היום, יש מספר כלים שיכולים לעזור לכם לשפר ולייעל את הארגון שלכם, ולהביא למיקסום של הרווחים שלו, ולמימוש של המטרות שלו (לא כל ארגון שם לנגד עיניו דווקא את הרווח). אחד מהכלים הללו הוא התאמה של תרבות ארגונית לצרכים שלכם. התרבות הארגונית היא שם כולל לערכים אשר מובילים את הארגון, וגורמים לעובדיו להתגבש סביב זהות אחידה. לא רק לעסקים פרטיים אלא לארגונים וקבוצות בכל רחבי העולם יש תרבות משלהם שמאגדת אותם - בין אם מדובר על לאום, זיהוי עם מגזר אתני, מגדרי, או כל שיוך אחר - והדבר נכון גם לארגונים ומקומות עבודה.
להתנהל כחלק מהחברה
הכלי השני שיכול לעזור לכם לשפר את העסק שלכם, הוא כלי שנקרא אחריות תאגידית. המודל של האחריות התאגידית פותח לקראת סוף המאה ה20, מתוך הבנה שגם העסקים הפרטיים, צריכים לפעול בצורה מוסרית, ממש כמו האזרח הפשוט. העובדה שאמצעי התקשורת התרחבו, והיום המידע נחשף בקלות יתר, חייב בעלי עסקים להיזהר יותר, ולקיים את הפעילות העסקית שלהם תחת פיקוח צמוד יותר. האחריות התאגידית, אם כן, עוזרת לכם לקבל לגיטימציה מהציבור הכולל, בין אם מדובר בלקוחות שלכם, בלקוחות פוטנציאליים או בתקשורת ובגורמי ממשל.
קיבלתי עזרה מאנשי המקצוע
כאשר התחלתי לקרוא על החשיבות של תרבות ארגונית ושל אחריות תאגידית, הבנתי בוודאות כי עלי ליישם עקרונות אלה בעסק הפרטי שלי, שהלך וגדל וכלל כמה עשרות עובדים. עם זאת, הייתי זקוק לאנשי מקצוע, שיוכלו לעזור לי ולהכווין אותי בכיוונים הנכונים. פניתי לחברה שעוסקת בייעוץ עסקי, ואנשי המקצוע של החברה נתנו לי את הכלים הטובים ביותר, על מנת ליישם עקרונות חשובים אלו, ולהצעיד את העסק שלי קדימה.