אתר אינטרנט איך עושים את זה נכון אחת ולתמיד?- חלק ד'
אתר אינטרנט חי צריך לדבר אל אנשים בגובה העיניים
כמו שראינו במאמר ובבלוג, תוכן שמתעדכן בתדירות גבוהה עוזר לך להתברג גבוה במנועי החיפוש.
ישנו דבר חשוב לא פחות שהרבה עסקים לא נותנים עליו את הדעת. לא די בבלוגים או במאמרים לעזור לך בקידום האורגני של האתר, אלא יש לשים תשומת לב רבה לניסוח באתר עצמו. למה שאתה כותב בדף הבית באתר שלך, יש משמעות עצומה, גם למנועי החיפוש וגם לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שכבר מצא אותך. כמו שדיברנו מקודם, איך לדאוג שהמבקר לא יברח אחרי שמצא אותך!
שאלה:
אם אני לדוגמה, עסק שמספק שירותי יעוץ עסקי לעסקים קטנים. איזה ניסוח ידבר אליכם יותר.
"הצלחתו של עסק קטן היא תוצאה של קומבינציה של אינפורמציה פיננסית ביחד עם תכנון אסטרטגי ניהולי."
או
"אם אתה רוצה שהעסק שלך יצליח, אתה צריך להבין לאן הכסף שלך הולך ולתכנן נכון את הצעדים הבאים."
מאוד חשוב כאשר כותבים תוכן לאתר לשמור על ניסוח בגובה העיניים. קחו בחשבון שאנשים מרקעים שונים קוראים את התוכן, ואתם רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים. ניסוח פומפוזי נתפס הרבה פעמים כמתנשא וכעסק לחברות או לאנשים מסוג מאוד מסוים. ולכן, ניסוח שכזה יכול בהחלט לגרום להרבה לקוחות פוטנציאלים אפילו לא לרצות להמשיך ולבדוק מה שאתה מציע.
15 שניות זוכרים?
הסטטיסטיקה מראה שרוב בעלי העסקים הקטנים בארץ שייכים לענפים האילו:
מסחר קמעוני
תיקונים של טובין
תיקוני כלי רכב
שירותי השכרה
שירותים עסקיים
במילים פשוטות יותר: בעלי חנויות, טכנאים ,מוסכניקים, סוכני נדל"ן, ונותני שירותים עסקיים מתחומים שונים .
אז איך באמת עושים את זה?
השתמש בשפה ברורה בגובה העיניים.
פנה לקהל היעד שלך.
תאר את הבעיה שבאת לפתור להם.
תאר את המוצר שלך ואיך באת לפתור להם את הבעיה.
השתמש במילות מפתח או בניסוח שונה, כדי לבנות תוכן אופטימלי למנועי החיפוש.
שימו לב לכותרת של דף הבית שלכם. היא זאת שבעצם קובעת אם המבקר באתר ישאר או ילך לחפש במקומות אחרים.
אז איך בוחרים כותרת נכונה לאתר?
הכותרת צריכה להיות מעניינת ומושכת תשומת לב, וצריכה לעורר סקרנות להמשיך לקרוא אצל המבקר באתר.
נחזור שוב לאותו עסק שמציע שירותי יעוץ עסקי לבעלי עסקים קטנים
שאלה:
איזו כותרת תשאיר אותך באתר ואיזו לא?
1. "שירותי היעוץ העיסקי שהחברה שלנו נותנת הם אילו:...."
2. "האם נמאס לך להתמודד לבד עם הקשיים של העסק שלך?"
כמובן, שהכותרת הראשונה היא כותרת שנתפשת כמשמימה . בעל עסק עייף בדרך כלל, יכול להרגיש אף יותר עייף אם הוא מרגיש שהוא הולך לקרוא מאמר אקדמי יבשושי!
אז מה לכתוב בגוף האתר?
השיטה הכי טובה שעליה ממליצים גם קופירייטרים מקצועיים היא לדמיין שאתה הוא הלקוח, להכנס לראש שלו, להבין מהן הבעיות שלו, איך נראה היום שלו, מה הוא מחפש,איך הוא מדבר, ואיך אתה יכול לעזור לו לפתור את הבעיה שלו.
לדוגמה, אם אתה אותו בעל עסק שנותן שירותי יעוץ עסקי לעסקים קטנים. זו תהיה טעות לדמיין בן אדם בחליפת ארמני שמסתובב במסיבות קוקטייל ומחזיק דוקטורט במינהל עסקים. יתכן וישנם כאלה, אבל אם תנסח את גוף האתר לאדם ההוא ספציפית, סביר להניח שתחטיא את המטרה.
לפיתוח כלים ואוטומציה של עסק קטן כנסו ל www.iqdesk.net/hebrew