פעמים רבות אנו חושבים איך לייחד את המוצר שלנו, איך לבדל את עצמנו משאר המתחרים.
לייצר מוצר אחר? חדש? עם תועלות שונות? מוצר שעוד טרם ראו כמותו?
לארוז את המוצר בדרך שונה כך שיבלוט על המדף ויהיה נגיש ללקוחות...
ואולי לצאת בקמפיין רחב היקף שיביא לחשיפה משמעותית למוצר.
לפעמים אנו מעניקים מבצע מיוחד ללקוחות שלנו – כדי שיהיה כדאי.
סיבוב קצר ברשתות יראה לנו כי התחרות בין המוצרים השונים היא יומיומית, קשה ומחריפה מדי יום. החשיבה על איך למכור יותר ממה שכבר קיים מעסיקה מדי יום את החברות המסחריות.
לכן לעיתים, קיימת אפשרות נוספת לבדל את עצמנו באמצעות שירות. לפעמים המוצר( – מה לעשות) סטנדרטי, לפעמים המותג מוכר וידוע ולפעמים אין הרבה מה לעשות בנוגע למחיר...
לפעמים מה שדרוש הוא שירות אחר – שיעשה את ההבדל.
תארו לעצמכם שאתם גרים בעיר שיש בה עשרות גני ילדים, גנים לגילאי 1-3 לילדים טרום גני עירייה.
כל גן רוצה להיות יחיד ומיוחד. כל הגנים מציינים כי להם יש את הצוות המקצועי ביותר, להם הגן היפה ביותר, הנקי ביותר, עם התכנים החינוכיים ביותר ועוד. והרי כל זה כל כך חשוב לנו כהורים.
היש גן שמייחד את עצמו בשירות נוסף אחר? שירות שאינו מוצע ביתר הגנים? ואולי – הוא הוא שיעשה את ההבדל?
נניח למשל שאחד מהגנים יחזיק בכל התארים שמנינו ובנוסף, יחרוט על דגלו "גן שמעודד גמילה מחיתולים".
וואלה?!?!?! שווה בדיקה.
גן ששם לו למטרה לגמול את ילדי הגן עד גיל שנתיים כחלק מהשירותים אותם הוא מעניק, מתוך הנחה כי הגמילה תלויה במחנכים ולא במחונכים (דהיינו בילדים) .
אותו גן נסמך על שיטות גמילה מסוימות ותומך בתהליך מתוך ידיעה שגמילה מאוחרת (כנהוג היום) עלולה ליצור הפרעות גמילה שיתמשכו לגילאים מאוחרים יותר.
שירותי בריאות כללית יצאה בקמפיין גדול של שירות רפואי ONLINEבו ניתן להעזר בכל שעות היום, באופן זמין ונגיש. היא הבינה ששירות לפעמים זה הכל. שירות הוא שעושה את ההבדל ובזכותו לקוחות רבים יחליטו לממש את החלטת הקנייה (או במקרה שלהם להיות חברים בשירות בריאות כללית).
לפעמים יצירת קונספט עשויה להיות פשוטה מאוד – יצירת שירות ייחודי. הוספת ערך מוסף ללקוחות שלנו שיהיה להם כדאי.
לפעמים החשיבה על "השירות הנוסף" היא תיצור את ההבדל ותביא להעדפה אצל הלקוח.