לחשוב מחוץ לקופסה, העולם השתנה מזמן...תדביק את הקצב!
חלום או מציאות?
אחרי כל רע בא טוב . במאמר הזה אנו נדבר על מה כן אפשר לעשות כדי להמנע מאבק השריפה, מהכישלון , מהחלום ושברו.
בואו נתאר סיטואציה . ונשאל האם תרחיש כזה יכול להיות מציאותי?
ליזם יש רעיון לעסק, הוא מקים את העסק , הוא עובד בו ומשקיע זמן אנרגיה וכסף. עובד בו ימים כלילות עד שיום אחד ,כל אותה אנרגיה חוזרת אליו בחזרה. אותו הזמן והכסף, אותה אנרגיה שהשקיע, חוזרת, ולא רק שהיא חוזרת באותה המידה, היא אפילו כפולה ואפילו מכופלת, ואפילו אין לה גבולות. העסק קיבל אישיות משל עצמו ,העסק עובד בעצמו, העסק משווק את עצמו באופן אקטיבי, גם בלילה כשבעל העסק ישן. גם כשבעל העסק בחופשה. העסק יודע גם למכור, לגבות כספים, לחשב עלויות, לרשום הזמנות בעצמו, לעדכן את עצמו. העסק בעל כוחות מדהימים הגדולים אפילו משל אילו של בעל העסק בעצמו.
האם זה באמת אפשרי?
בואו ניקח אותך יד ביד אל הקידמה. לפעמים, זה מדהים לראות את הקפיצה הטכנולוגית של העשורים האחרונים. העולם קיבל קפיצה ויתרון עצום על פני הדורות הקודמים. אינטרנט, אפליקציות, טלפונים חכמים. תראו לאן הגענו. מישהו לפני 15 שנה לא היה אפילו מבין את ז'רגון השיחה שאנחנו מנהלים והיה חושב שזו שפה זרה אחרת ולא עברית.
בואו אגלה לכם סוד, הטכנולוגיה פה כדי לעזור לאנושות, להתקדם הלאה, כדי להקל על תהליכים שדרשו זמן רב או היו בלתי אפשריים בעבר. הטכנולוגיה הפכה את הפנטזיה למציאות. והיא ממשיכה לעשות זאת. והיא תעשה עוד ועוד. מדהים נכון?
אבל מה שמדהים יותר, הוא לראות כמה בעלי עסקים קטנים משתמשים מעט מאוד בטכנולוגיה הקיימת לנו. כמה רבים מהם מתעלמים ממנה. השאלה היא..
למה?
התשובה היא מודעות.בעלי עסק קטנים ועצמאיים, כאשר הם שומעים מילים כמו אוטומציה ותוכנות ניהול, הם חושבים שזה לא חלק מעולמם. מבחינתם אוטומציה זו מילה של גדולים, של חברות גדולות. הם מעדיפים את השיטות הישנות והמוכרות, אותן שיטות שמובילות אותם שנה אחרי שנה לאותו בור גדול שמחכה רק להם, לעסקים הקטנים.
בואו נכיר טוב יותר את הילד ששמו אוטומציה
בראש ובראשונה , אם אתה רוצה להראות סימני חיים של עסק, אתה חייב אתר אינטרנט.
נשמע מובן מאליו נכון? אז לא! הקשיבו עד הסוף, ...ולא סתם אתר אינטרנט, אתר אינטרנט פעיל חי ונושם!
בואו נדבר על קצת עובדות יבשות ונחזור לקצת סטטיסטיקה.
WORLD INTERNET USAGE AND POPULATION STATISTICS
|
World Regions
|
Population ( 2010 Est.)
|
Internet Users Dec. 31, 2000
|
Internet Users Latest Data
|
Penetration (% Population)
|
Growth 2000-2010
|
Users % of Table
|
Africa
|
1,013,779,050
|
4,514,400
|
110,931,700
|
10.9 %
|
2,357.3%
|
5.6 %
|
Asia
|
3,834,792,852
|
114,304,000
|
825,094,396
|
21.5 %
|
621.8 %
|
42.0 %
|
Europe
|
813,319,511
|
105,096,093
|
475,069,448
|
58.4 %
|
352.0 %
|
24.2 %
|
Middle East
|
212,336,924
|
3,284,800
|
63,240,946
|
29.8 %
|
1,825.3%
|
3.2 %
|
North America
|
344,124,450
|
108,096,800
|
266,224,500
|
77.4 %
|
146.3 %
|
13.5 %
|
LatinAmerica/Caribbean
|
592,556,972
|
18,068,919
|
204,689,836
|
34.5 %
|
1,032.8%
|
10.4 %
|
Oceania /Australia
|
34,700,201
|
7,620,480
|
21,263,990
|
61.3 %
|
179.0 %
|
1.1 %
|
WORLD TOTAL
|
6,845,609,960
|
360,985,492
|
1,966,514,816
|
28.7 %
|
444.8 %
|
100.0 %
|
www.internetworldstats.com. Copyright © 2000 - 2010, Miniwatts Marketing Group. All rights reserved worldwide.
