כל אשה (בעיקר אחרי כמה לידות) יודעת, שרכישת ג'ינס - זה לא דבר פשוט. בכלל לא פשוט.
ובכן, בדרכי לצאת לפרויקט חלפו לי בראש מס' חנויות מצומצם בהן עליי לבקר כדי לבחון את הג'ינסים שם. חנויות אלו הן חנויות בהן אני רגילה לקנות מכנסים – הגזרות נוחות, הדגמים יפים והמחירים סבירים. חנויות ללו הן חלק מרשת ובחלקן אני "חברה" ב"מועדון חברים". איזה כיף נכון?
כולנו יודעים שזה ממש כדאי להיות חברה ב"מועדון חברים" אני מקבלת הטבות והנחות, שולחים לי הטבת יומולדת ולפעמים אפילו צ'ופר נוסף לחג.
מצוידת בכרטיסי החבר, יצאתי לדרכי לקניון הסמוך לביתי.
בהגיעי לחנות הבגדים בה אני "חברה" גיליתי שהיא אינה עוד – קפוט – פיניטו .
בדקתי שוב – ימינה שמאלה – אולי התבלבלתי – היא אינה שם. התקשרתי למשרדי הרשת והם אכן אישרו שסגרו את החנות בקניון זה וגם את החנות בקניון אחר הקרוב גם הוא לביתי.
לזכותם ייאמר כי הם אמרו לי איפה ניתן למצוא חנות קרובה שהיא אכן פתוחה וזאת לאחר ששאלתי כמובן.
ככה מתנהג חבר?
איני משערת בליבי שהייתי עוברת דירה ולא מעדכנת את חבריי במעבר.
בעולם הצרכנות של היום בו התחרות כל כך אינטנסיבית, משקיעות מרבית החברות במועדוני לקוחות. יש הקוראים להם "חברי מועדון" או "מועדון חברים" חלק מהחברות המשקיעות במועדונים הם גדולות, חלקן קטנות, המאפיין את כולם הוא הרצון לייצר קהל לקוחות קבוע – חוזר שמעמיק את רכישותיו ברשת חנויות הבגדים כדי שבסופו של יום, הרשת תרוויח יותר.
שאלת השאלות היא תמיד – איך עושים זאת ? ישנן הרבה אפשרויות וכל חברה מעניקה פתרונות יצירתיים אחרים לחברי המועדון שלה – צבירת כסף, הטבה לרכישה הבאה, ברכת יומולדת ועוד מיני הפתעות.
אך האם מערכת היחסים הזו , שנקראת "מועדון חברים" אכן נבחנת תחת עין של מערכת יחסים עם חבר?
אם כן, ישנה מחויבות של רשת לעדכן את חבריה כשהחנות עוברת סניף, כמו שחבר היה מעדכן. ישנו רצון לקבל ברכת מזל טוב כשנולד תינוק חדש – כמו שחבר מעדכן, וחבר כמו חבר מתקשר אם הוא לא שמע ממני הרבה זמן.
ככל שנשכיל להדק את הקשר עם הלקוח באופן "חברי" ולהעניק הזדהות אמיתית ואכפתיות מהלקוח, סביר להניח כי הלקוח יישאר נאמן ויעמיק את רכשותיו.
כל כך התאכזבתי מחוסר העדכון שקניתי ג'ינס בחנות אחרת ולא טרחתי לנסוע לסניף הקרוב של הרשת על אף ההנחה הצבורה שהיתה לי באותה רשת.