אתר אינטרנט איך עושים את זה נכון אחת ולתמיד?
בואו לרגע נחשוב על אתר האינטרנט כבן אדם ממש כמונו. אם היינו צריכים לתאר אותו במילים אילו תכונות אנושיות צריך שיהיו לאתר האינטרנט שלנו? אתר אינטרנט חי צריך להיות אסתטי ונקי, אתר אינטרנט חי צריך להיות בולט בשטח, אתר אינטרנט חי צריך לאכול הרבה אוכל מגוון, אתר אינטרנט חי צריך לחבור לחברים גדולים, אתר אינטרנט חי צריך לדבר אל אנשים בגובה העיניים, אתר אינטרנט חי צריך להחמיא ולשבח, אתר אינטרנט חי צריך להיות ברור וממוקד, אתר אינטרנט צריך לדעת כמה הוא שווה, אתר אינטרנט חי צריך להיות נדיב, אתר אינטרנט חי צריך לחבוש מספר כובעים, במאמר זה נתחיל בעובדה שאתר אינטרנט צריך להיות אסתטי ונקי, ובכל מאמר נוסף נדון בנושא אחר. אתר אינטרנט חי צריך להיות אסתטי ונקי
אמרו את זה לפנינו הרבה מאוד פעמים. כמה חוכמה יש בשלושת המילים האילו. Keep It Simple.
כשאתם באים לבנות אתר, במיוחד לאילו שחדשים מאוד בתחום. הפיתוי הוא מאוד גדול לבנות אתר יפה מאוד, עם שכלולי הטכנולוגיה האחרונים, עם מיצגי פלאש ועיצובים מקצועיים ביותר. אתר של WOW . גם המעצב הגראפי והחברה לבניית אתרים רוצים להוכיח שהם יכולים לבנות אתרים מרשימים ובודאי ינסו לפתות אתכם לבנות אתרים יקרים ומרשימים.
אבל! פה תעצרו. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמיכם כאשר אתם באים לבנות אתר היא בדיוק אבל בדיוק השאלה שכל אדם צריך לשאול את עצמו לפני כל רכישה כלשהי. שאלה שיכולה לחסוך מיליונים במהלך החיים, שאלה שאם תאמצו אותה , תקבלו הרבה ביטחון עצמי ויכולת התמודדות מול ספקי שירותים למיניהם, ולאו דוקא חברות לבנית אתרים. תשננו היטב את השאלה הזאת כי היא מאוד משמעותית. השאלה היא:
האם אני באמת צריך את זה?
ושוב
האם אני באמת צריך את זה?
ושוב רק להיות בטוחים ששיננתם
האם אני באמת צריך את זה?
אחד הדברים המאוד חשובים כאשר אתה בונה אתר הוא לזכור שמבקר באתר מחליט תוך 15 שניות האם הוא נשאר באתר, או עובר הלאה.
15 השניות האילו הן חלון ההזדמנויות שלך להשאיר את המבקר באתר. אם לוקח לאתר הרבה זמן לעלות, או אם לא ברור מה האתר רוצה. אז אפשר להגיד שלום ולא להתראות ללקוח פוטנציאלי.
זה בדיוק כמו להכנס למכולת ויש לי 15 שניות להכנס חזרה לאוטו כי אני חונה באדום לבן, לחפש קמח, ולא למצוא. כי המכולת לא מסודרת, לא ברור איפה המוצרים היבשים נמצאים, המדפים עמוסים לעייפה, יש יותר מדי בחירה. אז לא מצאתי את הקמח, ואופס נגמר לי הזמן. מה שיקרה עכשיו הוא, שאני ארוץ החוצה במהירות מהמכולת. הנזק שנגרם למכולת לא נגמר רק בזה שהם לא מכרו את הקמח והפסידו מכירה, אלא הוא אפילו גרוע מזה, הרושם שנותר לי מהמכולת הוא כל כך רע, שאני לא אחזור על החויה בשנית ולא אחשוב אפילו להכנס אליה. ופה זה לא נגמר, כל פעם שיעלה נושא המכולת הזאת, אני לא אמליץ ואפילו אשמיץ ובכך יגדל מספר האנשים שלא יכנסו למכולת הזאת.
נשמע רע נכון? לא רק הפסד של לקוח אחד, אלא הפסד של לקוחות שיכול להיות אינסופי.
משמעות המילה פשוט היא, שהעיצוב של האתר כולל הלוגו של החברה יהיה נקי. בלי פופ-אפים, בלי פרסומות מציקות, בלי גוגל אדס, בלי עומס של קטגוריות, בלי יותר מידע ותוכן בעמוד הראשי. הגלישה באתר צריכה להיות ברורה. אם למבקר באתר לוקח יותר משתי שניות לחפש כפתור ללחוץ, או למצוא קטגוריה מתאימה. האתר אינו יעיל.
