הסודות מאחורי המדפים –היש קשר בין תאורת החנות למכירות ?
יובל לובנשטיין
מדוע שאלה זו בכלל נשאלת ? האם זה לא מובן וברור ?
התשובה לכך נראית ברורה ופשוטה, אולם מדוע דבר כה פשוט, אינו מבוצע ? התשובה לכך נעוצה בדבר שנקרא מודעות ואולי גם קצת עלות.
בעלי עסקים רבים, משקיעים את מירב כספם בעסק. הם מטפחים אותו, עושים אותו למעניין ולאטרקטיבי,משקיעים בציוד ובאביזרים ועושים הכול על מנת להחזיר את השקעתם.
הדבר דומה במידת מה לבית שלנו.
אנו משקיעים בו את מיטב כספנו. קונים חפצים, תמונות, ריהוט ואף מניחים שטיחים וצמחים, עושים הכול על מנת לתת לנו פינה נאה ונעימה וגם להראות יופיו לאחרים.
אך באם נראה אותו לאחרים, כאשר התאורה בחדר עמומה לחלוטין ?
האם לא נדליק את האור בעת סיור ואו ביקור אצלנו ?
מובן שכן. כעת נחזור לעיקר העלילה שלנו. האם אנו דואגים להאיר מספיק את העסק שלנו ? האם העסק שלנו מואר או חשוך ?
התשובה לכך מאוד פשוטה וזאת עוד לפני שימוש במכשירים לבדיקת עוצמת האור בחלל.
הבדיקה הטובה ביותר, זה ללכת ולעשות בדיקה השוואתית, לדוגמא במרכז קניות או בקניון, כאשר עיקר המיקוד שלנו, זה עוצמת התאורה של החנויות השונות.
ברגע שהפוקוס שלכם הוא רק בנושא זה, תראו שלפתע הנושא מקבל פתאום משמעות אדירה. תוכלו לראות חנויות אשר הן מוארות מאד וממש בצמוד אליהן חנויות חשוכות ואפילות.
ללקוח אשר נמצא בחנות מוארת ובהירה, לא נעים להיכנס למקום חשוך, גם אם המוצרים בחנות הסמוכה מאוד מבוקשים.
כמו בבית שלכם שם לתאורה מרכיב משמעותי, כך גם לחנות.
ההתנהגות שלנו בנושא התאורה בבית, דומה לחשיבות ולהתנהלות שלנו בנושא התאורה בעסק. בבית חדש, יישאר נושא התאורה בדרך כלל לסוף "כי נגמר לנו הכסף" כך גם בעסק, אולם כאן בהבדל אחד מהותי, קיים גם לקוח, אשר עורך גם אם הוא רוצה או לא, בדיקה השוואתית – ולכן חובה עלינו לשנות בנושא התאורה, את סדרי העדיפות שלנו.
חנות מוארת, סיכוייה למכור גדולים יותר – וזה בדוק חברים.