חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

קישורים נוספים
חברת מיתוג
   
 

מיתוג מחדש - כדאי?

מאת: טלי נוימיתוג25/03/20121202 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פעמים רבות מותג מייצר מוצר שהוא ההפך הגמור מהמסר המקורי שלו. מותג שמשדר מסרים אחרים, עקרונות שונים ופונה לקהל יעד אחר.

במשך שנים PLAYBOY נתפס כמותג צ'יפי, זול . מותג שמוכר סקס סקס סקס, מותג של בלונדיניות על עמודים ומגאזינים שמוכרים חוויות מיניות למינהן.

לאחרונה קבלתי מתנה תיק של PLAYBOY מקורי! כן כן, התיק היה עם סטייל (ממש לא זול) , איכותי ואפילו משדר מותגיות גבוהה עם קריצה הומוריסטית .

PLAYBOYלקחו את המותג הבינלאומי שלהם והפכו אותו לנגיש, למותג חוויתי שמסמל "חיים כיפיים וקלילים" ולא רק מוכר –מין! המותג לא מפחיד אותי, הוא קירב אותי אליו, הוא בידר אותי.

מותגים רבים בעלי ערך נתפס מסוים יכולים תמיד לנוע על ולא להתקבע. יש בידם ליצור מוצרים אחרים ולבנות להם קהלים חדשים.

קחו למשל את המותג "רמת גן" , גם עיר היא מותג. מלבד הסביח של עובד, עירקים ורוסים יש שם עוד כמה פנינים. רמת גן במשך תקופה ארוכה מאוד נתפסה כמיושנת, בעלת אוכלוסיה וותיקה , יש אומרים אפילו "מלוכלכת" ולא מטופחת. זוגות צעירים ביקשו לצאת מהעיר ומצאו עצמם גרים סביבה – גבעתיים, קריית אונו או תל אביב אם אפשר היה למצוא דירה במחיר שפוי. בשנים האחרונות עסקה רמת גן ביצירת מוצרים חדשים ומיתגה עצמה מחדש באמצעות מוצרים אלו. היא בנתה אזורי מגורים חדשים שכללו סביבה איכותית של גנים ובתי ספר, חוגים ועוד. היא מינפה את עצמה ומיתגה עצמה בפרסומים ככזו שמעוניינת בזוגות צעירים ורוצה בקרבתם.

רמת גן לאחר שנים של עמידה במקום, פיתחה קו חדש ושינתה תדמית.

במישור המסחרי ניתן לראות את כל "המותגים הפרטיים" שהתחילו דרכם כתחליף זול למוצרים קיימים ועם הזמן הם מפתחים ומתפתחים להיות מתחרים ראויים למוצרים וותיקים וקיימים וקהל היעד שרוכש אותם הינו בעל אמצעים.

שינוי מותגי אפשר לראות גם באנשים. דמויות שהיו נגישות לקהל יעד מסוים, פתוחות היום לקהל יעד אחר כי הן מוכרות "מוצרים" חדשים. אביב גפן הוא דוגמה מצוינת לכך. לא מזמן ביקרתי במספרה והתרחש דיון סוער על יוצרים ישראלים בעלי חותם משמעותי בתרבותנו. לידי ישבה גברת סביב גיל ה - 70, הייתי בטוחה שהיא תנקוב בשמות יוצרים וותיקים ומוכרים – מנור / חיטמן וכיוצ"ב ובמקום זאת ציינה את אביב גפן כיוצר מוסיקלי מהמדרגה הראשונה. גפן בשנותיו הראשונות פנה לקהל יעד צעיר, מרדני , רוקיסטי. כשהחל גפן למכור מוצרים נוספים – שירים שהינם יותר מיינסטרים, הפך להיות נגיש לקהלים חדשים, הוא מיתג את עצמו מחדש, יצר מוצרים חדשים ורכש לקוחות חדשים.

כדאי לנו לבדוק את המותג שלנו בנקודות זמן מסוימות – למי הוא פונה ומה פוטנציאל המכירה שלו. אולי שווה להגדיל את המכירות ממנו באמצעות יצירת מוצרים חדשים? אולי כדאי לרענן אותו בקו החיים שלו.

באדיבות פוXסיה יצירתיות שיווקית

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טלי נוי

פוXסיה יצירתיות שיווקית, ייעוץ שיווקי לעסקים להגברת המכירות

054-3452-107 http://www.fooxia.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי נוי

מאת: טלי נויפרסום10/05/121135 צפיות
שמשווק נתפס כמומחה יש בידיו נכס חשוב, הוא יכול למכור את מוצריו והוא יכול אף לפתח מוצרים רבים נוספים – שכן הוא מומחה. הוא בעל יכולת השפעה. מלבד זאת, יכולת החדירה של המתחרים תהיה קטנה יותר שכן יש שחקן מרכזי. כיום שהשווקים מוצפים במוצרים ובכל קטגוריה משחקים שחקנים רבים, יש משמעות רבה ליצירתיות השיווקית, לחשיבה על מה שהצרכן צריך ועל מה שיתן יתרון יחסי אל מול המתחרים.

מאת: טלי נויייעוץ עסקי22/04/121031 צפיות
פעמים רבות אנו חושבים איך לייחד את המוצר שלנו, איך לבדל את עצמנו משאר המתחרים. לייצר מוצר אחר? חדש? עם תועלות שונות? מוצר שעוד טרם ראו כמותו? לארוז את המוצר בדרך שונה כך שיבלוט על המדף ויהיה נגיש ללקוחות... ואולי לצאת בקמפיין רחב היקף שיביא לחשיפה משמעותית למוצר. לכן לעיתים, קיימת אפשרות נוספת לבדל את עצמנו באמצעות שירות. לפעמים המוצר( – מה לעשות) סטנדרטי, לפעמים המותג מוכר וידוע ולפעמים אין הרבה מה לעשות בנוגע למחיר...

מאת: טלי נויעסקים קטנים ובינוניים18/04/121226 צפיות
שיווק יצירתי לעיתים לא חייב להיות שונה ואחר . לפעמיים אספקת מוצר בצינור נכון הוא הוא הפתרון.

מאת: טלי נויאופנה17/04/121024 צפיות
מועדון לקוחות , חברי מועדון , כרטיס חבר - מה זה בעצם אומר? מה התוכן האמיתי שעומד מאחרי זה? ומה התועלות של הלקוח אם הוא לא יודע שנסגר הסניף?

מאת: טלי נויטיפים שיווקיים23/03/121150 צפיות
עסקים קטנים? הזדמנות גדולה! היתרון בעסקים קטנים הוא עצם היותם עסקים קטנים! הקשר האישי, החם הוא שעושה את ההבדל. בעוד הרשתות הגדולות משקיעות כסף רב במערכי שימור לקוחות, עסקים קטנים יכולים להשקיע הרבה פחות כסף והרבה יותר "נשמה" ולהשיג תוצאות גבוהות אף יותר.

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192798 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176262 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162663 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162783 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162263 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162180 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162075 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica