הסממנים של תלמידים ליקויי למידה הם בד"כ לא ברורים, אנו נדון באחד הסמנים היותר ברורים - השתלבות בחברה. סימן זה הוא טבעי ונראה כאשר ילד בעל לקויות למידה מנסה להשתלב בחברה. הקשיים בלימודים מפריעים לו כי גוזלים לו המון זמן שבד"כ בסופו גם אין הצלחה, הילד חווה הרגשת תסכול, חוסר יכולת וחוסר התאמה. ה"חברה" שסביבו מדברים על כל מני דברים שהוא אפילו לא מצליח להבין, מכיוון שעסוק במחשבות למה לא הצליח בתרגיל שהמורה נתנה. לרוב ילדים לא נחמדים או תומכים בילד שאינו מצליח לעמוד ב"סטנדרט" שלהם (חכם, חושב מהר, מבין תמיד על מה מדברים וכו..) למרות שילדים ליקויי למידה מאוד פיקחים ובעלי אינטליגנציה גבוהה.
ראשית מומלץ לפנות ליועצת בית הספר בו הילד לומד ולנסות להבין למה הילד לא מצליח בלימודים. האם היא מכירה את הבעיה הספציפית ואם לא אז האם ניתן לנסות ולזהות. חשוב מאוד כדי לא לפגוע בילד ובחיי החברה שלו, לא להתערב ולהיכנס יותר מדי לעניינים הקשורים בריב בין החברים. ילד לקוי למידה הוא לרוב סגור ומופנם ואינו אוהב לספר על הריב שהיה לו במיוחד אם הוא היה נגד כמה או אם הוא יצא "מופסד" באותו ריב.
בימנו ליועצות בית הספר יש מעורבות מאוד גדולה בחיי החברה של התלמידים, והיא זאת שכבר תוכל לאפיין את בעיית התלמיד ולומר האם הבעיה נובעת גם מכך שהילד בעל ליקויי למידה.
כאשר זיהינו שהילד לוקה בליקויי למידה מומלץ לבקש מהיועצת לדבר עם הילד אחד לשבוע שבועיים, ושתיתן לו את הטיפים, החיזוק ויעוץ איך להצליח להשתלב בחברה למרות קשיי הלמידה שלו. מעבר לכך להראות הערות ולבקש מבית הספר תמיכה בתלמיד כגון מרכז למידה פטור ממקצועות שאינם חובה (ערבית, צרפתית וכו'..) הקלות במבחנים על פי האבחון שנעשה לילד, אבחון פסיכודידקטי או אבחון דידקטי וכל תמיכה נוספת שבית הספר יכול לתת לתלמיד בעל לקויות למידה.
מאוד מהר הילד ירגיש בהבדל, ייקח לו מעט זמן להבין שהוא לא אשם במצב שהיה לפני כן ובשלב מאוחר יותר יוכל כבר להיות מאוד חברותי ולהשתלב בחברות חדשות בקלות רבה.
תהליך זה הוא מאוד חשוב לילד שזוהה כלקויי למידה - ויכול לשנות חיים ככל שקורה בשלב מוקדם יותר.