מרכזיות טלפוניה עושות בדיוק את מה ששמן מרמז, מרכזות את כל קווי הטלפון של העסק למקום אחד ומשם מנתבות אותו לשלוחות המתאימות בהתאם להגדרות מתקדמות שהוגדרו מראש. אך מרכזיה כיום היא כלי יעיל בהרבה שמציע שפע עצום של אפשרויות תקשורת מעבר לניתוב וניהול שיחות בלבד. מרכזיה היא מוקד העצבים של התקשורת הטלפונית בעסק ומרכזת אליה לא רק טלפונים אלא גם פקסים, מודמים, מערכות סליקת אשראי, מחשבים ועוד.
התאמת מרכזיות לצרכי הארגון
ספק מרכזיות וציוד תקשורת איכותי יידע להתאים פתרון תקשורת באמצעות מרכזיה ספציפית לכל ארגון על פי צרכיו. ניתן להתאים מרכזיות שלמות או ליצור שילובים ושדרוגים בשטח על פי צרכים מיוחדים או בקשות כאלו ואחרות. הפיתוח הגדול והמקצועיות בתחום מאפשרת ליצור פיתרון אידיאלי לכל ארגון ועסק ללא התפשרות על צרכים מיוחדים או מגבלות בשטח. גורמים שיש לקחת בחשבון בעת מעבר לשירותי מרכזיה מתקדמים או שדרוג מרכזיות קיימות הם:
• אופי הקווים הקיים – אנלוגיים, דיגיטאליים או קווי IP.
• התאמת מרכזיה לגודל הארגון כיום ובעתיד.
• מהות הפעילות העסקית ואופן השימוש בפתרונות תקשורת שונים.
• התחשבות בשינויים עתידיים ופיתוחים טכנולוגיים.
מרכזיות מקצועיות של היצרנים המובילים מסוגלים לעבוד ביעילות מלאה עם מגוון עצום של פתרונות וציוד קצה כך ששיקול זה חשוב אך פחות משמעותי – בין אם מדובר על טלפונים חכמים, רגילים, אלחוטיים ועוד.
התאמה לשינויים והתקדמות טכנולוגית
בזמן רכישת מרכזיה חדשה או שדרוג קיימת חשוב מאוד מצד העסק להתאים את עצמו לשינויים טכנולוגיים משמעותיים, העלות הנוספת האפשרית תחזיר את עצמה במהירות עם כניסת פתרונות זולים ויעילים לשוק התקשורת הישראלי והעולמי. למשל, מרכזיות IP שמאפשרות שיחות אינטרנט בנוסף לשירותי טלפון קווי רגיל יכולות כבר היום, וביתר שאת בעתיד, לנהל שיחות זולות משמעותית על גבי רשת האינטרנט בישראל וליעדים בחו"ל. תחום זה רק הולך ומתפתח ומחליף יותר ויותר קווים רגילים ולכן בעת רכישת מרכזיות יש להתאים את העסק לטכנולוגיות חדשות ומסעירות אלו. חשוב לציין כי מרכזיה שתומכת בשירותי IP סביר להניח כיעילה וחסכונית גם לעסק שכיום אינו משתמש בפתרונות תקשורות אלו, בייחוד בגלל המעבר של מפעילי תקשורת רבים לסוג זה של תקשורת וההצעות הזולות לניהול שיחות שרק הולכות וגדלות.
מרכזיה מקצועית – שיפור היעילות בעסק
מרכזיות מספקות כאמור שלל פתרונות ושירותים מעבר לניתוב שיחות, כל אלו יתרמו רבות ליעילות של כל ארגון ועסק, ישפרו את השירות ואת מיצוי הפוטנציאל העסקי. חלק מפתרונות אלו כולל ניהול שיחות ושלוחות בזמן אמת, התממשקות לשירותים חיצוניים כמו אינטרקום, אזעקה ועוד, מגוון אפשרויות שיחה לשיפור השירות והיעילות, חיבור מחשבים ועוד.