חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד להכין מצגת עסקית מנצחת - יניר מרציאנו

בין אם אתם רוצים לגייס השקעות ובין אם אתם מבקשים לגייס לקוחותחדשים – סביר להניח כי תשתמשו במצגת. אותו אמצעי עזר ויזואלי שהפך ברבותהשנים לכלי יעיל מאין כמוהו שבאמצעותו אנו מצליחים להעביר בכמה שקפים קצריםאת מה שבעבר העברנו באינספור דפים מסואבים ומלאי תרשימים.

מובא ע"י יניר מרסיאנו

במאמר שלפניכם נתייחס לחמישה טיפים שיהפכו את המצגת שלכם למסמך טקסטואלי וויזואלי מוצלח שיעביר היטב את המסר הטמון בו.

ניסוח קצר וקולע – מצגת טובה היא מצגת לא עמוסה. המצגת צריכה להעביר אתהמסר באופן מתומצת וברור. אל תעמיסו מלל רב מדי על השקפים ודאגו להשאירמרווחים תחתונים ועליונים, כמו גם שוליים. בנוסף, הקפידו על בחירתו של גופןסטנדרטי (מומלץ ARIAL) וכתבו בגודל ממוצע (12), לא קטן מדי ולא גדול מדי.בסופו של דבר זוהי שאלה של איכות ולא של כמות. שלבו במצגת רק את הדבריםהחשובים והקפידו להרחיב בעל פה.
התאימו את המצגת לקהל היעד – חשוב מאוד שהמצגת "תדבר" בשפתו של הקהל אשרבפניו אתם מציגים. כך למשל באם המצגת שאותה אתם מכינים מיועדת להצגה בפנימשקיעים – הדגישו את המימדים הרלוונטיים מבחינתם, כמו למשל המועד בו תגיעולנקודה בה תחזירו את ההשקעה, היא נקודת ה-ROI המיוחלת. ככל שהשפה בה תשתמשותהיה רלוונטית יותר לקהל היעד של המצגת – כך הסיכוי שיקבלו את עיקריהדברים המובעים בה – גדול יותר.

פתחו את המצגת בראשי פרקים וסיימו בסיכום – המצגת העסקית צריכה להיותכתובה כמו חיבור טוב ולכלול התחלה, אמצע וסוף. מטרתם של ראשי הפרקיםהנמצאים בתחילת המצגת היא לתת לצופים בה מושג על העתיד לבוא. בה בעת מטרתושל הסיכום הממוקם בסופה של המצגת היא לחזור בקצרה על עיקרי הדברים שהוצגוולהדגיש את השורה התחתונה – בין אם מדובר ברצון לגייס משאבים ואו בלמכור אתשירותיכם ללקוח פוטנציאלי.

הימנעו מאפקטים מיותרים ומעיצוב צעקני – זוהי אחת הטעויות הגדולות ביותרשל רבים מאלו המבקשים לעשות שימוש במצגות. תוכנת ה-POWER POINT אמנםמאפשרת להכניס אל המצגת אפקטים חביבים אשר הופכים את המצגת למעט קלילהיותר, אך ככל שמדובר במצגת עסקית – מדובר באקט חובבני שאין לו מקום. גםהעיצוב של המצגת שלכם הוא אלמנט חשוב מאין כמוהו: כתבו את הטקסט על רקעבהיר אך עדין ולא ססגוני מדי. היו מתונים.

יניר מרציאנו מציעשהשתמשו בגרפים ובנתונים מספריים ברורים- אם בחרתם לעשות שימוש בנתוניםמספריים ואו לשלב גרפים כלשהם באחד השקפים (והסבירות לכך גבוהה) – הקפידועל כך שאלו יהיו ברורים כשמש. אל תזכירו נוסחאות ארוכות ואל תביאו נתוניםזוטרים שלא תורמים במישרין לקידום המטרה שלכם – היו ממוקדים.

לדעת רבים מהוות המצגות כלי עזר ממעלה ראשונה המסייע בהעברת המסר. עלמנת לעשות זאת על הצד הטוב ביותר ולמקסם את התועלות העולות ממנה, הקפידולפעול על בסיס העקרונות והקווים המנחים המופיעים במאמר זה. הטיפים עלינו –הביצוע – עליכם.

יניר מרסיאנו, מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יניר מרציאנו  - יועץ ארגוני. מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים.
לפרטים נוספים :
http://www.yanirmartziano.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניר מרציאנו

מאת: יניר מרציאנואימון עסקי19/09/111103 צפיות
בשבועות האחרונים, לצד המחאה הציבורית המתמשכת ומחאת הרופאים המשתתקת, עומדת איתנה מחאה נוספת ולא פחות חשובה – מחאת המתמחים. אלו הם אלפי רופאים בתחילת דרכם, אשר סיימו את לימודי הרפואה שלהם ועובדים מסביב לשעון, בתורנויות ומשמרות המחזיקות אותם ערים לעיתים יומיים רצופים תמורת שכר מגוחך (ואלו האנשים האמונים על חיינו).

מאת: יניר מרציאנוצדק חברתי05/09/111015 צפיות
כהמשך ישיר למחאת הציבור על יוקר המחיה בישראל, הגיע גם הרגע בו הציבור מתחיל להפנות את אצבעו לא רק אל הממשלה, אלא גם ישירות לטייקונים הגדולים. אגודת הסטודנטים הכריזה לפני מספר ימים על חרם כנגד רשת שופרסל, בדרישה להורדת מחירים. נסקור את המקרה וננסה להבין את דרך ניהול המשבר של שופרסל במקרה זה.

מאת: יניר מרציאנואימון לקריירה20/08/111183 צפיות
לא פעם מציג בפנינו בעולם שבו אנו חיים תופעות מרתקות שאין ביכולתנו להסבירן. אחת מהן היא תופעת המיזמים העסקיים. נתון מעניין מגלה כי יותר ויותר אנשים ברחבי העולם בוחרים לפנות לזירה העצמאית בבואם לקדם מיזמים כאלה ואחרים.

מאת: יניר מרציאנוניהול ידע02/08/111167 צפיות
היזמות העסקית היא תוצר של חזון שהופך אט אט למציאות ברת קיימא. לא מעט יזמים מכירים את השלב הזה שבו הראש שלהם מלא ברעיונות מבריקים שיכולים להפוך לדבר הגדול הבא, אך הם אינם מצליחים לעשות את הצעד בראשון בדרך להגשמת החלום. במאמר שלפניכם נעמוד על אבני היסוד שמרכיבות את השלבים הראשונים בתהליך היזמות העסקית.

מאת: יניר מרציאנוייעוץ עסקי27/07/111079 צפיות
העולם שבו אנו חיים הוא עולם של רשתות חברתיות. עולם שבו אילו הייתה יכולה להפוך למדינה – הייתה הרשת החברתית הגדולה בעולם, גדולה יותר בהיקפה מאוכלוסיית ארצות הברית וברזיל. כיום ישנם בפייסבוק בסך הכל כ-600 מיליון חשבונות פעילים. בישראל תמצאו יותר ממיליון תושבים המחזיקים בחשבון פעיל. זוהי בדיוק הסיבה שהרשתות החברתיות הופכות אט אט לזירות השיווק החשובות והמשמעותיות ביותר של ימינו. במאמר שלפניכם נציג חמישה טיפים לשיווק מוצלח ברשתות החברתיות. ככה עושים זאת נכון.

מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194190 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...

יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...

מאת: אבי כחלוןאימון לקריירה19/08/152921 צפיות
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.

מאת: מגניב אימון לקריירה01/07/152746 צפיות
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד

למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...

האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica