איך להמנע מטעויות בבניית דף נחיתה ולגרום לו להניע לקוחות לקנות עכשיו
המדריך המלא והמקוצר מאת צבי נגלר
דף נחיתה הוא דף בודד שאליו אתם מפנים את הגולש בתוצאות האורגניות של גוגל (אלו המופיעות אחרי 4 הראשונות) או מהפרסומות למיניהן.
הקדמה קצרה אך חשובה:
מחקרים מוכיחים שמהרגע שגולש נכנס לאתר יש 8 שניות עד שהוא יחליט אם הוא עוזב את האתר או נשאר.
המשמעות היא מבחינתנו כמשווקים שאנו צריכים לרכז מאמצים כדי לוודא שהגולש יקבל את התוצאה הספציפית אותה הוא חיפש ולעניין אותו אחרת הוא יעזוב את הדף.
דף נחיתה הוא אמצעי פרסום חזק מאד שעובד בשבילכם גם כשאתם ישנים.
בדף נחיתה יש לנו אפשרות לשים דברים שונים שיכולים לעניין את הגולש (וידאו, עדויות של לקוחות מרוצים, תמונות מושכות ועוד).
רוב האתרים אינם בנויים בצורה נכונה ונכשלים במבחן 8 השניות- ואז הגולש נוטה להתפזר ולא לבצע פעולה (להכנס לקטגוריות שונות באתר או לגלוש לאתר אחר).
מטרתו הבלעדית של דף נחיתה היא הנעה ממוקדת לפעולה.
פה הגולש חייב להתרכז בפעולה אותה אתם תבקשו ממנו (ופה קיימים שני סוגים מרכזיים):
- רכישה.
- השארת פרטים.
מה יותר חשוב?
אני משער שרובכם תבחרו את האפשרות הראשונה.
טעות.
השלב הראשון בהשגת אינטראקציה עם לקוח היא להשיג את האימייל שלו.
האימייל היה ונשאר כלי השיווק החזק ביותר- ולכן גם החשוב ביותר.
קנייה של מוצר אינה מבטיחה לנו נאמנות של לקוח.
קריאה של הדיוור שלנו לעומת זאת כן.
מה חשוב שיהיה בדף נחיתה?
- 1. כותרת מושכת.
כותרת טובה מושכת פי 17 (!) מאשר כותרת משעממת.
תתמקדו בכותרת בשאיפות של הגולש ובכאבים שהוא רוצה להמנע מהם
("גלה עכשיו איך להכפיל ב20-30% את הרווחים שלך [=שאיפה] בשלושה דרכים קלים לביצוע [=זרוז לפעולה] שיעזרו לך להפסיק לזרוק כסף על קידום אתרים [=כאב]"
ראו דוגמא נוספת אצלי באתר http://www.thehunter.biz
- 2. וידאו.
וידאו יכול להיות וידאו תדמיתי (עולה הרבה כסף...), או וידאו שלכם בו אתם עושים מספר פעולות:
א. מציגים את עצמכם ואת המומחיות שלכם.
ב. מתייחסים לבעיות של קהל היעד ומראים את הזדהותכם עם הבעיה ("גם אני נתקלתי בבעיה של..") או של אנשים אחרים שאתם מכירים/נתקלתם בהם ("הרבה בעלי עסקים שאני מכיר מרגישים ש...")
חשוב להציע ערך כלשהוא בוידאו: טיפ בנושא שקשור לנישה שלכם שיעזור לאנשים.
חשוב! אל תחששו מלתת ערך בחינם!
ג. לאחר שנתתם ערך תוכלו להציע את המוצר/שרות שלכם.
אפשרות נוספת: תבקשו את פרטי הגולש בתמורה לערך נוסף- וידאו/קובץ בנושא כלשהוא (שיפתח בדף נחיתה אחר).
- 3. עדויות
עדויות מושכות פי 10 (!) יותר להקיש על האתר שלכם (אפשר לשלב אותם כבאנר סטטי/באנר פלאש לעדויות מתחלפות).
רצוי לשים תמונה של המעיד עם שם כדי ליצור אמינות.
- 4. חיצים ליד הטופס למילוי פרטים.
שם המשחק זה הנעה לפעולה. וזה עובד.
- לייק בוקס- כולנו יצורים עדריים, וזה אחלה דרך להגדיל חשיפה.
מה לא לעשות בדף נחיתה?
- לשים המון טקסט- חבל על המאמץ שלכם.
- לשים המון באנרים קופצים- מסיח את דעתו של הגולש.
- לשים את הלוגו שלכם בענק – לגולש לא אכפת מהחברה שלכם. אכפת לו מה אתם יכולים לעזור לו- תגדילו את הכותרת במקום את הלוגו שלכם.
- לשלוח לקישורים אחרים תוך כדי – עדיף לעשות דף שיגלל למטה ויהיה טיפה ארוך מאשר לשלוח אותו ללינקים אחרים.
אתם מוזמנים להכנס לאתר שלי כדי לראות דוגמא לדף נחיתה שבנוי היטב:
http://www.thehunter.biz/