אנו מאמינים כי עסקים קטנים אין להם את הפריבילגיה לא לנצל הזדמנויות שיווקיות בטח כאשר הזדמנויות אלה הם בחינם או בעלות סמלית נמוכה. להלן כמה רעיונות שיווק שיכולים לסייע לכם להביא עוד לקוחות. האסטרטגיה הנכונה היא לפני הכול לבנות תוכנית אסטרטגית שתכלול את מאפייניו של קהל היעד, מבצעים או הטבות שתתנו במסגרת השיווק (אחוזים תמורת ליד במסגרת שיתוף פעולה או הנחה בשיווק אינטרנטי). כמו כן חייבת להיות חשיבה על תוכן השיווקי שיניע את הלקוחות הפוטנציאלים להרים טלפון. שיטות שאני אציין כאן הם מתוך דעתי וניסיוני המקצועי:
1. שיתופי פעולה עם חברות אחרות היא דרך אחת ליצור הזדמנויות ולהביא לקוחות חדשים אולם לרוב שיתופי פעולה אינם מצליחים. ולמרות זאת, אני כן ממליץ לנסות ליצור כמה שיותר מכיוון שאם נסה מספיק מעמים אחד מהם יצליח מעל המצופה וכל המאמץ היה שווה.
2. חברים ומשפחה, לעיתים קרובות אנו שוכחים כי אנו יכולים היעזר בחברים ומשפחה גם אחרי שהעסק כבר מתקדם. יש להתמיד ולבקש מחברים ומשפחה שידברו על העסק שלכם לכל מי שחפץ לשמוע.אם אתם משפחה גדולה תארו לכם כמה מעגלי הכרויות יש לכולם.
3. מדבקות לאוטו: מדבקה לאוטו על שמשה האחורית הינה אמצעי פרסום נייד ועולה לא יותר מ-300 ש"ח. אומנם היא לא תביא לכם המון לידים אבל אחד מספיק כדי לחסות השקעה קטנה כול כך כמו מדבקה. כמובן שמדבקה צריכה להיות מקצועית ובעלת מסק ברור שמניע לפעולה. זה פלייר שיווקי לכל דבר.
4. כנסים, תערוכות, מפגשים וכו': ישנם המון מפגשים ללא עלות או בעלות סמלית שניתן ללכת אליהם. אומנם כמו שאר האמצעים הם אינם מבטיחים דבר ולרוב משעממים וגוזלים זמן אבל ניתן בהחלט לנצל אותם להיכרויות חדשות שיכולות להניב עוד לקוחות פוטנציאלים.
5. שיווק אינטרנטי: מלבד האתר שיעלה כסך לבנות אותו וגם זה תלוי אצל מי (לא כל אתר חייב לעלות 6000 שח, ישנם פלטפורמות לבניית אתרים חינמיות או בעלות חודשית נמוכה, אם כי האתר לא היה הכי מקצועי.) הרי שניתן לשווק את האתר בגוגל ברוב המקרים בחינם. אפילו אני הצלחתי להגיע לעמוד ראשון ועדין לנהל עסק שוטף. נכון, זה לוקח זמן וידע אבל אני טוען שאם רוצים בחינם זה בהחלט מחיר שניתן לשלם. שיווק אינטרנטי הוא קל ופשוט ובעל עקרונות ברורים. אינדקסים עסקיים חינמים, אתרי מאמרים בחינם (כדי ליצור לינקים לאחר שלכם במילות חיפוש שרלוונטיים אליכם), אתרי פוסטים חינמיים, יוטוב ופליקס תפוז זה בחינם (ניתן להמיר מצגת לסרט ולעלות ליוטוב), רשתות חברתיות ועוד שיטות שיווק אינטרנטיים כל השיטות מופיעות באתרים שמנדבים ידע חינם. בתוך חצי שנה תוכלו גם אתם להיות בעמוד ראשון.
6. חברות שמספקות לידים חמים: ישנם חברות במשק שמספקות לידים חמים עבור מחיר סמלי מאוד ( עד 30 ₪ לליד) היתרון הוא שהליד הוא חם כלומר הוא ביקר שאת השירות או מוצר שלכם. אם הליד איננו רלוונטי בסופו של דבר כי הייתה טעות בהבחנת הצורך של הלקוח, אז הליד איננו נחשב ואין גביה של הכסף. שיטה זו יכולה להיות טוב להגביר מכירות למי שמחפש לקוחות חצי חמים , לפחות הם לא קרים לגמרי כמו דיור ישיר.
7. פליירים: אכן מכול השיטות השיווק והפרסום שאינם באינטרנט, שיטה זו היא בין הזולות ביותר אבל לא האפקטיביות. רק 1% מכל הפליירים חוזרים בתשובה. ישנם גם כאלה שאינם מגיעים ליעדם (תבדקו טוב מי עושה את הדיוור בשבילכם)
שיווק שנראה זול אבל הוא לא כזה:
1. שיווק אינטרנטי על ידי חברה מקצועית תעשה את אותה עבודה שאתם יכולים לעשות אבל היא דורשת מינימום 900 ₪ לחודש בהתחייבות למינימום חצי שנה. הבעיה היא שאחרי חצי שנה וכבר אתם נמצאים בעמוד ראשון, אם תפסיקו את השירות אתם תצנחו כאילו לא עשיתם דבר כך שאתם לקוחות שבויים או לכל הפחות קשורים.
2. דיוור ישיר: למרות שניתן להפיץ למספר רב של אנשים, ראשית צרכים להיזהר מחוק דואר זבל, שנית, לרוב כבר נשלחו לאותם מיילים מאוד פרסומות כך שהמקבל כבר איננו מסתכל על מה קיבל. שלוש, למרות ששליחה לדיוור אחד היא זולה, לרוב החברות רוצות לשלוח 2300 כתובות, תעשו את החישוב.
3. PPC - שיטה זו מעניינת, היא נועדה להבטיח כי רק לידים רלוונטיים יכנסו ויגיעו לאתר או דף נחיתה שלכם אבל בפועל אתה יכול לשלם המון כסף עד כמה אלפים טובים ושום דבר לא יקרה. אנשים נכנסים מתוך סקרנות ולא רצון לקנות באמת. ישנם גם אנשים שנכנסים לקישורים ממומנים או באנרים באתרים רק "בשביל הכיף" ולכם זה עולה כסף. יש להיזהר ולקחת בחשבון שזה יכול להיות יותר יקר ממה שציפיתם.