אם עד לפני שנים ספורות טלפוניה על גבי רשת האינטרנט (VOIP) עשתה את צעדיה הראשונים בתוך הארגון, כיום היא מהווה חלק בלתי נפרד ממנו. נתונים שפורסמו ע"י Heavy Reading מלמדים עד כמה שירותי טלפוניה מבוססי VOIP דומיננטיים במציאות הארגונית: בעוד כיום שירותים אלו מהווים 33% ו 44% משירותי טלפוניה בארגונים בצפון אמריקה ואירופה בהתאמה, עד שנת 2011 הם צפויים לתפוס נתח שוק של 55-65%. אך בשונה ממה שנהוג לחשוב, מהפיכת ה VOIP אינה מסתכמת בשיחות טלפון. מהי הבשורה הגדולה של שירותי טלפוניה מבוססי אינטרנט לארגון שלכם?
לא רק מדברים: הדור הבא של שירותי טלפוניה
אחד הטרנדים הלוהטים הנכנסים בעת האחרונה לארגונים בארץ ובעולם הוא הוידאו קונפרנס. גם בעבר היה ניתן לקיים שיחות ועידה דרך האינטרנט, אך כיום הטכנולוגיה בשלה דיו כדי להעביר קול ותמונה באיכות גבוהה. בעזרתן של תשתיות מחשוב תומכות ניתן לקיים פגישות עסקים עם אנשים הנמצאים בקצה השני של הגלובוס מבלי לקום מהכיסא, ולחסוך לארגון זמן, נסיעות ושעות עבודה רבות. את שיחות הוידאו קונפרנס אפשר גם לשלב במסגרת עבודה מהבית, לצורך קיום קשר רציף עם העובד והגדלת המחויבות שלו לארגון.
שירותי טלפוניה ועבודה מהבית
בזמן שעבודה מהבית הופכת לפתרון מועדף על ארגונים רבים בשל החיסכון בתקורות, שירותי טלפוניה מבוססי אינטרנט מאפשרים להשיג את העובד בכל מקום באמצעות מספר טלפון אחד. בדרך זו במקום לתת ללקוח את מספר הטלפון הנייד של העובד (עם כל הסיכונים הכרוכים בכך), הוא מקבל מספר טלפון קווי המופעל באמצעות מחשב וחיבור לאינטרנט – לא משנה היכן הוא נמצא. השימוש בטלפון על גבי המחשב מתבצע באמצעות תוכנת סופטפון, המאפשרת לעובד לקבל ולהוציא שיחות. הסופטפון מספק למנהל נתונים בזמן אמת אודות ביצועי העובד, לרבות נתונים תפעוליים ואפשרות להקליט את השיחות.
איך מטמיעים שירותים מתקדמים? פעולות חיוניות להצלחה
אחד היתרונות הגדולים ביותר של שירותי טלפוניה מבוססים IP נובע מהיכולת לספק מגוון שירותים על אותן תשתיות מחשוב, כגון שירות מסרים מיידים, שיחות טלפון ושליפת נתונים ממאגר המידע הארגוני. מאחר ופעולות אלו מבוצעות ברובן על גבי רשת האינטרנט, נדרש רוחב פס גדול מספיק כדי לקיים אותן. כדי להבטיח ניצול מטבי של רוחב הפס עבור הפעולות החשובות לתפקוד הארגון, מומלץ להשתמש ב QOS – Quality OF service. מודל זה הקרוי גם איכות השירות, מתעדף את התעבורה ברשת עפ"י סדר העדיפויות של הארגון. כך למשל אפשר לחסום או להגביל הורדת תכנים וצפייה ישירה הגוזלים רוחב פס יקר ומאטים את פעולת הארגון.
שירותי טלפוניה מבוססי אינטרנט מייעלים את התקשורת בארגון לאין ערוך, אך מצריכים יותר מתמיד הצטיידות באמצעי אבטחת מידע מתאימים: בעידן של תקשורת מאוחדת הארגון לא יכול לאפשר פגיעה בתשתיות מחשוב שכה חיוניות לפעולתו.