כל בעל אתר, ובייחוד אתר מסחרי, מעוניין בקידומו. קידום אתרים הוא כלי המאפשר להביא גולשים רבים לצפייה באתר המקודם. ככל שגולשים רבים יותר ביקרו באתר, כך הריווחיות שלו עולה – גם מהמכירות עצמן, וגם מעלות הפרסום שבו. לכן בעלי אתרים רבים מוכנים להשקיע בקידום אתרים.
מטרתו של קידום אתרים היא הגדלת מספר הגולשים המבקרים באתר המקודם. איך ניתן להביא את הגולשים אל האתר? איך ניתן לגרום לגולשים לדעת אודותיו? קיימות מספר שיטות להשגת המטרה. פרסום היא דרך אחת: אם באתר בעל דירוג גבוה יופיע באנר המוביל אל האתר המבוקש, גולשים רבים יראו אותו. שיטה זאת היא יעילה למדי, אך כרוכה בהוצאות רבות: ככל שהאתר המארח פופולרי יותר, כך הפרסום בו יקר יותר. כמובן שניתן לפרסם בכל כלי התקשורת ולא רק באינטרנט. יחד עם זאת, כאשר מדברים על קידום אתרים אין הכוונה בדרך כלל לפרסום בתשלום.
שיטה מקובלת לקידום אתרים היא יצירת קישורים אל האתר המקודם מאתרים אחרים. השיטה הזאת פועלת גם במישרין וגם בעקיפין. ראשית כל, גולשים יכולים להגיע אל האתר המקודם על ידי לחיצה על הקישור באתר המארח. שנית, מנועי החיפוש מתחשבים במספר הקישורים אל האתר מאתרים אחרים, מה שמעלה את דירוגו של האתר במנועי החיפוש.
עוד דרך לקידום אתרים היא עריכת התוכן המילולי שבו בצורה כזאת שיכיל מילות מפתח רלוונטיות. מילות מפתח רלוונטיות הן צירופי מילים שהגולשים עשויים להקליד בחלונית החיפוש של מנוע החיפוש על מנת לקבל מידע בנושא. ההשערה היא שהתוכן המילולי של האתר הוא זה שנקרא על ידי מנועי החיפוש, וככל שצירוף מילים מסוים יופיע באתר בתדירות גבוהה יותר, כך הסיכוי שהאתר יגיע לשורות הראשונות בתוצאות החיפוש גבוה יותר.
הטכניקה הזאת נחשבת ליעילה; יחד עם זאת יש להיזהר ולא להזין באתר טקסט בלתי קריא המיועד רק לרובוט של גוגל. חשוב שהגולשים שיגיעו אל האתר יוכלו לקרוא בהנאה. בנוסף, ישנם הטוענים שמנועי החיפוש יודעים לזהות שימוש יתר במילות מפתח ולפסול את האתרים המכילים טקסט כזה.
לסיכום, קיימות טכניקות שונות לקידום אתרים. קידום אתרים מוצלח יביא לשתי תוצאות ברורות. התוצאה הראשונה היא העלאת דירוג האתר במנועי החיפוש. התוצאה השניה היא שמירה על איכות הטקסטים שבאתר, שצריכים להיות קריאים, ברורים, ולא עמוסים יתר על המידה במילות מפתח.