מטרת האתר היא שהלקוח יוכל למצוא את כל מה שהוא רוצה תוך שניות ספורות ובאופן עצמאי. ושלא יברח!
אז איך באמת עושים את זה?
הנה דוגמה לאתר נקי ופשוט פשוט פשוט שאתם בודאי מכירים,
ועוד אחד שאתם בודאי מכירים,
אם הענקים האילו, שלהם עשרות מיליוני גולשים הפנימו את זה, אז בודאי זה מומלץ לעסקים קטנים עם הרבה פחות נפח פעילות.
לסיכום:
האתר צריך לעלות מהר מאוד. אנחנו ממליצים להמנע מאתרי פלאש. מניסיון שלנו הם מרגיזים את הגולשים יותר מאשר מזמינים אותם לאתר.
האתר צריך להיות עם קוים נקיים וברורים.
האתר צריך להיות עם נויגציה פשוטה.
האתר צריך להיות נקי מפרסומות קופצות, מעודף בחירה של קטגוריות, עודף מלל וגראפיקה מכבידה.
המידע הכי חשוב בעיניך ללקוח צריך להיות הבולט ביותר. לדוגמה, אם אתה רוצה שהלקוח ידע על מוצר חדש שאתה מקדם, אל תחביא אותו תחת קטגוריות וכפתורים שונים. המידע הכי חשוב צריך להיות הכי נגיש.
נקי מגוגל אדס.
נקי מלינקים לא קשורים.
ועכשיו נדבר על הצד האסתטי. כמו שאמרנו למעלה. האתר צריך להיות גם אסתטי ולא רק פשוט.
כאשר אנחנו מדברים על אתר אסתטי, הכוונה היא לאתר שנראה מקצועי.
אתר שנראה מקצועי, הוא אתר מזמין ויותר חשוב, משדר רצינות! אתר שנראה חובבני, והרשת מלאה בכאלה, שייך לקטגורית האתרים המבריחים לקוחות.
בואו ניכנס לראש של גולשת לדוגמה, שרוצה לקנות עגלה לתינוק. היא נכנסת לאתר שמוכר מוצרי תינוקות. האתר מעוצב באופן לא אסתטי, הצבעים צעקניים, והתמונות מטושטשות. הכיתוב לצד התמונות נראה בגופנים שונים ולא אחידים ובנוסף לכך, נראה עקום.
אמא לעתיד חושבת כך, אם האתר נראה ככה, החנות שעומדת מאחורי האתר, נראית אותו הדבר. העגלה אולי לא עומדת בתוי תקן מחמירים, האחסון של העגלה אולי לא תקני, היא בטח שוכבת במחסן מאובק מתחת לערימת מוצרי תינוקות, ששוכבים שם משנת תרפפ"ו. בקיצור פחד אלוהים לקנות משם. הגולשת סביר להניח, תברח.
עכשיו יכול להיות שהחנות היא בדיוק מה שהגולשת מתארת לה ואז באמת הבריחה שלה מוצדקת, אבל יכול מאוד להיות ,שבעל העסק הוא אדם רציני, שעומד בכל התקנים המחמירים ביותר. והעגלות שלו הכי חדישות בשוק.
האם שווה לבעל עסק כזה להשקיע באתר מקצועי?
בהחלט!
כשאנחנו אומרים מקצועי ,הכוונה היא לאו דווקא שלא תנסה לבנות אתר לבד, אלא שתנסה לבנות אתר לבד, רק אם יש לך חוש אסתטי מפותח. ורק אם אתה בעל ידע מקצועי בצילום אם התמונות מקוריות. ואם לא, אז רק אם אתה יכול לרכוש תמונות מקצועיות וגראפיקה מקצועית.
אתר שנראה מקצועי הוא אתר שיתרגם את ההשקעה ויהפוך מבקרים באתר, ללקוחות פוטנציאלים.
אז איך עושים את זה?
ישנם הרבה אתרים שמציעים טמפלטים לבניית אתר עצמאי עם כלים לניהול עצמאי של האתר שלכם.
הנה כמה דוגמאות:
Freewebsitetemplates.com
Templatemonster.com
Templatesbox.com
ובעברית:
Livecity.co.il
Easysite.co.il
ישנן חברות שמציעות למכירה גיפים גראפים ותמונות מקצועיות שתוכלו להוריד לאתר שלכם.
Istockphoto.com
Dreamstime.com
Shutterstock.com
אם אין לך את הזמן או את היכולת לבנות אתר מקצועי! בעצמך, אנחנו מציעים בכל פה, לפנות לאדם מקצועי שעובד עם גרפיקאים מקצועיים שיעשה את זה בעבורך.
רק זכור ותשנן את שאלת המפתח! האם אני באמת צריך את זה?
ולזכור את הכלל החשוב
Keep It Simple
למידע נוסף על בניית אתרים ועל איך להפוך עסק לאוטומטי
כנסו ל- www.iqdesk.net