חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לא בוחרים שם למוצר? חלק א

מאת: צבי נגלרפרסום03/07/20111247 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך לא בוחרים שם למוצר-חלק א:

אז...מה לא עושים כדי לבחור שם למוצר?

  1. 1. ארווווווךךךך.

שמות ארוכים מאד לא מומלצים למוצר/שרות שלכם.

מסבה זו בדיוק החליטו "הריבוע הכחול" (רשת הסופרמרקטים) לשנות ל"קו-אופ".

המטרה של שם היא שיהיה מצלצל, זכיר, קליט ויצליח להתגלגל לנו על קצה הלשון.

שמות ארוכים הם בדר"כ פחות זכירים, ויותר קשה למתג אותם.

שמות קצרים לעומת זאת (fox, sony,Apple ,Keds),

נתפסים לנו בקלות על הלשון ויותר קל להם לחדור לשוק.

חריגים: "פלייסטיישן", "סטארקיסט", ועוד שבהמשך נבין מדוע בכל זאת יש להם יתרון מסוים.

  1. 2. שורוק או קמץ קטן?

אל תבחרו שם שאנשים יתקשו להגות אותו (אלא אם כן זה ממש בקטנה כמו מִיקרוסופט במקום מַייקרוסופט).

התופעה נפוצה בדר"כ בשמות לעסק שבוחרים אותם על פי שם המנהל ("אריה שמילוסוביצקי ניהול ואחזקה").

  1. 3. Made in China

כיום, חלק גדול משמות המוצרים/המותגים הוא מיובא.

כדאי ורצוי לדעת לְנַכֵס מלים משפות אחרות אך בזהירות.

לעתים אם יודעים את תרגום המוצר שלנו לשפה אחרת הוא מקבל שם שנשמע יותר "שיקי".

כך לדוגמא החליטה חברה שמשווקת ספות וכורסות לקרוא לעצמה Divani (ספות באיטלקית)

כדי לתת לעצמם שם קצת יותר מעניין מ"מרכז הספות" או וואטאבר.

צליל משפה מסוימת עלול להשמע יותר "חו"ל", אך גם עלול להיות קשה להגייה/מבלבל.

כך לדוגמא ברכב הגרמני  Volkswagen (שנאלץ לעבור הסבה  ל"פולקסווגן") השאירו את השם התקוע (גרמנים, בכל זאת), והחליטו שלא לשנות אותו למרות הקושי הישראלי לבטא את השם הארוך.

* טיפ קטן אך חשוב: לפני בחירת שם למוצר:רצוי לערוך סקר קטן עם קהל היעד כדי לבחון שם פוטנציאלי בעל צליל חו"לניקי.

לעיתים הישראלים יתחברו לצבריות מאשר למשהו שנשמע אולי יותר טוב אך משדר פחות "בייתיות" (גם זה קורה).

  1. 4. לא קשור בעליל.

רצוי מאד שלשם המוצר שלכם תהיה משמעות לתועלת של המוצר ("Energizer" ,"To-Go"),

לחוויה שלו ("ארומה" ,"קרמסימו", "פנטזיה") ,

לתגובה של המשתמש ("yahoo!, pepsi"" , "במבה"),

או שישדר עוצמה מסוימת ("Kodak", "Duracell).

שמות כמו "הבנק הבינלאומי הראשון" ועוד שמות "אנציקלופדיים" בסגנון, בדר"כ לא מצליחים לתפוס.

אם בכל זאת חשקה נפשכם בשם מסוים שאינו בעל משמעות וארוך (לדוגמא "Haggen Dazs",

"הריבוע הכחול") ולא עונה על אחד הקריטריונים, לפחות תדאגו שיהיה לו צליל טוב

(על כך בסעיף 6).

בחלק הבא אדבר על עוד טיפים שקשורים לנושא.

אתם מוזמנים להצטרף אלי לפייסבוק ("המדריך לכתיבה שיווקית ולקופירייטינג צבי נגלר")

ולאתר שלי http://www.thehunter.biz לטיפים נוספים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.thrhunter.biz

צבי נגלר הוא קופירייטר חד כתער, בוגר תילתן, מנהל חנות לשעבר, המשמש כיום כקופירייטר לחברות ועסקים קטנים.

