חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מגדילים מכירות?

מאמר זה הוא אחד המאמרים החשובים ביותר בשיווק ומכירות והוא עוסק בבניית הכיוון והפעולות בדרך להגדלת יעדי המכירות שהצבתם לעצמכם. ישנו מיתוס כי עקרונות המכירה היא נחלתם של העסקים הגדולים, לעסקים קטנים ובינונים אין כניסה לתחום זה.

בכל שנות עבודתי נתקלתי במעט מאוד בעלי עסקים קטנים ובינונים שהשתמשו בעקרונות המכירה רובם התעלמו מזה ומיותר לציין שהצלחות במכירות לא יצא מזה. בשיעור זה אנסה לנפץ את המיתוס ולהראות לכם שעקרונות המכירה זה לא משהו מפחיד אלא חיוני להצלחתכם במכירות. במילים אחרות מי שרוצה להגדיל את המכירות בעסק שלו בצורה עקבית חייב להשתמש בעקרונות המכירה המודרנית

ראשית נגדיר מהי מכירה אפקטיבית.

הגדרת מכירה אפקטיבית - תהליך מתמשך עם הלקוח הכולל:

•·        הצגת המוצר בצורה מקצועית

•·        זיהוי הצרכים של הלקוח

•·        תועלות המוצר ללקוח

•·        התאמת תועלות המוצר לצרכי הלקוח

בסביבה תחרותית , המטרה שלכם היא שהלקוחות יעדיפו אתכם על המתחרים. לכן מכירה אפקטיבית היא הדרך שבה אתם מתכוונים להשיג יתרון על המתחרים. בעיני הלקוחות עליכם לעשות משהו שונה ממה שעושים המתחרים ובכך אתם נותנים להם סיבה טובה לרצות אתכם יותר או במקרה הקלאסי לרצות רק אתכם.

על פי ההגדרה אנו מבינים את חשיבותה של המכירה לכל עסק, אבל מה אנחנו צריכים לעשות כדי שתהיה לכל אחד מאיתנו עקרונות מכירה .95% ממה שהמתחרים שלכם עושים הוא די דומה, ה- 5% שאתם עושים בצורה אחרת נקראת מכירה אפקטיבית.  

לעשות טוב את מה שאתם אמורים לעשות זה תנאי כניסה לתחרות ,להיות טובים יותר זה מאמץ ראוי אבל זה לא מכירה אפקטיבית.

עקרונות המכירה

חוקים בסיסיים בתהליך המכירה

1) לעולם אל תשקר ללקוחות שלך.

2) ללקוח מותר לשקר כמה שהוא רוצה.

3) מי שמסביר את יתרונות המוצר הוא - הלקוח.

4) מי שמעלה את ההתנגדויות למוצר הוא - אתה.

5) סגירה זה הליך מתמשך - יש פתיחת מערכת יחסים. למעשה גם אחרי המכירה אתה נמצא בקשר תמידי עם לקוחותיך תמיד מוכן לשרת אותם ולעזור להם.

שיחת מכירה:

  • לא לחשוב על התוצאה
  • שליטה בשיחת המכירה
  • לתת ללקוח להתבטא
  • לא להשלים משפט או רעיון של הלקוח
  • לערב את הלקוח בשיחה - לא לשאת מונולוג
  • לשאול שאלה ולהמתין לתשובה
  • בשיחת המכירה הלקוח מדבר 80% מהזמן  

הקשבה אפקטיבית:

  • להקשיב עד הסוף, לא להתנגד
  • הראה ללקוח שאתה מקשיב בנימוס
  • תרשום את הערות הלקוח
  • תקח בחשבון כי דברי הלקוח חשובים
  • תראה ללקוח שאתה מקשיב ע"י חזרה על דברים שאמר - שיקוף
  • הקשבה אפקטיבית זו מיומנות נרכשת.

התנגדויות = קופ-צנים

את הקופ-צנים ניתן לסווג למספר תחומים:

קופ-צן על המוצר, קופ-צן על החברה, קופ-צן על סוכן מכירות, קופ-צן על המחיר ו קופ-צן על הצורך.

לקוח אשר מעלה קופ-צן -  אומר במילים אחרות "הקופ-צן השתלט עליי, אל תפריע". 

טיפול בהתנגדויות = קופצנים:

  • זהה את הקופ-צן
  • חשוב מאוד לא להיכנע לו ,לא להתייחס אליו
  • השאר רגוע
  • אל תיקח את הקופ-צן באופן אישי
  • תנו ללקוח לספר על הקופ-צן עד הסוף
  • חזור לספר על המוצרים שלך 

הסגירה - פתיחת מערכת יחסים.

זהו השלב שאנחנו לא צריכים להוכיח ללקוח למה כדאי לו לקנות את המוצרים שלנו

 כדי לבצע סגירה טובה יש להתרכז:

  • בעיתוי - בשלות הלקוח למכירה
  • בטכניקה שמבוססת על ההגיון והרגש יחד.

שגיאה נפוצה : סגירה מוקדמת כשהלקוח לא בשל או שהתייחסת להתנגדויות (קופצנים) של הלקוח -

כשהלקוח בשל לסגירה - אל תתעכב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי ברון - יועץ עסקי
מחבר הספר - "ניהול עסקי באופן MAעשי"
info@valorma.com
www.valorma.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי ברון - יועץ עסקי,מלווה ומנהל עסקים

חלק מתכנית ההתפתחות של העסק דורש להעסיק עובדים לביצוע תפקידים שונים ולהשלמת משימות. לפעמים נעסיק עובדים זמניים, לפרויקט חד-פעמי, ולפעמים נעסיק עובדים קבועים, לפעילות השוטפת של העסק. בשני המקרים אנו נדרשים לנהל את העובדים שלנו ביעילות, ולפקח עליהם כדי שנוכל לבצע את המשימות.

אם כבר מועסקים עובדים בעסק שלכם או שגייסתם עובד חדש לעסק ואתם רוצים להתייעל ולהגדיל את התפוקה, עליכם לעשות זאת בכמה שלבים

מבדיקה שערכתי בקרב לקוחותיי במשך 5 שנים במדגם של 120 נשים ו- 120 גברים, הגעתי למסקנה ש – 75% מהנשים פתוחות יותר בחשיבתן בהתנסות ברעיונות ובהרגלים חדשים לעומת 40% בלבד מהגברים.

רוב העצמאים ובעלי העסקים שלוקחים להם מאמן עסקי מפתחים ציפיות מעבר למציאות. בואו ונעשה קצת סדר.

מה זה אימון, אלו סוגי אימון ושיטות אימון קיימים בשוק וכיצד בוחרים מאמן עסקי.

אנחנו נמצאים כיום בתהליך מואץ של מיתון שמתחיל לתת את אותותיו ההרסניים במגזר העסקי הפרטי כאשר הנפגעים הראשונים הם העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים וככל שהמיתון יחריף יגדלו ממדי התופעות של קריסת עסקים ופשיטות רגל וזה יפעל כמו "אפקט דומינו" על שאר העסקים כולל עסקים גדולים.

בכל עסק בין אם הוא קטן בינוני או גדול ישנם ארבע מחלקות שחייבות להתקיים והם מהווים את היסודות לכל עסק והפרמטרים לנוסחת האיזון להצלחה עסקית..

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica