חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השינוי העולמי בשיווק המצאות

מאת: שמואל שייזמות עסקית12/06/20091334 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עבור ממציאים זה יכול להיות מתסכל לפעמים, כשלאחר תהליך פיתוח יקר שהותיר אותם עם תחושת סיפוק אדירה ועם מוצר, עדיין המלאכה לא הסתיימה- השיווק הוא חלק בלתי נפרד בכל תהליך העבודה על המוצר. מי שחשב שההברקה והגאוניות של ההמצאה יצליח למכור אותה, יגלה במהרה שהמכירות לא מגיעות כל כך בקלות מעצמן. 

התסכול המלווה את המפתחים בשלבי השיווק אינו נובע רק מעצם העובדה כי המלאכה על המוצר טרם הסתיימה, אלא גם ובעיקר על רקע העובדה כי בשלב הזה הם נדחקים הצידה. אנשי השיווק משתלטים על העבודה ומדברים בשפה שאינה ממש מובנת למפתחים.

אך התסכול הגדול ביותר בתהליך השיווק נובע מן העלויות. חייבים לציין, חלק לא מבוטל מההשקעה הכוללת בהמצאה הוא החלק המתייחס לשיווק.

שיווק מסורתי של מוצרי צריכה בעולם מצריך לוגיסטיקה רבה הכוללת שינוע המוצר עבודה מול מפיצים ומול קמעונאים, רשתות וחנויות. מיותר לציין שהעלויות גבוהות, אך אין מה לעשות וצריך לקחת את רכיבי השיווק בחשבון עוד טרם תחילת עבודת הפיתוח.

אך גם כאשר לוקחים בחשבון את כל המרכיבים הללו זה לא תמיד מסתיים בצורה חיובית ומוצרים טובים, יותר או פחות, הולכים לאיבוד גם לאחר עבודת פיתוח ושיווק טובה. הסיבות לא בהכרח חייבות להיות קשורות בעבודה לא טובה. לעיתים זה גם יכול להיות עניין של מזל.

אם כן, מדוע להשקיע בשיווק מסורתי כאשר התוצאות אינן ברורות?

"אם היינו שואלים שאלה כזו לפני עשור למשל, התשובה הייתה שפשוט אין ברירה. היום כבר יש ברירה", אומר שמואל שי, ממציא בכיר ומנכ"ל חברת GMS המתמחה בפיתוח פטנטים ושיווקם. "ההתפתחות המרשימה שעשה המסחר און ליין, והתפתחותן של חברות הענק eBay ו-PayPal יכולה להעיד על כך על כך, תרם רבות לא רק למסחר המקוון אלא למסחר הישיר בכלל".

עד לפני מספר שנים, ערוצי הקניות למיניהן היו נחשבים אפיק מכירות אפקטיבי אך לא משמעותי דיו, וגם זה רק בארה"ב. כיום, בעקבות התפתחות המסחר באינטרנט ערוצים אלו זוכים לעדנה מחודשת.

לצידם של ערוצים אלו התפתחו עוד שיטות שיווק ישירות ובהן גם שיטת הפרסום הישיר בטלוויזיה DRTV. לא מדובר בעוד ערוץ קניות או בפרסומות המוכרות לקוקה קולה והונדה- מדובר בפרסום בטלוויזיה באמצעות פרסומות ומשדרי תוכן שיווקי שבסופם ישנו מספר טלפון המאפשר לצופים להתקשר מייד.

