מערכות טלפוניה הן רכיב חשוב לתפקוד הארגון, המשמש לחיבור כל מכשירי הטלפון במשרד. כיום, באמצעות מרכזיות IP, מערכות טלפוניה גם מתחברות אל תשתיות מחשוב ומאפשרות שיחה מבוססת חיבור אינטרנט ושיחות ועידה בוידאו (וידיאו קונפרנס). כמו בכל תחום טכנולוגי, גם תחום זה מתעדכן ללא הפסקה בחידושים שיכולים לשדרג את יכולותיו של הארגון.
פתרונות תקשורת מאוחדים
אחד הגורמים העיקריים לחידושים במערכות הטלפון בשנים האחרונות הוא SIP – פרוטוקול איתות המאפשר לקיים תקשורת באמצעות רשת האינטרנט בין מכשירי קצה שונים, בין אם מדובר בטלפוני IPמבוססי SIPמרכזיות IP,מכשירים סלולאריים או מחשבים. מערכות טלפוניה מבוססות SIP מאפשרות לאחד את כל פעילות המולטימדיה של הארגון במקום אחד: שיחות טלפון קוליות, וידאו קונפרנס, התממשקות עם מערכת ההפעלה ועוד.
פרוטוקול SIP מאפשר בין היתר הטמעה של טלפוני תוכנה (SoftPhone) בארגונים – אפליקציה המותקנת על גבי המחשב ומאפשרת לקיים ממנו שיחות מבלי להזדקק למכשיר טלפון רגיל. כיום ניתן אף "להלביש" את התוכנה על גבי הטלפון הסלולרי, מה שהופך אותו לאחת השלוחות במרכזיה. מה המשמעויות עבור הארגון? התקנת טלפון על גבי המחשב או הטלפון הסלולרי מאפשר את הקמתם של מוקדים טלפונים המשוחררים מהתלות במיקום מרכזי אחד – למשל מוקדנים היושבים בתל אביב ובחיפה המשתייכים לאותו המוקד. הצעד הבא (אותו כבר עשו מספר ארגונים בארץ) הוא מוקדנים העובדים מהבית ומאפשרים לארגון לחסוך בתקורות הרבות של המוקד הטלפוני המסורתי.
מערכות טלפוניה בעידן של טלפונים ניידים חכמים
מערכות טלפוניה משמשות כיום כצומת מרכזית של מידע: שיחות מנותבות דרכן לשלוחות המתאימות, מסמכים הנשלחים באינטרנט עוברים דרכן, הודעות קוליות והודעות פקס המגיעות לשלוחת הטלפון משוכפלות לתיבת הדואר האלקטרוני ועוד. לכל אלו אפשר להוסיף כיום גם חיבור לטלפונים ניידים חכמים, כך שניתן לשלוף את כל המידע הארגוני הדרוש באמצעות מכשיר הסלולר החכם בלחיצת כפתור.
להיות שם אבל בעצם להיות פה – IP כקובע מיקום
מערכות טלפוניה מבוססות IP מופעלת באמצעות תשתית האינטרנט של הארגון והתקשורת נעשית בין הפרוטוקולים וכתובות ה- IPשל רשת אחת לזו של הרשת בצד השני. מרכזיות טלפוניה ארגוניות מכילות כיום רכיב המאפשר מענה לשיחה נכנסת מכל מקום בעולם וכן הוצאת שיחות מכל מקום בעולם בעלות מקומית . דבר זה מאפשר לדוגמא ליצור מוקד שירות או מכירות מבוזר הפועל מבתי הנציגים או ממכשירי הסלולר של נציגי השטח ובכך לחסוך תקורות מבנה.
מערכות הטלפוניה נמצאות בהתפתחות מתמדת ואף ארגון לא רוצה להישאר מאחור. השקעה במרכזית טלפוניה חדישה תאפשר לכם גם לנתב שיחות בצורה משתלמת, ולהשתמש במידע הארגוני בצורה יעילה, מהירה ונוחה יותר מאי פעם.
נטקור - פתרונות תקשורת, התקנת מרכזיות טלפון, מרכזיות avaya. פתרונות מחשוב מתקדמים.
שיווק באינטרנט