|
|
|
|
|
מה מלמדים אתכם בבתי ספר לניהול , ומה באמת קורה בשטח!
|
|
|
האם היית יוצא לחצות את האוקינוס בסירה קטנה? בואו נדבר על מה שלא מלמדים אתכם בבתי ספר לניהול!
אם היו אומרים לך שאתה צריך היום לצאת למסע צליחה של האוקינוס בסירה קטנה. המסע יקח חמש שנים בדיוק, אבל סיכויי ההשרדות שלך הם 30%?
אם במילים אחרות היו אומרים לך שהסיכוי שלך לטבוע במסע הצליחה הזה הוא 70%, היית יוצא לדרך? רוב האנשים לא היו יוצאים למסע כזה. אלא אם כן הם אחד מהשלושה או כולם ביחד:הרפתקנים באופן מיוחד, או משוגעים, או מספיק בעלי ידע וניסיון בצליחת אוקינוסים.כ- 45,000 עסקים קטנים בישראל בלבד, יוצאים למסע הצליחה הזה כל שנה . מסע צליחה מסוכן ותובעני ביותר, שבסופו שורדים כ-13,500 עסקים. 31,500 ! טובעים בדרך. רוב האנשים לא ינסו לצאת למסע הזה , ויתייגו את החוויה כטראומטית ואחת שאין לחזור עליה. כמעט כל מי שלמד מנהל עסקים בעברו, או מעוניין בהקמת עסק נתקל בדרכו במונחים ובמושגים מעולם הניהול שכולנו מכירים או לפחות שמענו עליהם. (אם, לא שמעתם עליהם ואתם בכל זאת בעלי עסק או מתכוונים להקים עסק, אז המלצתי היא לרוץ וללמוד את המונחים האלה) אסטרטגיה עסקית, נקודת איזון, דוחות כספיים, תזרים מזומנים, תכנית עסקית, מיצוב מוצר, פילוח שיווק, עוד ועוד.. בעוד שאלה מאוד חשובים וכבודם במקומם מונח, מדוע אם כן הרבה מאוד עסקים שיודעים את כל זה בכל זאת, נכשלים? מדוע בעלי עסק או עצמאיים, מהר מאוד זונחים את כל ההבטחות שהבטיחו לעצמם כשהקימו את העסק. מה באמת קרה לניהול תזרים מזומנים כראוי, יישום אסטרטגיה עסקית הלכה למעשה, או ניהול נכון של העסק? מה באמת קורה לבעלי העסק בהמשך דרכם , ולאן כל העסקים הקטנים האלה נעלמים? בואו נחשוף את המסתורין האמיתי מאחורי כישלון העסקים הקטנים. מה קורה לעסקים קטנים ולעצמאים – קצת סטטיסטיקה לצערינו ולצער הכלכלה כולה, הסטטיסטיקות הן רעות ואכזריות לבעלי העסק הקטן . בעצם אם תחשבו על זה , הן די מפחידות ודי בהתבוננות בהן להרפות את ידם של אנשים שרוצים לצאת לדרך עצמאית . בעצם, לפי הניו יורק טיימס רק 48.8% מהעסקים אכן שורדים אחרי חמש שנים של פעילות. וזהו גם נתון שלא משתנה לאורך שנים. למה מצבך פחות טוב אם אתה ישראלי? במדינת ישראל הנתונים אפילו יותר מבעיתים. על פי נתונים סטטיסטיים של משרד התעשייה והמסחר – רק 30% מבעלי העסקים הקטנים בארץ שורדים את חמש השנים הראשונות! בואו נבחן את המשוואה הזאת ישראלי + עסק קטן = סיכוי גבוה לכישלון אוקי, אז קצת עובדות על הישראלים... הישראלים הם יזמים מצוינים, בעצם, אנחנו ממוקמים בעשיריה הפותחת העולמית מבחינת יזמות. אבל , ואבל רציני מאוד ! היזם הישראלי נכנס להקמת העסק בהתלהבות רבה, עם המון יצירתיות ואינטואיציה, שוכר משרד, מעסיק עובדים, מוציא כרטיסי ביקור, מפרסם בעיתונים המקומיים. מוחו פורה כרימון, והוא רואה את חלומותיו מתגשמים במהירות ואת העושר הבלתי סופי ממש מחכה לו בפינת הרחוב. אז מה קורה פה? מה שמפיל את היזם הישראלי הן בדיוק התכונות שמאפיינות ישראלים בכל מקום בעולם. תכונות כמו חוסר סדר, תרבות "הסמוך",חוסר סבלנות, הם אלה שמובילות אותו לא לחתום על חוזים כמו שצריך, לא לנהל תזרים מזומנים, לא להבין במושגי ניהול של עסק, לא לחשוב בצורה אסטרטגית על העסק. האופי של הישראלי הממוצע מביא לכשלונו כבעל עסק. רק 30% מבעלי העסקים הקטנים שורדים את חמש השנים הראשונות בישראל! אבל, אל פחד, אם נסתכל למפלצת בעיניים, נוכל לראות באמת מה גורם לעסקים האלה ליפול.. מה קורה שם בשנה הראשונה שגורמת לכל האנרגיה הטובה של הקמת העסק להתבזבז. ויותר גרוע, מה קורה שם, שגורם לבעל החלום להפסיק לחלום ולברוח לחיי פשרה, חיים שהוא רצה לשנות רק לפני כמה חודשים..עצוב, לחשוב כמה אנשים ניסו, כשלו, וויתרו. אז מהי הסיבה האמיתית לכשלון של עסק קטן- בואו לנסתכל למפלצת הסטטיסטיקה בעיניים ישנן הרבה סיבות לנפילתו של עסק קטן. סביבת המתחרים, ניתוח שוק לא נכון, שיווק כושל, מוצר/שירות ללא ביקוש, עובדים לא טובים, חוסר בראייה אסטרטגית קדימה. בעצם, כל מונח ניהולי שתשימו את ידכם עליו שנוהל לא נכון, יכול להביא בקלות מביכה להפלתו של עסק, לגדיעתו של אותו חלום. אבל, בואו נתחיל לטפס למעלה לסיבה האמיתית- לפסגת הבעיות. אני אגלה לכם פה סוד, הסיבות האלה הן הסיבות שנראות טוב במאמרים ובספרי הניהול, מילים גבוהות של מנהלי עסקים. מנהלי עסקים שמסמאים את עינינו במילים כל כך גבוהות וכל כך מפחידות, עד שהישראלי הממוצע, נבהל ונסוג. הסיבה העיקרית לכישלון של עסק היא – חוסר שליטה על העסק! בואו נטפס עוד קצת למעלה ממש לפסגה , הסיבה היותר אמתית- חוסר זמן! מה המקצוע האמיתי שלך? כבעל עסק משלך, בואו נחשוב ביחד מה המקצוע שלך. אני יכולה להגיד לך שכל מקצוע שתגיד, לא יהיה נכון באמת לתאר את תפקידך בעסק. אם אני אגיד לך שאתה בעצם כבאי..תאמין לי? כיבוי השריפות- תיאור קולע ומדויק על רוב בעלי העסקים הקטנים. בואו נדבר על הכבאים ונתאר יום ממוצע בחיי הכבאים. הכבאים אינם יודעים איך יראה היום שלהם ולכן,הם בעמדת המתנה, לפתע הם מקבלים קריאה, הם רצים במהירות ועולים על הכבאית בקול תרועה וסירנות, מגיעים למקום השריפה לפעמים באיחור, משתמשים בכל האמצעים והכוח לכבות את השריפה, וחוזרים שוב לנקודת ההתחלה עד לשריפה הבאה. משריפה לשריפה האנרגיות שלהם מתדלדלות והם נהיים חלשים יותר, במהלך היום הם כבר מקווים שלא יהיו עוד שריפות לכבות אבל לא יכולים באמת לדעת. ככל שיהיו יותר שריפות, ככה תשאר אדמה חרוכה יותר.. בדוק את עצמך : האם אתה כבאי? האם אתה? 1. מנחש בערך כמה הוצאות היו לי. 2. מנחש בערך כמה הכנסות היו לי. 3. שוכח לשלוח חשבוניות בזמן. 4. מאחר לפגישות או לא מוכן מספיק אליהן. 5. לא עומד בזמנים. 6. מוותר על הכנסות ועושה דברים על הדרך בחינם. 7. מתמחר נמוך ומתפשר עוד. 8.לא מגייס מספיק לקוחות. 9. לא משקיע זמן בתכנון קדימה. 10. כל התשובות נכונות. ומה אם היינו אומרים לך שיש לך בעצם סיכויים מצויינים לצלוח את האוקינוס בסירה הקטנה הזאת. לא של או 30% אלא אפילו של 80% או 90% ואפילו יותר. ומה אם הסירה הקטנה והרעועה שלך היתה הופכת לסירת מירוץ משוכללת שמסיעה את עצמה? אז, היית יוצא למסע כזה?
למידע נוסף על איך להפוך עסק לאוטומטי
כנסו ל- iqdesk.net
|
|
תגיות המאמר: יזמות עסקית, כסף באינטרנט, אימון עסקי, עסקים קטנים, מאמן עסקי, יזמות, ניהול עסק, יזמים, מידע עסקי, מנהל עסקים, קורס ניהול, קורס יזמות, הקמת עסק, איך לעשות כסף, מטי, איך לעשות כסף באינטרנט, מינהל עסקים, אוטומציה, להקים עסק, עסק באינטרנט, חנות אלקטרונית
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
iQDesk היא חברה שמתמחה בפתרונות טכנולוגים לבעלי עסקים קטנים. אם אתם בעלי עסק ועדיין מנהלים רישום ידני כל שהוא, או מבזבזים שעות בטלפון, ולא רואים איך אתם יכולים לצאת מזה ולקדם את העסק. צרו איתנו קשר
לקריאת עוד מידע שישנה את תפיסת העולם שלך לגבי ניהול עסק, ולהורדת תוכנות חינמיות לניהול עסק, כנסו ל www.iqdesk.net
ליצירת קשר מיידית, כנסו לפה
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת iQDesk
מזל טוב, יש לכם אתר יפה, בחרתם את הצבעים שרציתם, השקעתם במעצב גרפי ובמתכנת, יש לכם את הסטייל ואת כל הפונקציות שרציתם , בחרתם הוסטינג והאתר באויר. ואו, הישג לא רע בכלל ואתם מרוצים עד הגג.
ואז, אתם הולכים למנוע החיפוש של גוגל, מריצים מילות חיפוש לראות איפה האתר שלכם נמצא, אבל, לתדהמתכם, האתר לא מופיע בעמוד הראשון, אפילו לא בתחתית, אתם עוברים לעמוד השני, גם לא שם, השלישי? לא, הרביעי? גם לא, עמוד מספר 20 ועדיין לא שם. מה קורה פה, אתם שואלים את עצמכם.
|
תכן ולאחרונה נתקלתם במונח מערכת SaaS ותהיתם במה מדובר. במיוחד כשלאחרונה רוב הלקוחות ומפתחי התוכנה מדברים על מערכות SaaS ועל הביקוש הגבוה להן.
אז מהי מערכת SaaS ומהו החידוש שאותו היא מביאה?
|
כמו שראינו במאמר ובבלוג, תוכן שמתעדכן בתדירות גבוהה עוזר לך להתברג גבוה במנועי החיפוש.
ישנו דבר חשוב לא פחות שהרבה עסקים לא נותנים עליו את הדעת. לא די בבלוגים או במאמרים לעזור לך בקידום האורגני של האתר, אלא יש לשים תשומת לב רבה לניסוח באתר עצמו. למה שאתה כותב בדף הבית באתר שלך, יש משמעות עצומה, גם למנועי החיפוש וגם לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שכבר מצא אותך. כמו שדיברנו מקודם, איך לדאוג שהמבקר לא יברח אחרי שמצא אותך!
|
בעוד שלבלוג יש נימה אישית יותר, במאמר יש מקום לגישה יותר מקצועית. היתרון הבולט של מאמר, שהוא יושב על פלטפורמה של אתרים גדולים יותר. המאמר שלך מתפרסם באתרים גדולים וחזקים שכבר בולטים בשטח. אז איך זה בדיוק עובד לטובתינו?
|
אז, בנינו אתר אסתטי ונקי, המבקרים באתר נהנים לגלוש פה, לא נרשמה בריחה המונית, ואפשר לראות פה ושם תוצאות עסקיות חיוביות ממנו. אבל יש לנו בעיה. אין לנו הרבה מבקרים. מה הבעיה, הלא האתר שלנו הוא נקי אסתטי, מזמין לפעולה, ברור ועולה מהר. מה לא בסדר?
|
אמרו את זה לפנינו הרבה מאוד פעמים. כמה חוכמה יש בשלושת המילים האילו. Keep It Simple.
כשאתם באים לבנות אתר, במיוחד לאילו שחדשים מאוד בתחום. הפיתוי הוא מאוד גדול לבנות אתר יפה מאוד, עם שכלולי הטכנולוגיה האחרונים, עם מיצגי פלאש ועיצובים מקצועיים ביותר. אתר של WOW . גם המעצב הגראפי והחברה לבניית אתרים רוצים להוכיח שהם יכולים לבנות אתרים מרשימים ובודאי ינסו לפתות אתכם לבנות אתרים יקרים ומרשימים.
אבל! פה תעצרו, ותשאלו את עצמיכם שאלה מאוד מאוד חשובה!
|
הרבה מחקרים ועבודות נעשו בתחום היזמות. סוציולוגים ופסיכולוגים, חוקרים ואנשי אקדמיה, סופרים ותאורטיקנים מכל העולם ובתקופות שונות, שחקרו מהם האיפיונים של יזם, או מהן התכונות שמהן עשויים בעלי עסקים עצמאיים מצליחים, קיבלו במחקרים רבים את הממצאים הבאים שבכולם הם היו בדרך כלל פחות או יותר זהים.
|
מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור.
מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים
להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות
אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה.
המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה.
מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'.
אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?
|
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?
|
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
רקע
רשיון בישראל
עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965.
רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב
|
|
|
|
|