חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - איך גורמים לתחושה של שינוי, מבלי להפוך את כל החנות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול08/05/2011863 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – איך גורמים לתחושה של שינוי מבלי להפוך את כל החנות ?

יובל לובנשטיין

בני האדם אוהבים שינויים. הם אוהבים לפקוד מקומות אשר מחדשים ואשר משנים קלות את התצוגות וכל זאת מבלי שיאבדו את הביטחון שלהם ומבלי שילכו לאיבוד בסבך המדפים, המעברים, המחלקות והמוצרים.

איך פותרים קונפליקט זה ?

הרשתות הקמעונאיות, אשר עיקר פיתוחן החל המאה האחרונה, מצאו מספר דרכים יצירתיות "ללכת עם ולהרגיש בלי", אשר מצד אחד מאפשרות לצרכן לא ללכת לאיבוד ולהתמצא בחנות ומנגד לתת לו כל פעם מחדש את תחושת השוני וההתחדשות בחנות.

להלן מספר דרכים בהן נוקטות הרשתות הקמעונאיות

* החלפת התצוגה בחלון הראווה – חלון הראווה, כשמו הוא.

החלון מאפשר לצרכן לראות שינוי, מוצרים מעניינים ובאמצעותו מתאפשרת כניסת הלקוח לחנות, משהו כמו הזמנה.

החלונות מטופלים בדרך כלל על ידי אנשי מקצוע ודקוראטורים אשר מתמחים בתחום.

בעבר, כאשר החנויות רוכזו בעיקר במרכזי הערים וגודלן היה קטן יחסית, תשומת הלב לנושא הייתה גדולה מאשר כיום, אם כי הקניון החזיר לתחום מאט צבע ללחיים.

* החלפת המוצרים בתחילת המעברים – נהוג לכנות את פינות התצוגה בראשי המעברים הקדמיים, אלא הקרובים למעבר המרכזי ולאחוריים, אלא הנושקים למעבר האחורי, בשם ראשי גונדולות, מהטעם ששורות המדפים ממבט על, או ממבט האדריכל, מזכירות את אותן הסירות המוארכות, אשר נמצאות בוונציה המרהיבה.

החלפת המוצרים בחלונות ראווה "שימושיים" אלה, מאפשרת להציג את המבצעים הטובים של החנות, במיקומים עם שיעורי החשיפה הגדולים ביותר וכל זאת מבלי שנשנה את מיקומי המוצרים "הרגילים".

פטנט זה מאפשר למעשה מתן פתרון הולם לרצון הצרכן, שילוב של בטחון ושקט במהלך הקניה (מהעובדה שהוא יודע את המיקום של כל מוצר) ושל הצורך המתמיד של האדם בריגוש ובהתחדשות.

* החלפת מוצרים בכניסה לחנות ואו בבמות התצוגה – לכל חנות , בהתאם למבנה שלה, מוקצים אמצעי מידוף ייעודיים למבצעים, אמצעי מידוף אלא, לא מכילים את המוצרים הרגילים ובדרך כלל אין הם מסודרים לפי מחלקות ואו לפי סוג אוכל מסוים.

הם מוקצים רק למבצעים ועל כן השימוש בהם והחלפת תוכנם אחת לתקופה, מאפשרת חשיפה גבוהה לצרכן והעברת מסרים כולל שינוי והתחדשות.

* שימוש בשילוט תדמית ואו קישוט – להבדיל משילוט המוצרים והמבצעים, קיים גם שילוט, אשר מטרתו לתת אווירה וחגיגיות לסביבת המכירה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111393 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111282 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111183 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111403 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111364 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111394 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111496 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201625 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201798 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201535 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201438 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201303 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201219 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica