא עוברות מעבר לענייני עבודה או פרטים סתמיים של יום חולין.
|
|
|
|
|