פעמים רבות מותג מייצר מוצר שהוא ההפך הגמור מהמסר המקורי שלו. מותג שמשדר מסרים אחרים, עקרונות שונים ופונה לקהל יעד אחר.
במשך שנים PLAYBOY נתפס כמותג צ'יפי, זול . מותג שמוכר סקס סקס סקס, מותג של בלונדיניות על עמודים ומגאזינים שמוכרים חוויות מיניות למינהן.
לאחרונה קבלתי מתנה תיק של PLAYBOY מקורי! כן כן, התיק היה עם סטייל (ממש לא זול) , איכותי ואפילו משדר מותגיות גבוהה עם קריצה הומוריסטית .
PLAYBOYלקחו את המותג הבינלאומי שלהם והפכו אותו לנגיש, למותג חוויתי שמסמל "חיים כיפיים וקלילים" ולא רק מוכר –מין! המותג לא מפחיד אותי, הוא קירב אותי אליו, הוא בידר אותי.
מותגים רבים בעלי ערך נתפס מסוים יכולים תמיד לנוע על ולא להתקבע. יש בידם ליצור מוצרים אחרים ולבנות להם קהלים חדשים.
קחו למשל את המותג "רמת גן" , גם עיר היא מותג. מלבד הסביח של עובד, עירקים ורוסים יש שם עוד כמה פנינים. רמת גן במשך תקופה ארוכה מאוד נתפסה כמיושנת, בעלת אוכלוסיה וותיקה , יש אומרים אפילו "מלוכלכת" ולא מטופחת. זוגות צעירים ביקשו לצאת מהעיר ומצאו עצמם גרים סביבה – גבעתיים, קריית אונו או תל אביב אם אפשר היה למצוא דירה במחיר שפוי. בשנים האחרונות עסקה רמת גן ביצירת מוצרים חדשים ומיתגה עצמה מחדש באמצעות מוצרים אלו. היא בנתה אזורי מגורים חדשים שכללו סביבה איכותית של גנים ובתי ספר, חוגים ועוד. היא מינפה את עצמה ומיתגה עצמה בפרסומים ככזו שמעוניינת בזוגות צעירים ורוצה בקרבתם.
רמת גן לאחר שנים של עמידה במקום, פיתחה קו חדש ושינתה תדמית.
במישור המסחרי ניתן לראות את כל "המותגים הפרטיים" שהתחילו דרכם כתחליף זול למוצרים קיימים ועם הזמן הם מפתחים ומתפתחים להיות מתחרים ראויים למוצרים וותיקים וקיימים וקהל היעד שרוכש אותם הינו בעל אמצעים.
שינוי מותגי אפשר לראות גם באנשים. דמויות שהיו נגישות לקהל יעד מסוים, פתוחות היום לקהל יעד אחר כי הן מוכרות "מוצרים" חדשים. אביב גפן הוא דוגמה מצוינת לכך. לא מזמן ביקרתי במספרה והתרחש דיון סוער על יוצרים ישראלים בעלי חותם משמעותי בתרבותנו. לידי ישבה גברת סביב גיל ה - 70, הייתי בטוחה שהיא תנקוב בשמות יוצרים וותיקים ומוכרים – מנור / חיטמן וכיוצ"ב ובמקום זאת ציינה את אביב גפן כיוצר מוסיקלי מהמדרגה הראשונה. גפן בשנותיו הראשונות פנה לקהל יעד צעיר, מרדני , רוקיסטי. כשהחל גפן למכור מוצרים נוספים – שירים שהינם יותר מיינסטרים, הפך להיות נגיש לקהלים חדשים, הוא מיתג את עצמו מחדש, יצר מוצרים חדשים ורכש לקוחות חדשים.
כדאי לנו לבדוק את המותג שלנו בנקודות זמן מסוימות – למי הוא פונה ומה פוטנציאל המכירה שלו. אולי שווה להגדיל את המכירות ממנו באמצעות יצירת מוצרים חדשים? אולי כדאי לרענן אותו בקו החיים שלו.
באדיבות פוXסיה יצירתיות שיווקית