חפש מאמרים:
שלום אורח
05.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כמה כסף שווה קריאייטיב טוב?

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום13/07/20091510 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כמו בכל תחום בחיים, גם בפרסום ושיווק השקעת כמויות עצומות של כסף היא פעמים רבות פתרון לעצלנים שפשוט לא רוצים לחשוב.
אחת הסברות הנפוצות היא שככל שתשקיע יותר כסף כך גם הפרסום שלך יצליח יותר, מכאן שרק  אם נשקיע בפרסום טלויזיה (המדיה היקרה ביותר) ונארגן הפקה מטורפת של מיליוני דולרים לפרסומת נצליח למשוך את תשומת הלב של הקהל ולהביא להצלחה.
אבל רגע, הרי בתחום הפרסום לא אמורים לשבת המוחות החריפים ביותר? אין קופירייטרים ומנהלי קריאייטיב שאמורים לתת רעיונות מעולים?
כן, רק שלרוב קיים קיבוע לגבי המדיה כאמצעי היחיד שבו ניתן להראות את עצמך. אז כן, המדיה היא כלי חשוב, אבל הוא לא היחיד והשקעה של משאבים דווקא בחשיבה ובקריאייטיב יכולה לחסוך עלויות עצומות של כסף שהולך על רכישת מדיה והפקה.
דוגמאות? בבקשה!
אחד ממותגי הדאורדורנט המפורסמים ביותר בעולם הוא  AXE, שהולך על קו פרסומי ייחודי ובועט שנקרא ה-  AXE Effect, המשיכה החייתית עד הגזמה של בחורות לכל מי שמשתמש בדאודורנט.
אז נכון, יש למותג הזה פרסומות שהושקעו בהם מליוני דולרים (וגם הרבה מחשבה אסטרטגית וקריאטיבית) אבל הנה דרך פרסום מקורית למותג בעלויות אפסיות: מדי שנה מתרחש בדנמרק המרוץ הגדול ביותר באירופה לנשים, בשנה שעברה השתתפו במרוץ הזה כ- 6,000 נשים. משרד הפרסום של המותג בדנמרק חשב על דרך מקורית להשתמש במרוץ כדי לפרסם את  AXE, עם יריית הזינוק, קפץ 100 מטרים לפני הרצות, בחור עם חולצת  AXE, ריסס את עצמו בדאודורנט והתחיל לרוץ. האפקט היה גדול – אלפי אנשים לאורך המרוץ ראו בחור עם חולצת  AXE רץ ואחריו רודפות באמוק 6,000 נשים – AXE Effect live! לכל זה מתווספים כמובן תמונות שצולמו בטלפון, נשלחו לחברים או עלו ברשת, סרטונים שיצאו ליו-טיוב וכמובן פרסום מפה לאוזן של הצופים (דרך אגב בתחרות הזו נשבר גם שיא הריצה בכמעט דקה שלמה...). כמה עלה לארגן בחור עם חולצת AXE ושני דיארדורנטים, אני אשאיר לכם לחשב.
ואם דיברנו על קמפיין בהשקעה מינימלית אז למה שלא נדבר על קמפיין שמצליח לממן את עצמו?
רשת  Four’N Twentv מתמחה בהכנת פאי הבשר המצליח ביותר באוסטרליה. החברה מצאה שבעקבות הטרנד הבריאותי קהל הלקוחות שלהם מצוי תחת לחץ מתמיד מהחברה הסובבת אותם, שטוענת כי הם אוכלים מזון לא בריא.
משרד הפרסום החליט לא לתקוף את הבעיה אלא "לזרום" איתה, עם הרבה הומור וקריאטיביות, הם פשוט הציעו למכירה ללקוחות הנאמנים צלחת שמחוברים אליה ירקות מפלסטיק. ככה כל פעם שהם יאכלו את הפאי על הצלחת כולם מסביב ראו גם הרבה ירקות ו"הלחץ הבריאותי" עליהם יקטן.
במהלך הקמפיין נמכרו מעל 25,000 צלחות והחזירו בכך את כל עלויות הייצור וההפקה. הרעש שנוצר סביב הקמפיין העלה את מכירות הפאיים הבודדים ברשת ב-40% ואצל כל אחד מהקונים נשארה פרסומת שיכולה להחזיק עוד שנים רבות.
אז כמה עולה מסע פרסום איכותי? כנראה שכשיש רעיון טוב דווקא לא כל כך הרבה...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גלעד ורשבסקי - קריאייטיב שמשאיר סימן
איש פרסום, קריאייטיב וקופירייטר מתמחה בשיווק btl ובאזז

http://www.giladv.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גלעד ורשבסקי

מאת: גלעד ורשבסקיבריאות השן12/04/15850 צפיות
אין ספק שטיפול נאות בשיניים באופן קבוע משפיע על בריאות הפה והשיניים ושומר על שיניים בריאות ויפות, אך גם לאלו מאתנו שכבר עברו שיקום של הפה על ידי השתלת שיניים יש צורך בהמשך טיפול יומיומי בשיניים ושמירה מרבית על היגיינת הפה והלסת.

מאת: גלעד ורשבסקיבריאות השן22/03/15950 צפיות
היום מתברר שטיפול של השתלת שיניים ביום אחד לא רק מחזיר את יכולת התפקוד של הלסת למטופלים אלא בעל חשיבות גדולה של שמירה על בריאות עצמות הלסת.

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום12/09/131257 צפיות
בחירה של משרד פרסום היא התמודדות קצת מתעתעת - אחרי הכל מדובר במשרדים שהמומחיות שלהם היא שיווק ופרסום, ויש להניח שהם עומלים קשה גם כדי לשווק את עצמם. בכל מקרה בחירה של משרדי פרסום צריכה להיות שקולה ולהיעשות לאחר בדיקה של מספר קריטריונים.

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום מקוון05/08/132358 צפיות
האינטרנט כבר מזמן תופס חלק נכבד מחיינו. כבר זמן רב הוא אינו רק כלי בידורי או תקשורתי, אלא פשוט "מקום" שאנחנו נמצאים בו רוב הזמן. אפשר לשמוע מכל עבר ביטויים שמחזקים את התחושה הזאת- "אני באינטרנט", "כנס לגוגל", "לא נכנסתי לפייסבוק כבר יומיים" וכן הלאה. ברור לכל ילד שהדרך להיות "מחובר" היא דרך האינטרנט ולכן פרסום באינטרנט הוא אחד מכלי הפרסום החזקים ביותר.

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום08/07/131362 צפיות
דלת זכוכית מפרידה בין מסדרון שומם לבין הכוורת השוקקת שהיא משרד פרסום. האנרגיות של משרד פרסום מורגשות בכל פינה- ממחלקת הלקוחות- שם דואגים לקשרי הלקוחות ולתיאום בין שאר המחלקות, דרך מחלקת הקריאייטיב- הלב הפועם של משרדי הפרסום- ממלכת היצירה והרעיונות ועד לשאר המחלקות- מחלקת האסטרטגיה- בה יוצרים את אופן הפירסום, מחלקת המיתוג, מחלקת ההפקה, מחלקת המדיה והסטודיו.

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום30/04/131232 צפיות
בעלי עסקים רבים שבנו את עצמם ב-10 אצבעות וביססו את מעמדם בשוק גם ללא ליווי של משרד פרסום לא מבינים את הצורך בשירותי פרסום חיצוניים. הנה חמש נקודות למחשבה לבעל עסק מתלבט

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום01/12/091192 צפיות
דיוור ישיר הוא כבר מזמן לא רק מכתב, הוא יכול בקלות להפוך לקמפיין שלם, עם קריאייטיב חזק ויעיל.

מאמרים נוספים בנושא פרסום

מאת: ישראל רף פרסום06/02/223225 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. יש שנותנים עטים, מחברות ויש שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים כמזכרת עציצים ממותגים נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף פרסום18/06/214011 צפיות
עציצים ממותגים מסר של פריחה אישית ועסקית מתנות לראש השנה, לשמח את העובדים והלקוחות לקדם את העסק לתוצאות מעולות לטווח קצר וארוך בהשקעה כספית קטנה יחסית. המסר שלכם לוגו העסק ואולי גם משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק. עציצים ממותגים עם מסר של פריחה יבטיחו הצלחה מתנות שכף לקבל וקל לטפל ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף פרסום20/12/192531 צפיות
העובדים הם ללא ספק המנוע של העסק ולקראת החגים השונים מומלץ להעניק להם מתנות לטו בשבט בכדי להוקיר להם תודה ולהעניק להם מוטיבציה ושייכות למקום העבודה. המתנה הרלוונטית והמיוחדת ביותר שניתן להעניק מתנות לטו בשבט לעובדים היא עציצים ממותגים עם מסר אישי שלכם ממותג בעציץ למשרד או לביתם

מאת: אמורפרסום28/06/175949 צפיות
עולם הפרסום מתפתח ומתרחב, ערוצי פרסום חדשים מתווספים לארגז הכלים של חברות הקידום והשיווק, ופרסום דרך רשתות חברתיות הוא אחת האפשרויות האפקטיביות בסל השירותים שמספקות חברות מקצועיות בתחום. כל אחד יכול לפתוח דף עסקי בפייסבוק, אולם אין די בפתיחת דף בלבד, ועל מנת שתיהנה מיתרונות השיווק של פייסבוק, עליך לוודא שהדף העסקי שלך מנוהל כיאות.

מאת: רפי רזניקפרסום21/02/175419 צפיות
הדפסה על שלט שמשונית הוא מוצר שכיח מאוד. כיום ניתן להדפיס דיגיטלית על שמשונית בגדלים שונים וצבעים וכמובן באיכות מצויינת.

מאת: ישראל רף פרסום28/11/162495 צפיות
ממש עוד מעט יחול חג האילנות ובעלי עסקים שמעוניינים תמיד להיות במרכז העניינים של הלקוחות, העובדים והקולגות העסקיים מחפשים דרכים יצירתיות למתג את השירותים והמוצרים שלהם בחגי ומועדי ישראל. בכתבה הבאה נציג בפניכם את המתנה הפופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט.

מאת: שלום כהןפרסום28/02/162048 צפיות
אחד המרכיבים הקבועים בשגרה של כל עובד, לא משנה באיזה תחום הוא עובד, הוא ארוחת הצהריים- להגעה לחדר האוכל ולאכילת ארוחת הצהריים, ישנה משמעות תזונתית גדולה, אך גם השפעה על חיי החברה של העובדים ואף על רווחתם הנפשית ושביעות רצונם ממקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica