אינטראקציה חזותית היא הדבר הראשון לו אנו שמים לב בכל תחום בחיינו. בעולם העסקי, הופך הרושם החזותי ליתרון עסקי משמעותי יותר ויותר מכריע בקידום ויצירת תדמיתיות חיובית לעסק שלכם. יותר ויותר עסקים מבינים את העיקרון החשוב הזה, ומבצעים מהלכים שונים בשביל להתקדם, בין היתר – השקעה בלוגו אמין וטוב שמוסר את החזון העסקי שלי בצורה טובה., לוגו טוב יגיע לקהל מטרה ממוקד וטוב, כאשר עיצוב יעיל ואפקטיבי של הלוגו כבר ידאג לעשות את השאר ולקדם אתכם ואת המכירות שלכם.
אז מה זה בכלל לוגו?
לוגו הוא כל סימן, כינוי או סמל מסחרי אחר הנועד להקל על הזיהוי של לקוח את העסק הספציפי לו הלוגו משויך. הלוגו עושה זאת באמצעו שימוש במספר אלמנטים עיצוביים שונים הפועלים על קלה המטרה בצורה ישירה או בצורה לא מודעת, ומעוררים אסוציאציות, רגשות וזיכרונות.
כיצד מזהים מהו לוגו טוב?
ליצור לוגו טוב ומתאים זוהי מלאכה של בעלי מקצוע, כאשר תוכלו להשתמש במעצב גרפי שיעבוד ישירות אתכם ויבנה לוגו לפי דרישותיכם ובקשותיכם. או שתוכלו להיכנס לאתרים המספקים תבניות לוגו מוכנות, כאשר לאחר בחירת הלוגו המתאים לכם, תקבלו אותו מותאם לארגון או לבית העסק שלכם, ע"פ כל הדרישות והבקשות שתרצו.
פשטות שמשדרת אמינות ונוחות
אחת ממטרות העל של לוגו היא להיות כמה שיותר פשוט ומהיר להבנה. קליט כמו סלוגן טוב שנדבק בראש כמה ימים אחרי ששמענו אותו ברדיו. ככל שיהיה פשוט ויתר, וניתן יהיה להבין את ה"פאנץ'" שלו בצורה מהירה וקלה יותר, כך הלוגו יבצע את עבודתו בצורה טובה יותר ויתבע במוחו של המתבונן לעוד ימים רבים. זה בתורו אף יספר לחבריו ויעביר את הבשורה.
סקאלת צבעים מגרה ובמקביל נוחה
ידוע כי צבעים שונים פועלים בצורות שונות על רגשות שונים, ומעוררים אותם לרמות משתנות. מכיוון שכך, לוגו יתאפיין בצבעים שונים וסובייקטיביים לכל עסק, ע"פ הרגשות שאותו עסק רוצה לעורר אצל קהל המטרה שלו. לדוגמא, עסק שמוכר מוצרי בטיחות, יהיה מעוניין לעורר רגשות הישרדותיים של זהירות ועוררות, ולכן בשביל כך יעדיף להשתמש בצבעים המעידים על אזהרה כמו הצבע צהוב, שחור ואדום. כדאי לשים לב גם כי לא מומלץ להרבות ביותר מידי צבעים, וכי פחות צבעים מובילים לפשטות גבוהה יותר. לוגו שעיקר הבנת הרעיון העיצובי שלו מתבססת על המשחק בצבעים הוא לוגו לא אפקטיבי. כדאי לשים לב גם כי לוגו יכול להיות מוצג בשחור לבן, להישלח בפקס או בסריקה ועוד מקרים רבים, ולכן ראוי וכדאי שניתן יהיה להבין את הלוגו גם בגרסת שחור לבן.
רלוונטיות לתוכנית עסקית ארוכת שנים
בעולמנו העסקי הדינמי, האירגון בו אנו פועלים משתנה ללא הרף מרגע לרגע, החל מקהל היעד אליו אנו מכוונים, דרך המוצרים שאנו מוכרים, ועד האג'נדה העסקית שלנו ועוד מאפנים רבים אחרים אשר יכולים להשתנות במהלך שנות פעילותינו, אפילו בטווח של מספר חודשים (במיוחד בתחילת דרכו של עסק). לכן מומלץ לא להתאים לוגו לתחום פעילות עסקית ספציפית וצר, אלא לעסק כמכלול כללי יותר היוצר אינטגרציה בין כלל המותגים שלו. כך, במידה ותאלצו לשנות את הלוגו מספר פעמים, לא תהפכו ללא רלוונטים ליותר מידי לקוחות שכבר הצלחתם. בנוסף, חוסר עקביות תדמיתית יכול ליצור רושם לא טוב אצל הלקוחות ואצל המתחרים.