ודאי יצא לכם בתור עובדי חברה או מפעל להיות מזומנים לישיבות צוות או ישיבות הנהלה. תרבות ארגונית של בית עסק מושתתת על פגישות תדירות מסוג זה... האם זה הדבר הנכון ביותר לעשות?
עובדים מתלוננים: ישיבה ארוכה / אין החלטות בסוף הישיבה / הפרעות רבות במהלכה
לאחרונה עובדים במקומות רבים התחילו להתלונן על כמות הישיבות: האם צריך כל כך הרבה מהן? ישיבות בכל ארגון שהוא זה כלי חשוב כדי לרכז מידע חשוב בפעם אחת לפני קהל אנשים, כדי שלא יהיה טלפון שבור. כך כולם מיישרים קו, מתיישרים עם התרבות ארגונית של העסק וכמובן מגבשים עבודת צוות, החלטות וענייני סדר יום. הבעיה היא שבחלק מהארגונים יש יותר מדי ישיבות, ארוכות או תכופות מדי. בנוסף, זה נהיה אקט שימור סטאטוס, והתכנים הפכו לפחות קריטיים לעבודה השוטפת של העסק.
מה עושים על מנת שהישיבות תהיינה יעילות?
חשוב שיהיה מנהל לישיבה, שידאג ללו"ז וגם לכך שעומדים בו. הזמן הוא נדבך חשוב מאד בישיבות כאלו ואם אתם לא יודעים איך לנהל זאת בקשו עזרה של חברת ייעוץ ארגוני. טלפון או איחור גוררים כדור שלג ענק שיהרוס את הלו"ז והקצב של הישיבה. חשוב להיות מנהל, לא סחבק. צריך לדעת את הגבול ואם אתם שוברים את המרחק ביניכם לבין העובדים שלכם ברמה כזאת שאי אפשר כבר להזיז שום דבר, זו בעיה. חשוב שבישיבה תתקבלנה החלטות. אפילו אם הישיבה התחילה בזמן ולא היו הפרעות עדיין אם לא התקבלו החלטות... בעיה. בעיקר כי אנשים ירגישו שזמן העבודה שלהם בוזבז ללא סיבה טובה.
לסיכום, אם אתם בוחרים לקיים ישיבות תכופות, זה בסדר. דאגו לנהל אותן ביד רמה, לדרוש שינויים ושיפורים, להסות שצריך, להקפיד על זמנים, לא לתת לאיש להפריע או לאחר ("איחרת, השאר בחוץ בבקשה") ורק כך העובדים ירגישו שיש בעל בית, שיש מישהו שחשוב לו הזמן שלהם ובעיקר שהם יודעים מה הם אמורים לצאת ביציאה.