שי מסביר כי "אם בעבר אנשים העדיפו לשלם יותר ולקנות את המוצר בחנות, הרי שהיום המצב שונה. הצרכן המערבי עבר שינוי בעשור האחרון, הוא משווה מחירים ורואה את פערי המחירים הנובעים מהתיווך בין מחירי החנות למחירי השיווק הישיר". מנגד, גם חברות המסחר התבגרו ומילת המפתח היא אמינות ומחויבות ללקוח: "הסוחרים היום אינם מנצלים את עובדת היותם אנונימיים כדי לבצע תרגילי עוקץ", טוען שי. "גם מערכות הרגולציה, הבינו כי המסחר הישיר אינו נישה המיועדת להרפתקנים, כפי שהיה בעבר, וכל הגורמים המעורבים בו מחילים על עצמם כללים נוקשים על מנת לא להרוס את שמם הטוב. זה מתחיל בפעולות מסחר מאובטחות, הן בטלפון והן באינטרנט, וכלה באפשרות לבטל תשלום במידה והמוצר לא הגיע ללקוח או אפילו כשהוא סתם לא מרוצה.

למי ומתי כדאי לפנות לאפיק זה? שיטת השיווק הישיר פונה קודם כל למוצרי צריכה- מי שההמצאה שלו פונה לשוק ה-B2B יאלץ בינתיים לעבוד בשיטות השיווק המוכרות של בניית ערוצי הפצה ועבודה בחוזים מול מתווכים.

גם במוצרים הפונים למגזר הצרכני ישירות לא תמיד ניתן לעבוד בשיטת ה-DRTV. מוצרים יקרים (מכוניות לדוגמא) עדיין ימכרו באולמות תצוגה. אך בכל הקשור להמצאות פשוטות טכנולוגיות יותר או פחות, הטלוויזיה היא בהחלט אכסניה ראויה.

שי מרגיע את כל מי שבאופן מיידי נרתע ממחירי הפרסום בטלוויזיה, "מראש אני מציע להתחיל עבודת פרסום בתוכניות המשודרות באמצע הלילה: המחירים זולים לאין ערוך והאפקט שהפרסומות יוצרות בהשוואה למחיר הוא גדול". נכון, מדובר בשעה שרוב בני האדם ישנים, אך כדאי לזכור שלא מדובר בישראל אלא בארה"ב, כך שגם אם יש לכם רייטינג של 1-2 אחוזים עדיין מדובר בכמות גדולה של אנשים. בטח עבור חברה ישראלית.

 



תגיות המאמר: פטנטים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו שמואל שי ממציא בכיר בעל מספר פטנטים בינלאומיים, אשר מתמחה בשיווק עולמי של פטנטים ומוצרי צריכה על ידי שיווק ישיר דרך פרסום טלוויזיוני בערוצי טלוויזיה מסחריים בעולם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמואל שי

מאת: שמואל שימוסדות שלטון14/10/127940 צפיות
לפני כשבוע הכריז ראש הממשלה נתניהו על בחירות חדשות בינואר 2013. האם הבחירות הללו יביאו עמן שינוי במערכת הפוליטית?

מאת: שמואל שיעסקים בינלאומיים03/05/101237 צפיות
בקרב היצרנים והתעשיינים הישראלים רווחת הדעה כי הצלחה של מוצר תתבטא בהצלחת שיווקו והפצתו בחו"ל.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי30/03/098912 צפיות
כשמנסים לחשוב מה תהיה ההמצאה הגדולה הבאה, נתקלים פתאום במעין "בלאק אאוט" שמונע מאיתנו להמשיך הלאה ואנו עוברים לחשוב כיצד לשפר המצאות קיימות.

מאת: שמואל שייזמות עסקית30/03/091446 צפיות
רוב הבעיות בתעשייה הישראלית קשורות בעלויות. עלות השכר של עובד ישראלי אינה יכולה לעמוד בתחרות מול מדינות המזרח הרחוק, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה. בענף ההיי-טק אנו רושמים שיאים ועלות מהנדס ישראלי משיקה לזו של מקבילו בארה"ב.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091902 צפיות
שיטת השיווק הישיר ויתרונותיה בשיווק עולמי

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/092040 צפיות
עידן השיווק הישיר החל

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091791 צפיות
הדרך להצלחה מרעיון למוצר

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232999 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/233011 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231987 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232861 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/223326 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221437 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221484 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica