מהן מרכזיות טלפון?
מרכזיות טלפון מושתתות על מערכת המקשרת בין קווי הטלפון החיצוניים לשלוחות הטלפון בארגון, בנוסף לאופציות נלוות המשפרות את מתן השירות של העסק, מקלות את התקשורת בעבודה וחוסכות כסף רב. מגוון סוגי המרכזיות והשירותים הנלווים רחב; בין אם מדובר במרכזיה לבית, לעסקים קטנים או מרכזייה לעסקים, כגון מרכזיות פנסונית. מרכזייה לעסקים לדוגמה, מיועדת לייעל את התקשורת בשיחות הנכנסות ובשיחות היוצאות מהארגון ולמעשה מאפשרת לקיים שיחות בין עובדי חברה, לנתב את השיחות לכל יעד נדרש ופעולות נוספות שיפורטו בהמשך. פרט למרכזיות המיועדות לעסקים חשוב לציין כי גם בבתים רבים ניתן למצוא מרכזיה פועלת, כמובן בהיקף קטן ובהתאם לצרכים, כאשר סך כול השימוש מסתכם בהעברת שיחות ותקשורת בין חדרים, שיחות דרך המרכזייה, הפעלת מוזיקת המתנה ושימושים נוספים לבחירה. עם זאת, עיקר השימוש במרכזיות טלפון נערך בעסקים.
שווה לברר: חברות רבות מספקות מערכות ראש, טלפונים שולחניים, מערכות לשיחות ועידה, מתאמי IP, מתאם סלולארי ועוד
מהן מרכזיות IP?
מרכזיות IP כוללות יישומים טכנולוגים חדישים הכוללים: קישור בין סניפים ברשת IP ובכך זמינות מכל מקום, ניהול תקשורתי מתקדם המתבצע ממרחק ואופציות שליטה למשתמשים נוספים, קישור הטלפון הסלולארי לטלפון השולחני, שיחה מזוהה הנכנסת בשלוחות חכמות, גישה מהמחשב האישי באמצעות האינטרנט והוספת שירותים ופונקציות מתקדמות נוספות המבוצעת באמצעות שדרוג תוכנה.
לסיכום, מרכזיית טלפון הינה מערכת רב קווית המספקת תכונות מתקדמות ותמיכה תקשורתית במגוון רחב של אמצעים תקשורתיים, בניהם: משיבונים, טלפונים אלחוטיים, פקס, מודמים, טלפונים סלולאריים וכדומיהם. המרכזיות כוללות אפשרות העברת שיחות בן שלוחות טלפון, שיחת ועידה עם מספר משתתפים, ניתוב שיחות אוטומאטי למתקשרים לארגון, שיחה ממתינה, שיחה מזוהה, חיוג מהיר ועוד. במרכזיות טלפון רבות ניתן לקבוע צלצול מיוחד עבור שיחות נכנסות לבחירה, מוזיקת רקע פרסומית בעת המתנה של המתקשר למענה, רישום ותיעוד שיחות, שליטה על זמן השיחות, הגבלת שיחות יוצאות בארץ ולחו"ל, באופן גורף או לפי בחירת שלוחות, הקלטת שיחות ועוד. כמו כן מומלץ לשקול הרכבת מרכזיית IP המאפשרת ניהול חכם ושליטה תקשורתית על העסק ושדרוג המרכזייה על בסיס קבוע המעניק אופציות נוספות לייעול התקשורת בעסק.