תוכן איכותי הוא אחד הכלים היעילים ביותר בתחום של קידום אתרים. למעשה, מאמרים לקידום אתרים הפכו לבעלי מאפיינים כה מובהקים וברורים, שכתיבתם קיבלה שם מקצועי: SEO קופירייטינג. ננסה להציג את המאפיינים העיקריים של מאמרים לקידום אתרים, בצירוף דוגמאות.
למאמרים לקידום אתרים שני מאפיינים עיקריים: ייחודיות ושימוש במילות מפתח . ייחודיות של מאמר ניתנת לבדיקה באמצעות תוכנה שנקראית Advego Plagiatus . פלגיאט הוא מילה לועזית להעתקה; בכתיבת מאמרים לקידום אתרים חשוב שהטקסט יהיה ייחודי, ושלא יפגע בזכויות יוצרים קיימות. אדווגו עוסקת בסריקה ובאיתור של העתקים מלאים או חלקיים של טקסט נתון, ויכולה לפיכך להעריך את ייחודיותו של כל טקסט באחוזים.
בדרך כלל, כאשר מומחה לקידום אתרים בונה תכנית פעולה לקידום של אתר מסוים, הוא קובל שיש לשכתב חלק מהמאמרים המופיעים בו בצורה כזאת שיהפכו לייחודיים ברמה הנדרשת (המומחה יקבע את אחוז הייחודיות הנדרש לפי אדווגו). בנוסף לכך, הוא יקבע את מילות המפתח, כלומר את צירוף המילים שיש לשתול בטקסט בתדירות מסוימת.
תדירות ההופעה של מילות מפתח תיקבע על ידי אופטימיזציה. במקרים רבים מאמר לקידום אתרים יכלול מספר נתון של צירוף מילים מקורי, ועוד מספר נתון של מילות מפתח בשינויים קלים. כך, למשל, אם הצירוף המקורי הוא קורס אנגלית, ניתן יהיה לראות בטקסט גם צירוף כמו קורס לאנגלית. תדירות הופעתן של מילות מפתח לא צריכה להיות מוגזמת, על מנת לשמור על קריאות הטקסט.
אם כן, מומחה לקידום אתרים קבע את הצורך בשכתוב חלק מהמאמרים באתר לקבלת תוכן ייחודי, ובנוסף קבע את מילות המפתח הנדרשות ואת תדירות הופעתן. את עבודת השכתוב יבצע קופירייטר. רבים סוברים כי שכתוב של מאמר קיים הוא משימה קשה יותר מאשר כתיבה של מאמר ייחודי. לצורך השגת תוצאה ייחודית, על הקופירייטר לשנות את המילים למילים נרדפות (לצורך כך ניתן להיעזר במילון מילים נרדפות). לעתים לא ניתן למצוא מילים נרדפות, ואז יש לשנות את מבנה המשפט בהתאם.
בעוד שהמאפיינים הטכניים של המאמר מוכתבים על ידי המומחה לקידום אתרים, איכותו הסופית תהיה תלוייה בקופירייטר בלבד: במיומנות שלו, במקצועיות שלו וברגישות שלו למילה הכתובה. על הקופירייטר לדאוג לכך שמילות המפתח לא יהוו מטרד לקורא, שהמאמר המשוכתב לא יראה כתוצאה של פעולה מכאנית, וחשוב מכל – שהגולשים יהנו מהקריאה ויפיקו ממנה תועלת אמיתית.