הסודות מאחורי המדפים – מה השתנה הפסח הזה, משאר החגים ?
יובל לובנשטיין
חג הפסח השנה, יוצא בזמן אידיאלי לרשתות השיווק. הוא נופל בשבוע ברביעי של החודש, דבר אשר מותיר מספיק זמן לרוכשים לבחון את מבחר ההצעות אשר מציעות לנו הרשתות.
השנה הפסח לא נופל בסוף החודש ולכן עדיין ממוננו איתנו, בקיצור מועד ממש מהספרים.
כמו כן הפסח נופל בחודש הראשון של הרבעון השני של השנה, דבר אשר מאפשר לכולן התחלה טובה.
לעיתים מועד אשר נוח לנו הצרכנים, מהווה כאב ראש גדול לרשתות, אשר יעשו כל מאמץ לשכנע אותנו לקנות גם אחרי החג.
מקובל לקרוא לזה בסלנג הקמעונאי, "יציאה מהחג".
לעיתים רמת ההערכות וההכנות לפעילות זו לא נופלת מזו של ההערכות לחג.
מדובר כאן על פעילות אשר בראש ובראשונה היא פעילות לוגיסטית רבת היקף בפרק זמן מצומצם ובנוסף כוללת פעילות מבצעים, אשר מטרתם להחזיר את הלקוחות לרשת זו ולא לרשת אחרת. מבצעי היציאה מהחג כוללים בדרך כלל מוצרים אשר נחוצים ונידרשים בכל בית ובמחיר טוב הביקוש אליהם קיים תמיד.
נוכל לראות מוצרים כמו משקאות קלים, שמן זית, פסטות ודברי מתיקה כמו עוגות ואו גלידות.
המועד האידיאלי משפיע גם על פעילות הפרסום, אשר תמשך השנה לאורך זמן גדול יותר ולכן עוצמת הפרסום תהיה יחסית קטנה יותר, אף כי היקפה לבטח לא יקטן מאשתקד.
יובל לובנשטיין, משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, ממקימי שופרסל דיל.