מומחה לכתיבה שיווקית, קופירייטינג, ומיתוג ברשת.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צבי נגלר

מאת: צבי נגלרקופירייטינג19/07/111254 צפיות
פרסמת דרוש קופירייטר בלי לדעת בדיוק מה לחפש? המאמר הזה בשבילך

מאת: צבי נגלרפרסום באינטרנט17/07/111042 צפיות
המדריך לדפי נחיתה מלמד את העשה ואל תעשה בבניית דף נחיתה ואיך לגרום לו לשפר את אחוזי ההמרה, ולהמנע מטעויות.

מאת: צבי נגלרפרסום באינטרנט17/07/111040 צפיות
במאמר תמצאו טיפים חשובים בכתיבת מאמר ואיך לגרום לו להיות מעניין יותר לקורא ולהניע אותו לפעולה!

מאת: צבי נגלרמיתוג אישי 13/07/111352 צפיות
האם מומלץ לשכפל תוכן באתרי מאמרים? הכל במאמר שלפניכם.

מאת: צבי נגלרמיתוג03/07/111187 צפיות
טיפים מועילים ועצות מעשיות על רעיונות לכתיבה באתרי מאמרים. חובה לקריאה לכל מי שרוצה למתג את עצמו ברשת.

מאת: צבי נגלרטיפים שיווקיים03/07/111292 צפיות
שני עקרונות הזהב לכתיבת תוכן ברשת שמניע לקוחות לפעולה ומצליח לגעת בנקודות התורפה.

מאמרים נוספים בנושא פרסום

מאת: ישראל רף פרסום06/02/223247 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. יש שנותנים עטים, מחברות ויש שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים כמזכרת עציצים ממותגים נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף פרסום18/06/214033 צפיות
עציצים ממותגים מסר של פריחה אישית ועסקית מתנות לראש השנה, לשמח את העובדים והלקוחות לקדם את העסק לתוצאות מעולות לטווח קצר וארוך בהשקעה כספית קטנה יחסית. המסר שלכם לוגו העסק ואולי גם משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק. עציצים ממותגים עם מסר של פריחה יבטיחו הצלחה מתנות שכף לקבל וקל לטפל ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף פרסום20/12/192537 צפיות
העובדים הם ללא ספק המנוע של העסק ולקראת החגים השונים מומלץ להעניק להם מתנות לטו בשבט בכדי להוקיר להם תודה ולהעניק להם מוטיבציה ושייכות למקום העבודה. המתנה הרלוונטית והמיוחדת ביותר שניתן להעניק מתנות לטו בשבט לעובדים היא עציצים ממותגים עם מסר אישי שלכם ממותג בעציץ למשרד או לביתם

מאת: אמורפרסום28/06/175952 צפיות
עולם הפרסום מתפתח ומתרחב, ערוצי פרסום חדשים מתווספים לארגז הכלים של חברות הקידום והשיווק, ופרסום דרך רשתות חברתיות הוא אחת האפשרויות האפקטיביות בסל השירותים שמספקות חברות מקצועיות בתחום. כל אחד יכול לפתוח דף עסקי בפייסבוק, אולם אין די בפתיחת דף בלבד, ועל מנת שתיהנה מיתרונות השיווק של פייסבוק, עליך לוודא שהדף העסקי שלך מנוהל כיאות.

מאת: רפי רזניקפרסום21/02/175424 צפיות
הדפסה על שלט שמשונית הוא מוצר שכיח מאוד. כיום ניתן להדפיס דיגיטלית על שמשונית בגדלים שונים וצבעים וכמובן באיכות מצויינת.

מאת: ישראל רף פרסום28/11/162498 צפיות
ממש עוד מעט יחול חג האילנות ובעלי עסקים שמעוניינים תמיד להיות במרכז העניינים של הלקוחות, העובדים והקולגות העסקיים מחפשים דרכים יצירתיות למתג את השירותים והמוצרים שלהם בחגי ומועדי ישראל. בכתבה הבאה נציג בפניכם את המתנה הפופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט.

מאת: שלום כהןפרסום28/02/162051 צפיות
אחד המרכיבים הקבועים בשגרה של כל עובד, לא משנה באיזה תחום הוא עובד, הוא ארוחת הצהריים- להגעה לחדר האוכל ולאכילת ארוחת הצהריים, ישנה משמעות תזונתית גדולה, אך גם השפעה על חיי החברה של העובדים ואף על רווחתם הנפשית ושביעות רצונם ממקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica