קידום אתרים הופך לשירות מבוקש יותר ויותר. מדי יום נפתחות חברות רבות לקידום אתרים. מרבית בעלי אתרים מסחריים וחלק מבעלי אתרים פרטיים פונים לחברות כאלה. לכן חשוב לדעת מהם הקריטריונים שלפיהם ניתן לעשות בחירה צרכנית נבונה, ולבחור בחברת קידום אתרים טובה, אמינה ומקצועית.
ראשית כל, מומלץ להיזהר מהחברות המבטיחות הגעה מהירה אל השורה הראשונה בגוגל. קידום אתרים הוא מקצוע רציני ואין בו קסמים. השקעה והתמדה יניבו פרי, אך לא ביום אחד. לכן, אם חברת קידום אתרים מתחייבת על הגעה לשורה ראשונה בתוצאות החיפוש תוך פרק זמן מוגבל, אמינותה מוטלת בספק. חלק מהחברות המבטיחות תוצאה מיידית אכן מביאות את האתר למקום הראשון בגוגל, אך לפי מילות מפתח מורכבות שלא יהיו בשימוש הגולשים.
שנית, כדאי להימנע מקבלת שירות אצל חברה לקידום אתרים אשר מבקשת להוסיף אל האתר המקודם טקסטים שמטרתם היחידה היא קידום אתרים, כלומר טקסטים נטולי משמעות וערך מוסף לקורא, המיועדים למכונה של מנוע החיפוש. הוספת תכנים עמוסים במילות מפתח וריקים מתוכן עשויה לעשות יותר נזק מאשר תועלת, שהרי הגולשים שינסו לקרוא אותם לא ירצו לחזור ולבקר באתר. בנוסף לכך, יש לסכם מראש על מילות מפתח, שצריכות להיות צירופי מילים הגיוניים וסבירים.
שלישית, חשוב להבין כי אין דרך לקנות את השורה הראשונה בגוגל, ואם חברה לקידום אתרים מתנה את דירוג האתר המקודם בגובה שכר הטרחה, סביר להניח שאין מדובר בחברה אמינה. השיטה היחידה המאפשרת להביא את האתר למקום גבוה בתוצאות החיפוש היא הקישורים הממונים, המופיעים בעמוד הראשון של התוצאות; הגעה אל רשימת הקישורים הממונים כרוכה בתשלום ישירות לגוגל, ואין כאן צורך בפנייה לחברה לקידום אתרים.
לסיכום, ניתן לומר שיש עקרון מנחה אחד אשר יאפשר לכם לזהות חברה רצינית לקידום אתרים. חשוב שהפעולות שהחברה תבצע עבור הלקוחות יתרמו לאיכות האתר ולאיכות תכניו, ויתחשבו בראש ובראשונה בנוחות הגולשים ובשמירה על רלוונטיות לנושא האתר. טקסטים סתמיים והפניות לאתר מתוך אתרים ריקים לא יתרמו רבות לדירוגו, אך בטוח יקלקלו את הרושם של הגולשים מהאתר ועלולים להביא לנידוי האתר מהמאגרים של מנועי החיפוש. קידום אורגני של אתרים דורש זמן, אבל בסופו של דבר רק הוא מביא לתוצאה לטווח הארוך.