מבדיקה שערכתי בקרב לקוחותיי במשך 5 שנים במדגם של 120 נשים ו- 120 גברים, הגעתי למסקנה ש – 75% מהנשים פתוחות יותר בחשיבתן בהתנסות ברעיונות ובהרגלים חדשים לעומת 40% בלבד מהגברים.
נשאלת השאלה מדוע קיים הפער העצום בין גברים ונשים?
התשובה תמונה באגו – הגברים הישראלים ידועים באגו המפותח שלהם שאותו הם מטפחים מגיל ינקות וככל שמתבגרים כך גדל הקושי להיפרד ממנו. וגרוע מכך זה להודות בעובדה שלא את הכול הם יודעים ושהם יכולים ללמוד גם מאנשים אחרים.
כמו שכולם יודעים ניהול עסק עצמאי הוא מקצוע ככל המקצועות האחרים המוכרים לנו בשוק. צריך ללמוד ולתרגל אותו בכל יום על מנת להפוך אותו להרגל. בניגוד לדעה הרווחת לא נולדים מנהלים , נכון שחלקנו נולד עם תכונות מסוימות שעוזרות בניהול העסק אבל מקצוע ניהול העסק הוא מקצוע נלמד שצריכים להשקיע בו ולהתמקצע כל הזמן וכמובן להשתמש בו לאורך זמן.
הניסיון הוא אלמנט חשוב גם במקצוע ניהול העסק ולכן יש לתרגל אותו בכל יום כל הזמן. כל עצמאי ובעל עסק צריך להפנים שללא ידע וניסיון בניהול העסק אין לעסק שלו שום סיכוי לגדול ולהתפתח וכמובן להיות רווחי כמו שבעל העסק רוצה.
רוב הנשים הם נטולות אגו או מוכנות לוותר על האגו שלהם כדי להשיג את מטרתן האישית והעסקית, הן מוכנות ללמוד ולהשקיע במקומות שהן יודעות שהן חלשות בהם. הן מוכנות להשקיע זמן וכסף בשיפור החולשות שלהן , מטבע הדברים הן גם מאמינות בתהליכים ויודעות שלהצלחה אין קיצורי דרך ואילתורים.
אנחנו הגברים קוראים להן המין החלש אבל בפועל הן המין החזק שיודע לקבל החלטות, מוכן ללמוד על מנת להשתפר ורואה את ההצלחה כתהליך לטווח ארוך.
אני רוצה לשתף אתכם בדוגמה לשימוש באגו מצד רוב הגברים - כאשר אני מגיע לעסקים שגברים עומדים בראשם אני שומע סיפורים על העסק המוצלח שהם מנהלים ועל העסקאות והרווחים שהם עשו אבל לצערי המספרים מספרים לי סיפור אחר לגמרי בד"כ הפוך ממה שסופר לי. וכאשר אני מעיר את תשומת ליבו של בעל העסק לעובדה זו אני נתקל בד"כ בתגובת זלזול וחוסר אמון.
לעמת זאת בעסקים שנשים עומדות בראשם הסיפור שונה לחלוטין ישנה פתיחות והתייחסות עניינית לנאמר ומוכנות יותר גדולה להסתכל לאמת בעניים כי רוב הנשים נטולות אגו.
אני רוצה לסכם ולהגיד כי המאמר שכתבתי לא בא לקטרג על ציבור בעלי העסקים מהמין הזכרי אלא ל"האיר" את תשומת לבם שהאגו שכולנו מפתחים ומטפחים בסופו של דבר מתנקם בנו ולא מאפשר לנו לראות את המציאות האמיתית שלעתים קרובות מחייבת כל אחד ואחד מאיתנו להיעזר באנשים או לרכוש כלים אחרים על מנת לקדם את העסק שלנו.