עידן העשור מבשר על הטמעת שינוי בארגונים הכולל יישום טכנולוגיית VoIP בזכות מעבר למרכזיות VoIP.
מרכזיות IP מאפשרות לארגונים מבוזרים ליישם מערכת טלפוניה מרכזית יחידה לניהול תקשורת פנימית. כמו כן, ניתן לומר שמרכזיות IP מאפשרות התקשרות טובה יותר הן כלפי פנים והן כלפי חוץ. מרכזיות IP מאפשרות גם עוד מגוון עצום של יכולות טכנולוגיות באמצעות קישורן לרשת המחשבים של הארגון. יכולת זו מממשת מגוון תכונות ויכולות שלא היו קיימות בימים עברו כגון הקפצת מסך המתקשר מתוך תוכנת CRM של הלקוח, ממשק ניהול שלוחת הטלפון על גבי מסך המחשב המאפשר יכולות ואפליקציות מתקדמות לנוחות תפעול ויישומים מורחבים במרכזיות IP.
בניגוד לעבר- בו היו מרכזיות אנלוגיות שיכולתן היו מוגבלות ופאסיביות- במרכזיות IP יכולות המערכת והטכנולוגיה אקטיביות, אפליקציות טלפוניה נוספות חדשות לבקרים וטכנולוגיות טלפוניה ממחשבות משודרגות באופן תדיר לשיפור היכולות.
חברות המספקות שרות למרכזיות טלפון אנלוגיות התבססו בעיקר על שרות פאסיבי ועל שרות תקלות יזום על ידי הלקוח. תפיסה זו בקרב חברות ונותני השרות במרכזיות IP עדיין לא השתנתה למרות עידן מרכזיות VoIP.
בניגוד למרכזיות אנלוגיות בהן גרסת תוכנה חדשה למרכזיות הטלפון הייתה יוצאת כל כמה שנים ובכל פעם עם שינויים מינוריים- כיום יצרני מרכזיות IP משחררים גרסאות ועדכוני תוכנה למרכזיות IP מידי כמה חודשים ולעיתים אפילו בתדירות גבוהה יותר. המצב כיום הינו שמרגע שחברה רכשה מרכזיית IP – גרסת התוכנה שלה לא משתנה. לחברת הטלפון אין אינטרס לשדרג ללקוח את גרסת התוכנה והלקוח אינו מודע ליכולות המשופרות שהוא יכול לקבל ממרכזיית IP הקיימת בחברתו ללא תוספת תשלום.
לסיכום: חברות המשווקות ומתקינות מרכזיות IP צריכות לשנות את מערך השרות הפאסיבי הקיים כיום ולבצע מעבר לשרות אקטיבי במרכזיות IP הכולל שרות עדכוני תוכנה באופן יזום ללקוחות עבור שינויים ויכולות שדרוג גרסת תוכנה שממילא מופצת חינם על ידי היבואן.
על חברות המתחזקות מרכזיות IP לעבור מתפיסת שרות של מרכזיות אנלוגיות לתפיסת שרות ברמת מחשוב ללקוח, תפיסה המאפשרת שינויים. השרות לחברות בעלות מרכזיות IP אמור להיות שרות אקטיבי ויזום עבור המרכזיות שלהן.