כתיבה שיווקית כתוכן באתרי אינטרנט, נקראת ע"י הגולש, והיא שתשכנע אותו אם להמשיך ולקרוא את תוכן האתר או לעזוב אותו באופן מיידי לאתר אחר ברשימות התוצאות של מנועי החיפוש. בנוסף לגולש, גם מנועי החיפוש קוראים ונותנים חשיבות לכתיבה שיווקית מקצועית, לכן כתיבת תוכן שיווקי מסייעת רבות בתהליך של קידום אתרים ברשת.
כאמור, מנועי החיפוש השונים ובניהם גוגל, סורקים את מלל האתר וממנו שואבים את הרלוונטיות של האתר לכל מושג או מונח. על פי סריקותיהם ובהתאם למספר קריטריונים נוספים, מדרגים מנועי החיפוש את האתר מבין התוצאות הרלוונטיות בעיניו לכל מושג ומושג.
כשמנסחים כתיבה שיווקית חשוב שהיא תעביר את הרעיון המרכזי בו עוסק האתר, באופן ממוקד וכמה שיותר מעודכן. על מנת שכמות המלל תתרום הן לקידום והן לגולש ולא תעיק עליהם, יש לחלק את התוכן לפסקאות קצרות יחסית, ולהן לתת כותרות וכותרות משנה מסקרנות ומעניינות, שיקלו על הקורא לדלג בין הכותרות ולמצוא את המידע הרלוונטי אותו הוא מחפש. חלוקה נכונה של הטקסט, פיסוק וכתיבה איכותית יתרמו רבות לשהות הגולשים באתר, למעבר בין עמודי האתר וישכנעו באופן מהיר וקל יותר את הלקוח הפוטנציאלי.
כתיבה שיווקית נכונה תורמת לקידום האתר כאשר יש חזרה על מילות מפתח רלוונטיות לעיסוק האתר. מילות החיפוש הן אותן מילים פוטנציאליות אותן ירשמו הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים בעת החיפוש במנועי החיפוש השונים. ככל שמנועי החיפוש ימצאו באתר יותר רלוונטיות למושג מסוים, כך הם ידרגו אותו בעדיפות גבוהה יותר ויחפשו את לקוחותיו של האתר אל האתר.
מעבר להתעסקות בכתיבה שיווקית מול מנועי החיפוש חשוב שהתוכן ישווק את המוצרים ואת האתר עצמו, באופן ראוי ומכאן שימכור יותר. כיוון שכתיבה שיווקית כוללת תחתיה את כלל ההיבטים הללו בתוכן האתר, היא נדרשת מאוד וחשובה לא פחות מעיצוב האתר.
כיום חברות רבות של בניית אתרים מציעות שירותי קידום אתרים ובכלל זה גם שירותי כתיבת תוכן לאתרים ועוד.