חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נוהל קבלת החלטות

אתם העצמאים ובעלי העסקים נדרשים לעיתים קרובות לקבלת החלטות בתחומים שונים : החל בבחירת הספקים שלנו,באיזה מדיה לפרסם,איך לסדר את הסחורה בעסק,בחירת עובדים,קבלת מימון,רכישת ציוד ועוד ועוד ועוד.... רובנו מקבלים את ההחלטה מבלי לבחון את כל האפשרויות העומדות בפנינו ולכן סביר להניח שההחלטה שקיבלנו היא לא ההחלטה הטובה ביותר שיכולנו לקבל. אני רוצה להציג בפניכם תהליך פשוט של קבלת החלטות ואני מבקש לא לפסוח ולא לקצר את התהליך כי כל שלב מקרב אותנו לקבלת החלטה הטובה ביותר המבוססת גם על נתונים ולא רק על תחושות ורגשות. פרמטר חשוב בקבלת החלטות הוא הניסיון ,ככל שנבצע יותר תהליכי קבלת החלטות כך ישתפרו ההחלטות שנקבל. 
תהליך קבלת החלטות
אחד המודלים הנפוצים ביותר לתיאור של תהליך קבלת החלטות מורכב מן השלבים הבאים:
1.איסוף נתונים - איסוף הנתונים המשמשים בסיס לקבלת ההחלטה. יש לאסוף נתונים לגבי החלופות העומדות על הפרק לעיתים מדובר בנתונים הזמינים מיידית למחליט, בהתאם לניסיון חייו, ולעתים מדובר בנתונים המצריכים השקעה רבה באיסופם.
2.גיבוש חלופות - הצגה של החלופות העומדות על הפרק.
3.שקילת החלופות השונות - השוואה בין האפשרויות, באמצעות בדיקת יתרונות וחסרונות של כל אחת מהן. שקילת החלופות היא לעתים פעולה אינטואיטיבית, ולעתים נעשית בצורה שיטתית ומורכבת, לעתים מסייעת בתהליך זה מערכת תומכת החלטה, ולעתים מסייע לכך יועץ בשר ודם.
4.בחירת חלופה - קבלת ההחלטה - בחירת החלופה המועדפת.
אני רוצה להוסיף את השלב החמישי שהוא שלב חשוב מאוד בלמידה ובניסיון בתהליך קבלת החלטות.
5.מעקב אחרי החלופה המועדפת - לאחר שבחרנו את החלופה המועדפת אנחנו בוחנים אותה לתקופה מוגדרת מראש מבחינת הפקת תוצאות הרצויות לנו. במידה והחלופה שבחרנו לא עומדת במבחן התוצאה מומלץ להחליף חלופה או לבחון מדוע החלופה שבחרנו לא הצליחה.
ישנן אפשרויות נוספות לתיאור תהליכי קבלת החלטות וייתכן אף שישנם מספר סוגים של תהליכי קבלת החלטות. דוגמה מובהקת לכך היא כי לעתים אנו מקבלים החלטה על בסיס תחושה פנימית ללא ביצוע תהליכים הכרתיים מורכבים.
דוגמא :מר ישראלי זקוק  למכונה לעסק שלו שעלותה 100,000 ש"ח. הוא צריך להכריע באחת משני החלופות הבאות:
1.1.לרכוש את המכונה .
1.2.להשכיר את המכונה לתקופה של חמש שנים - ליסינג.
מר ישראלי מחליט להשתמש בתהליך קבלת ההחלטות.
1.איסוף נתונים - מר ישראלי יוצא למסע קניות ,פונה לשני בנקים גדולים ומבקש לקבל מהם הצעה לגבי גובה הרבית וההוצאות הנלוות לקבלת ההלוואה ,במקביל הוא פונה לשתי חברות ליסינג ומבקש מהם לדעת מהם התנאים לרכישת המכונה בליסינג.
2.גיבוש החלופות - מר ישראלי רוצה להחליט האם לרכוש את המכונה בהלוואה או להשכירה דרך חברת ליסינג.
3.שקילת החלופות השונות - לאחר שמר ישראלי אסף את הנתונים וגיבש את החלופות הוא מכין רשימה של יתרונות ושל חסרונות לגבי כל חלופה.
3.1. חלופה 1 - קניית מכונה:
יתרונות:
? מימון זול.
? בעלות על המכונה.
חסרונות:
? מימון חלקי צריך להביא כסף מהבית - 30% ממחיר המכונה.
? ירידת ערך .
? עלויות ביטוח גבוהות.
? עלויות הובלה והרכבה.

