מהפכת טכנולוגיית המידע הפכה את עולמנו למהיר, נגיש וזמין. במחי יד אנו יכולים להגיע לכל מקום שנרצה בעולם, מתי שנרצה ובמהירות. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לשוחח עם אנשים מעבר לים כאילו הם יושבים אתנו באותו החדר, היא מאפשרת לנו להעביר אינפורמציה מרובה בלחיצת כפתור.
העולם העסקי כולו הושפע ממהפכה זו עד מאוד. השוק נפתח, המסחר העולמי וקצב ההתרחשויות מהיר בהרבה, כפועל יוצא מכך גם התחרות גברה עד מאוד. בעולם התחרותי הזה ארגונים נמדדים ביכולתם להגיב במהירות, לפעול ביעילות וכמובן לעשות זאת נכון מבחינה כלכלית. על כן, הארגונים מפתחים תלות יותר ויותר גדולה במערכות התקשורת והמידע השונות ומשאירים מאחור את הקלסרים עבי הכרס וקווי הטלפון הפשוטים.
עם זאת, ההתמודדות עם העולם הטכנולוגי ומהיר המידע לא תמיד פשוט לארגונים גדולים וכדי לבסס מערכת תקשורת ומידע טובה, ארגונים צריכים פתרונות תקשורת שונים המתאימים למאפיינים ולאופי העבודה הספציפי שלהם.
הפתרון המושלם
פתרונות תקשורת יכולים להופיע בהרבה אספקטים שונים במערכת התקשורת והמידע של הארגון, לדוגמא, מרכזיות טלפון, פתרונות מחשוב, אבטחת מידע ועוד. כל אלו נועדו על מנת לעזור לארגון לעבוד בצורה היעילה, מהירה והזולה ביותר. להלן כמה דוגמאות:
מרכזיות טלפוניה - מרכזיה שתרכז את כל קווי הטלפון הפנים ארגוניים, תוך התאמת טלפונים חכמים ושלוחות חכמות. בעקבות הקשר ההולך וגובר של ארגונים עם חו"ל נעשה שימוש בקווי IP שנישאים על-גבי רשת האינטרנט ומאפשרים שיחות אודיו ווידאו עם אנשים מעבר לים. קווים אלו בנוסף ליעילותם מוזילים משמעותית את הוצאות התקשורת של הארגון על שיחות בינלאומיות.
פתרונות מחשוב - באמצעות שימוש נכון ומימוש היכולות הגבוהות של מערך המחשוב של הארגון ניתן למנוע את בעיות התקשורת הרבות ולייעל את מערכות המידע בצורה חכמה אך יעילה. פתרונות מחשוב מאפשרים שיתוף קבצים וניהול גיבויים בשרתים חיצוניים (שרותי ענן) ואף ובצע ניטור מרוחק של הרשת הארגונית.
אבטחת מידע - מכיוון שמידע רב זורם לו דרך רשת האינטרנט אשר חושף את הארגון לפגיעות חיצוניות, יש להגדיר את נהלי האבטחה של הארגון לגבי אופן זרימת המידע הפנים וחוץ אירגוני., זאת על מנת להבטיח שמידע עסקי רגיש לא יגיע למקומות זרים ואף יפגע בסופו של דבר בארגון.
כל אחד מיוחד
אמנם הצגנו פתרונות תקשורת ממש על קצה המזלג. אבל כל יום ארגונים נתקלים בקשיי תקשורת ומידע ולכן ישנם פתרונות תקשורת חדשים וטכנולוגיות חדשות שנכנסות לשוק.
הדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא שכל ארגון הינו בעל מאפיינים שונים ויש לבחון אותם מקרוב לפני שמחליטים על פתרונות מסוימים.