הסודות מאחורי המדפים – חשבתם שהאח הגדול זה רק בטלביזיה ?
יובל לובנשטיין
תופעת "האח הגדול", ממשיכה לחדור לחיינו ורק אתמול הסתיים הסבב השלישי במספר, לתוכנית המציצנות הגדולה בעולם.
משום מה רוב הציבור בישראל, שזו תוכנית חדשה ולא מוכרת, אך אולי לא נעים להודות היא נמצאת אצלנו כבר שנים לא מועטות והולכת ותופסת לה "אוהדים" ואחיזה.
מדובר על מועדוני הלקוחות, כרטיסי המועדון והאשראי והחברות הסלולאריות , אשר צוברים עלינו מידע על כל צעד וצעד שלנו.
נכון לא "אח גדול" מצולם וויזואלית, אך "אח גדול" מסוג אחר.
מועדוני הלקוחות, יודעים איזה מזון אנו קונים, איפה אנו נוהגים לערוך את הקניות שלנו ואפילו איזה מזון נהגנו לקנות והפסקנו לצרוך, או איזה חנות נהגנו לפקוד וכעת כבר לא.
שלא לדבר על החברות הסלולאריות, שיודעות כל הזמן היכן אנו נמצאים, עם מי מדברים וכמה זמן.
בגופים של חברות גדולות, קיים על כל צרכן, פרופיל לקוח, אשר מועבר מדי מספר חודשים למנהל הסניף.
למנהל הסניף יש מידע אודות צרכנים אשר הגדילו באופן ניכר את הקניות בסניף וגם מידע מעניין אודות "נטישת לקוחות".
מנהל חכם ונבון אכן מנצל מידע זה ולעיתים מתקשר ללקוחות שהקטינו את צריכתם, שואל ומתעניין ומציע להם שלל פרסים ומתנות על מנת להחזיר אותם לחנות.
"אח גדול" – זו תוכנית חדשה יחסית, לפעילות שנמצאת בשוק כבר שנים לא מועטות.
יובל לובנשטיין, משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, ממקימי שופרסל דיל.