אחרי הנתונים שראיתם בטבלה למעלה, כל מה שאני אגיד יחוויר.
1,966,514,816 משתמשים באינטרנט ברחבי העולם. ואני אחזור במילים מיליארד, תשע מאות שישים ושש מליון חמש מאות וארבע עשרה אלף שמונה מאות ושש עשרה אנשים בעולם!
הנתון האסטרונומי הזה גדל גדל וגדל בכל שנה ובכל חודש.
האינטרנט למי שלא שם לב עד היום, פתח לכם את העולם כולו. האפשרויות הן בלתי מוגבלות.
אתר אינטרנט יפה ומעוצב אינו מספיק. אם האתר שלכם משמש בתור כרטיס ביקור שהוא במקרה ברשת, אז חבל על כספיכם.
אתר אינטרנט הוא כמו ילד קטן. צריך לטפח אותו, לעזור לו, לגדל אותו, להאכיל אותו, להקשיב לו, לבקר אותו, לקחת אותו לטיפול, לתחזק שוב ושוב, ולא לעזוב אותו לבד. אם תעשו כל זאת, הוא יחזיר לכם אהבה. הוא יחזיר לכם את האנרגיה שהשקעתם בו, פי כמה וכמה.. אם לא, הוא ידעך ויקמל וילך לאיבוד עד שיעלם ויאבד את מהותו.
בעצם אתר אינטרנט עונה על הגדרה מאוד נכונה לכל דבר בחיים. צריך להשקיע אנרגיה, כדי לקבל אנרגיה בחזרה.
תחשבו על זה...
בואו נטפח את הילד הזה כדי שיחזיר לנו אהבה
בואו ניקח דוגמה היפותטית. רן עבד בתור סוכן ביטוח של חברת ביטוח גדולה. היה לו את הכל על הנייר. משכורת יפה, תנאים סוציאלים מעולים, אפילו שעות עבודה נוחות. הוא התקדם למשרה ניהולית ובסך הכל לא היה לו סיבות נראות לעין להתלונן.
אבל מה? היה לו חלום, חלום אחר, חלום שונה לגמרי מהמשרדים האפורים של חברת הביטוח הגדולה שבה הוא בילה את ימיו. החלום של רן היה לפתוח חנות מיוחדת, חנות נישה למכירת שוקולדים. את השוקולדים הוא רצה ליבא מחו"ל ולרכוש מספקים ייחודים בארץ. מזלו האיר לו פנים, ולאביו היה נכס ברחוב מרכזי בתל אביב שאותו הוא יכול היה לממש בתור חנות.
בואו נעצור רגע ונבחן את האפשרויות העומדות בפני רן,
אפשרות א'
הוא יכול לפתוח חנות במיקום אסטרטגי, ולחכות ללקוחות שיעברו בדרך לחנות שלו בדיוק, באותו הרחוב בדיוק, בשעות הפתיחה של החנות בדיוק, בימי חול בדיוק.
אפשרות ב'
הוא יכול לפתוח במקביל חנות במיקום אסטרטגי, שדרכה יעברו לקוחות כל הזמן, גם בדרך לחנויות אחרות, בכל מקום בעולם, 24 שעות ביממה, בכל ימות השבוע.
ולא רק זאת אלא אף
באפשרות א'
הוא ישרת אותם, יקח את ההזמנה, יביא את המוצרים, יגבה את התשלומים מהם.
באפשרות ב'
הוא לא יעשה דבר מהפעולות מלבד לשלוח להם את המוצר.
לא צריך לשאול איזו אפשרות נשמעת עדיפה יותר נכון?
למידע נוסף על איך להפוך עסק לאוטומטי
כנסו ל- iqdesk.net