העולם שבו אנו חיים הוא עולם של רשתות חברתיות. עולם שבו אילו הייתהיכולה להפוך למדינה – הייתה הרשת החברתית הגדולה בעולם, גדולה יותר בהיקפהמאוכלוסיית ארצות הברית וברזיל. כיום ישנם בפייסבוק בסך הכל כ-600 מיליוןחשבונות פעילים. בישראל תמצאו יותר ממיליון תושבים המחזיקים בחשבון פעיל.זוהי בדיוק הסיבה שהרשתות החברתיות הופכות אט אט לזירות השיווק החשובותוהמשמעותיות ביותר של ימינו. במאמר שלפניכם נציג חמישה טיפים לשיווק מוצלחברשתות החברתיות. ככה עושים זאת נכון.
נכתב ע"י יניר מרציאנו
הפגינו נוכחות – הדבר הראשון והבסיסי ביותר שיהיה עליכם לעשות הוא לפתוח"דף אוהדים" בפייסבוק לעסק שלכם ובמידת האפשר גם כרטיס לעסק שלכם ברשתהחברתית "טוויטר". בעלי עסקים רבים מוותרים על האפשרות הזו ולמעשה מאבדיםאת ההזדמנות לבסס ממשק ישיר ובלתי אמצעי עם מאות אלפי לקוחות שיוכלו לרכושאת מה שיש לכם להציע. אל תתעצלו ופתחו "דף אוהדים" לעסק שלכם. באם אינכםעומדים בעומס שכרו את שירותיהם של אנשים המתמחים בניהול העמודים הללו.מדובר על אפיק משתלם וכדאי מדי מכדי לוותר עליו במחי יד.
בנוסף, מעבר לפייסבוק ולטוויטר קיימת ברשת האינטרנט רשת חברתית נוספתהנקראת "לינקדאין". אף על פי שמדובר ברשת פחות פופולרית ונפוצה מפייסבוק –תוכלו לעשות בה שימוש בעיקר על מנת לייצר שיתופי פעולה מקצועיים עם אנשיםשעוסקים בתחום שלכם ואו בתחומים המשיקים לשלכם.
עוד לקריאה - יניר מרציאנו
צרו ערך מוסף ללקוחות שלכם – אחרי שהקמתם את דף האוהדים – אל לכם להסתפקבהכנסתם של כמה פרטים בסיסיים על העסק שלכם. נסו לחשוב בגדול וליצור ערךמוסף ללקוחות באמצעות פוסטים שיאפשרו ללקוחות לרדת לעומקם של דברים ולכם –למתג את עצמכם כמומחים של ממש בתחום. זכרו, אם האנשים שהצטרפו לדף האוהדיםשלכם לא ירגישו שהם מקבלים משהו מכם – סביר להניח כי הם יעזבו. עליכםלהרוויח את נוכחותם.
קבלו משוב מהלקוחות שלכם – הרשתות החברתיות מאפשרות אינטרארקציהדו-צדדית בין העסק ללקוחותיו. מדובר ביתרון גדול שכן תוכלו לקבל משוב מיידיעל השירותים והמוצרים שלכם ולשדרג את הטעון השיפור. ברגע שתתייחסו לעצותואו לבקשות של הלקוחות שלכם תגלו חיש מהר גידול משמעותי בהכנסות.
מקדו את הפעילות העסקית שלכם באמצעות נישות – את הרשתות החברתיות ניתןלראות כמקשה כוללת אחת. לחילופין, ניתן לראות בה כמכלול של קבוצות שבהןמתאספים אנשים בעלי מכנה משותף כלשהו: תחביב, עיסוק מקצועי וכיו"ב. השתמשוברשתות החברתיות על מנת לאתר קהלי יעד ספציפיים שעבורם תוכלו "לתפור"חליפות מותאמות אישית אשר יגדילו את ההכנסות שלכם.
קשרו בין הרשתות החברתיות לאתר הרשמי שלכם – האתר הרשמי של העסק שלכם,דף האוהדים שלו וגם הבלוג המקצועי שרצוי להקים הם כולם חלק מתוכניתאסטרטגית אחת גדולה. באמצעות קישור בין הקודקודים תגדילו את חשיפתו של העסקשלכם ותהרגו שתי ציפורים במכה אחת – גם קידום האתר במנועי החיפוש וזאת לצדנוכחות ענפה ברשתות החברתיות.
לסיכום, בבואכם להקים עסק אל תמעיטו בערכן ובכוחן של הרשתותהחברתיות. השתמשו בהן לטובתכם – ותצליחו. תתעלמו מהם לחלוטין – ותהיובבעיה.
יניר מרציאנו הנו מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים.