הסודות מאחורי המדפים – האם המודל העסקי של רמי לוי רשום על הקיר ?
יובל לובנשטיין
רמי לוי הינו לכול הדעות סיפור הצלחה.
הוא החל את דרכו מחנות סופר בירושלים וכעת הוא הפך לרשת, לחברה ציבורית ובעיקר לאלטרנטיבה לרשתות הגדולות.
העם, אשר אוהב סיפורי סינדרלה, מוקיר לו תודה והוא גדל ומתרחב בהתמדה ואף דיווח לאחרונה על יעד של כ- 50 נקודות מכירה עד 2015.
לאחרונה קיבלתי לביתי, מכתב של מועדון הלקוחות של רמי לוי, אשר דומה כשתי טיפות מים לזה של שופרסל.
אותו עיצוב, אותו פורמט. אין ספק שתהליך הקמת המועדון אצלו היה מהיר באופן יחסי ואף הקדים את זה של מגה, אשר עדיין לא גיבשה לה קו ברור בנושא.
נשאלות השאלות מה הלאה ?
האם רמי לוי ימשיך ויאמץ את שאר הדברים הפעולות של רשת שופרסל ?
במילים אחרות האם השלבים הבאים, יהיו מותג פרטי וכרטיס אשראי ? ואם כן אם מי הוא יכול לחבור ?
נתחיל בכרטיס אשראי – בניתוח במקרה, נראה שהוא אכן יעשה זאת אולם, רק בשלב שבו תהיה לו מסה קריטית של לקוחות מרשת החנויות שלו או בעת חבירה לגורם אחר ואו שילוב.
הגורם המעניין אותו יכול הוא לחבור הוא רמי שביט מהמשביר לצרכן, אשר יכולים להקים במשותף את מועדון "רמי 365".
לפעילות זו השלכות מרחיקות לכת על הקמעונאות בארץ, שכן קבוצה זו תוכל להיות, אחת הגורמים המשפיעים ביותר במשק, אשר ייוצבו כמספר 3-4 אחרי הריבוע עם שלל הצעות ערך לצרכן, כמו – משביר לצרכן, ניו פארם, אופיס דיפו,תיירות, מועדון 365, רמי לוי ורשת מרכולים אשר נמצאת בימים אלה בפיתוח של המשביר.
מותג פרטי – נכון לעכשיו רמי לוי דווקא נהנה מהעובדה, שהרשתות הגדולות מפתחות מותג פרטי ודוחקות בצידה את המותגים המוכרים.
דווקא אצלו רואים מבצעי יצרן (מותג) אטרקטיביים ונראה שבטווח המיידי הוא נהנה מהמצב ולכן לא סביר שנראה בשנים הקרובות הליכה לכיוון המיתוג הפרטי, אלא להיפך, התקרבות למותגים תוך העברת מסר אליהם, שהוא הבית והמדף שלהן.
נראה שכעת רמי לוי, עוסק בעיקר בהרחבה ובשמירה על הקיים ומנגד בוחן את האופציות העתידיות והן כאמור נמצאות ולבטח יהיו מרתקות.