חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיטת MA - יישומים ניהוליים להצלחה עסקית

בכל עסק בין אם הוא קטן בינוני או גדול ישנם ארבע מחלקות שחייבות להתקיים והם מהווים את היסודות לכל עסק והפרמטרים לנוסחת האיזון להצלחה עסקית:
1. יסוד האש - ההנהלה (Management).
2. יסוד הרוח - שיווק ומכירות  (Marketing).
3. יסוד המים - כספים  (Finance).
4. יסוד האדמה - תפעול  (Operation).
חשוב להגיד כי עסקים קמים ונופלים על החלטות ניהוליות ולכן אין הבדל מהותי בין עסק גדול לקטן אצל כולם צריכים להתקיים ארבעת המחלקות שהוזכרו קודם.
ההנהלה
המוח של העסק מורכבת ממנכ"ל ומנהלי המחלקות השונים ותפקידם מתחלק לשני חלקים שמשלימים אחד את השני. בחלק הראשון קובעת ההנהלה את החזון של העסק את האסטרטגיה העסקית והשיווקית ואת הטקטיקה לפיה יש לפעול כדי להגיע למטרות העסקיות - קובעת את התוכנית העסקית של העסק לשנים הבאות בדרך כלל חמש שנים . בחלק השני ההנהלה צריכה לשלוט,לפקח ולבקר את המחלקות הקיימות ולוודא שהדברים נעשים כמו שכתוב בתוכנית.
מחלקת השיווק ומכירות
תפקידה יצירת לקוחות ושימורם. תחילתו בזיהוי הצרכים אצל לקוחות, ומסתיים במסירת המוצר ללקוח ובשירות לקוחות לאחר המכירה. להוציא לפועל את האסטרטגיה השיווקית של העסק שהוכתבה על ידי ההנהלה. יצירת לקוחות מתוך פילוח השוק,בניית מועדון לקוחות כדי לשמר את הלקוחות הקיימים כי עסק שיש לו לקוחות מרוצים אף פעם לא יפסיד. יצירת לקוח חדש עולה פי 5 משמירה על לקוח קיים ומחלקת מכירות עוסקת בפעולת המכירה או ההפצה עצמה ללקוחות השונים .
מחלקת כספים
עוסקת בנושאים הכספיים של העסק: תזרים מזומנים,גבייה מלקוחות,תשלומים לספקים,מעקב אחרי חשבון הבנק.בעסקים בינוניים ומעלה  גם הנהלת חשבונות, ניהול תקציב העסק ומתן דוחות פיננסים להנהלה.
מחלקת תפעול
עוסקת בתפעול השוטף של העסק. לדוגמא:מזכירות,נהגים,אחזקה וניקיון,מחסנאים ואנשים אחרים שאחראים על התפקוד השוטף של העסק.

תפקידיו של העצמאי ובעל העסק הקטן:

1.להחליט איך העסק שלו יראה = הנהלה.
זה גם ברמה הפיזית - כשלקוח נכנס לעסק מה שהוא רואה זו ההתרשמות הראשונה שתגרום  לו להחליט האם הוא רוצה לקנות או להזמין את השרות.זה יכול להתחיל מסידורי  ויטרינה דרך ריחות ,ריהוט צבעים וכדומה.. זה גם ברמה השיווקית - קהל יעד -לאיזה קהל אני רוצה לפנות ,מחזור המכירות שאני רוצה להגיע,אמצעים להגיע ללקוחות ועוד....
2.לנהל משא ומתן עם הספקים והלקוחות= מחלקת שיווק.
לקוחות - לקיים שיחת שיווק אפקטיבית כדי שיקנו,תנאי אשראי,הנחה במחירים,לגרום ללקוח חווית קניה מהנה כדי שיחזור ו/או שיספר לחוג מכריו. ספקים - לקיים שיחת שיווק אפקטיבית שתבנה אמון ובכך לקבל תנאי אשראי נוחים,ומחירים אטרקטיביים.
למכור את המוצרים או השירותים שהוא מציע = מחלקת מכירות.
3.ניהול פיננסי של העסק = מחלקת כספים.
מעקב אחרי חשבון הבנק,תזרים מזומנים עדכני לכל רגע,גביה מלקוחות ,תשלומים לספקים,טיפול בנושא המימון ,הכרת והבנת דוחות כספיים שתאפשר לו בדיקת מצב הרווחיות של העסק מול רואה החשבון.
4.ניהול תפעולי של העסק = מחלקת תפעול.
עבודה פקידותית,אחזקה וניקיון,חלוקת עבודה לעובדים,קניית סחורה וסידורה בעסק ,עבודה מול נותני שירות ובניית תוכנית אופרטיבית לפעילות יומיומית.
5.לבחון ולבדוק את ביצועי העסק = הנהלה.
אחד התפקידים החשובים ביותר - האם עומד ביעדים הכספיים - האם העסק מרוויח מספיק,האם השיטה שאני משתמש בה עובדת ואם לא איך אפשר לשפר את הביצועים .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי ברון - יועץ עסקי
מחבר הספר - "ניהול עסקי באופן MAעשי"
info@valorma.com
www.valorma.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי ברון - יועץ עסקי,מלווה ומנהל עסקים

שאלה חשובה שמעסיקה כל בעל עסק , אני מודה שאין נוסחת קסם מאחר ומכירות זה תהליך ומערכת יחסים מתמשכת עם הלקוח.

חלק מתכנית ההתפתחות של העסק דורש להעסיק עובדים לביצוע תפקידים שונים ולהשלמת משימות. לפעמים נעסיק עובדים זמניים, לפרויקט חד-פעמי, ולפעמים נעסיק עובדים קבועים, לפעילות השוטפת של העסק. בשני המקרים אנו נדרשים לנהל את העובדים שלנו ביעילות, ולפקח עליהם כדי שנוכל לבצע את המשימות.

אם כבר מועסקים עובדים בעסק שלכם או שגייסתם עובד חדש לעסק ואתם רוצים להתייעל ולהגדיל את התפוקה, עליכם לעשות זאת בכמה שלבים

מבדיקה שערכתי בקרב לקוחותיי במשך 5 שנים במדגם של 120 נשים ו- 120 גברים, הגעתי למסקנה ש – 75% מהנשים פתוחות יותר בחשיבתן בהתנסות ברעיונות ובהרגלים חדשים לעומת 40% בלבד מהגברים.

רוב העצמאים ובעלי העסקים שלוקחים להם מאמן עסקי מפתחים ציפיות מעבר למציאות. בואו ונעשה קצת סדר.

מה זה אימון, אלו סוגי אימון ושיטות אימון קיימים בשוק וכיצד בוחרים מאמן עסקי.

אנחנו נמצאים כיום בתהליך מואץ של מיתון שמתחיל לתת את אותותיו ההרסניים במגזר העסקי הפרטי כאשר הנפגעים הראשונים הם העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים וככל שהמיתון יחריף יגדלו ממדי התופעות של קריסת עסקים ופשיטות רגל וזה יפעל כמו "אפקט דומינו" על שאר העסקים כולל עסקים גדולים.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica