"מזל טוב טלי את חוגגת איתנו שנתיים! בשנתיים האחרונות ראינו שרכשת חלב מטרנה מראשית דרכו של ילדך ועד כה ובשנה החולפת שמחנו לגלות שהרחבת את המשפחה ושוב את רוכשת חלב מטרנה על כל שלביו וסוגיו.
אנו שמחים שאת מעניקה לילדייך את הטוב ביותר ולהיות חלק בלתי נפרד מתזונת ילדייך.
קבלי מאיתנו שעת ייעוץ תזונאית מתנה! בפגישה זו, התזונאית תוכל לבדוק את תפריט ילדייך ולראות אם גם כעת כשילדך הגדול כבר אינו שותה מטרנה הוא מזין עצמו בתפריט בריא. בנוסף, תוכל התזונאית להעניק לילדתך הקטנה חווית טעימות נכונה ובריאה ושילוב תפריט מזין יחד עם פורמולת המטרנה.
לשירותך, טלפון דרכו תוכלי לתאם פגישה עם תזונאית בעיר מגורייך .
השירות הינו מתנה אישית עבורך".
איזה כיף נכון?
שנתיים אני מפרנסת את מטרנה, שנתיים! זה התחיל עם בני הגדול (שבינתיים נגמל מחלב) וכעת עם בתי הקטנה (ועוד היד נטויה) . במהלך השנתיים הללו קניתי פורמולות, דייסות, בסקוויטים ומה לא.
לצערי את המכתב לעיל כתבתי בדמיוני והייתי שמחה אם באמת הייתי מקבלת אותו. מטרנה שנתפסת מבחינתי כמומחית בתחום תזונת התינוקות הייתה מקבלת נקודות בונוס אם הייתה דואגת גם לתזונת ההמשך, הייתה עוזרת לי לא רק כשאני צריכה את הדייסה אלא גם כשאני מתחילה את שלב הטעימות ושילוב מזון מוצק.
אם הייתה עושה זאת פרסונאלית הייתי יודעת שיש מי שמקשיב לי. הייתי מקבעת אותה כמובילת תחום תזונת תינוקות וילדים ומשם השמיים הם הגבול.
כשמשווק נתפס כמומחה יש בידיו נכס חשוב, הוא יכול למכור את מוצריו והוא יכול אף לפתח מוצרים רבים נוספים – שכן הוא מומחה. הוא בעל יכולת השפעה.
מלבד זאת, יכולת החדירה של המתחרים תהיה קטנה יותר שכן יש שחקן מרכזי.
כיום שהשווקים מוצפים במוצרים ובכל קטגוריה משחקים שחקנים רבים, יש משמעות רבה ליצירתיות השיווקית, לחשיבה על מה שהצרכן צריך ועל מה שיתן יתרון יחסי אל מול המתחרים.
יתרון יכול להיות באמצעות פנייה אישית, התייחסות אישית, הצעת מוצר שאינו קיים, שירות נוסף כמתנה, התייחסות ללקוחות טובים וצ'יפורם, הגברת נאמנות לקוח ועוד.
כשאני נגשת למדף בסופר, החלטת הקנייה שלי לא מושפעת מהפער המחירי בין המוצרים (במידה ומדובר על שקלים בודדים) לרוב המותג הוא שייקבע עבורי, טיב המוצר ייתקשר לי למעמד המותג ולמשמעויותיו.
כשמותג נתפס בעיני כמומחה ומוביל תחום אעדיף תמיד אותו. בעיקר שמדובר במזון או במוצרי תינוקות.