 . חלופה 2 - להשכיר את המכונה.
יתרונות:
? מימון מלא,התחייבות על תשלום חודשי.
? אפשרות לשדרג את המכונה לאחר שנתיים.
? אין ירידת ערך .
? כולל עלויות ביטוח, הובלה והרכבה.
חסרונות:
? מימון יקר.
? אין בעלות על המכונה.
4.בחירת חלופה - מר ישראלי מחליט לקנות את המכונה.
5.מעקב אחרי החלופה - במקרה הזה המעקב אחרי החלופה ובדיקת החלופה תעשה כאשר מר ישראלי יחליט לרכוש מכונה נוספת מכיוון שההחלטה נלקחה על בסיס תחושה ואמונת יסוד שבעלות עדיפה על השכרה "זורקים פחות כסף ויש לנו נכס שניתן למכור אותו.
טיפ
תשתמשו בטכניקה בכל  מצב שאתם צריכים לקבל החלטה וזה כולל גם החלטות הנושאים פרטיים. כי ככל שתתרגלו זאת יותר תלמדו לקבל את ההחלטות הנכונות לכם

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי ברון - יועץ עסקי
מחבר הספר - "ניהול עסקי באופן MAעשי"
info@valorma.com
www.valorma.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי ברון - יועץ עסקי,מלווה ומנהל עסקים

שאלה חשובה שמעסיקה כל בעל עסק , אני מודה שאין נוסחת קסם מאחר ומכירות זה תהליך ומערכת יחסים מתמשכת עם הלקוח.

חלק מתכנית ההתפתחות של העסק דורש להעסיק עובדים לביצוע תפקידים שונים ולהשלמת משימות. לפעמים נעסיק עובדים זמניים, לפרויקט חד-פעמי, ולפעמים נעסיק עובדים קבועים, לפעילות השוטפת של העסק. בשני המקרים אנו נדרשים לנהל את העובדים שלנו ביעילות, ולפקח עליהם כדי שנוכל לבצע את המשימות.

אם כבר מועסקים עובדים בעסק שלכם או שגייסתם עובד חדש לעסק ואתם רוצים להתייעל ולהגדיל את התפוקה, עליכם לעשות זאת בכמה שלבים

מבדיקה שערכתי בקרב לקוחותיי במשך 5 שנים במדגם של 120 נשים ו- 120 גברים, הגעתי למסקנה ש – 75% מהנשים פתוחות יותר בחשיבתן בהתנסות ברעיונות ובהרגלים חדשים לעומת 40% בלבד מהגברים.

רוב העצמאים ובעלי העסקים שלוקחים להם מאמן עסקי מפתחים ציפיות מעבר למציאות. בואו ונעשה קצת סדר.

מה זה אימון, אלו סוגי אימון ושיטות אימון קיימים בשוק וכיצד בוחרים מאמן עסקי.

אנחנו נמצאים כיום בתהליך מואץ של מיתון שמתחיל לתת את אותותיו ההרסניים במגזר העסקי הפרטי כאשר הנפגעים הראשונים הם העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים וככל שהמיתון יחריף יגדלו ממדי התופעות של קריסת עסקים ופשיטות רגל וזה יפעל כמו "אפקט דומינו" על שאר העסקים כולל עסקים גדולים.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica