חפש מאמרים:
שלום אורח
24.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לקדם את מוצרך בשוק העולמי

מאת: שמואל שיעסקים בינלאומיים03/05/20101234 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיצד לקדם את מוצרך בשוק העולמי

בקרב היצרנים והתעשיינים הישראלים רווחת הדעה כי הצלחה של מוצר תתבטא בהצלחת שיווקו והפצתו בחו"ל.

אמנם, מוצרים רבים מיועדים מלכתחילה לקהל הישראלי אך אין עוררין כי השוק העולמי עצום בגודלו והאפשרויות הן (כמעט) אינסופיות ובעיקר למוצרים איכותיים מישראל.

לא פעם היצרן, אשר מטבע הדברים הינו בעל מעוף, "סופר את הכסף" עוד טרם המוצר עלה על הכתב, אך הדרך מהגיית הרעיון ועד החדרתו כמוצר קיים לשוק מסוים הינה ארוכה ורצופת מכשולים. שיטת השיווק והמכירות בארץ שונה מהנהוג בחו"ל ועל-מנת לפתח מוצר מדף במדינת יעד צריך להכיר את מנהגיה העסקיים והתרבותיים.

היכן לרשום את הפטנט היא "שאלת מיליון הדולר" של היזמים במידה והמוצר הוא ייחודי ופטנטבילי , אשר לא אחת בוחרים בדרך הקלה של רישום בישראל בלבד (בשל קשיי תקציב, חשש מפעילות במקום לא מוכר ועוד) אך מצטערים לגלות שעשו בחירה אסטרטגית לא נכונה.

לאחר שהפטנט נרשם ותהליך הייצור הושלם, מנסים הממציאים או היזמים לקדם את המוצר בשיטות המוכרות להם - לאור ניסיון עסקי קודם או על-פי היכרותם את עולם השיווק המקומי.

"הגדרת דרכים ואמצעים לשיווק על-פי עיניים מקומיות עשוי להצליח, אך פעמים רבות הוא מתגלה כטעות", אומר שמואל שי, ממציא בכיר ומנכ"ל חברת GMS, המתמחה בפיתוח פטנטים ושיווקם ושיווק מוצרים בעולם. "היזם הישראלי לא מודע לכוחות נסתרים בשוק היעד ועד שהוא קולט את טעותו, המומנטום עשוי להשתנות".

לדבריו, על-מנת לקדם את ה"מוצר" - בין אם זה רעיון חדש, פטנט רשום או מוצר מוגמר, יש ללמוד היטב מי הם השחקנים, מי קהל היעד, מה הם צרכיהם ומה ייתפס אצלם כמותרות - ולספק מענה לכל שאלה שעלולה לצוץ.

ההכנה לחדירה לשוק הבינלאומי מתחילה עוד לפני שאיש השיווק הראשון יורד מהמטוס. כבר בשלב בניית תוכנית עסקית ושיווקית, רצוי לתת את הדעת לפערים תרבותיים, עסקיים, אישיים וכיו"ב. אפילו מקום רישום החברה, אשר בעיני רבים נתפס כאקט פורמאלי בלבד, יכול להשפיע על עתידה וגורלה של ההמצאה.

הגדרת ההמצאה, מטרתה וייעודה כבר בשלב התוכנית העסקית יסייע לממציא גם להציג אותה בפני גורמים בלתי תלויים - החל ממשקיעים, דרך ספקים וסוכנים וכלה בלקוחות הקצה.

דוגמא לכך ניתן לראות בהמצאות וחידושים ה"ממציאים עצמם מחדש" לאחר אירועים משמעותיים ואף מכוננים.

לאחר אסון התאומים בניו-יורק, כמות עצומה של פטנטים ישראליים "הוצאה מהמחסנים", הפטנטים מותגו מחדש כיעילים למלחמה בטרור ונחטפו מהמדף על-ידי גופים רשמיים בארה"ב ובאירופה כמו-גם על-ידי חברות אבטחה פרטיות שצצו כפטריות אחרי הגשם.

ממציא או בעל פטנט אשר ניסיונותיו לקדם את המצאתו בזירה הגלובלית (לא רק כמוצר מוגמר אלא כבר בשלבים המקדמיים) נתקלים בהתנגדויות ובקשיים, חייב לבחון לא רק את המוצר ואיכותו אלא בעיקר את אופן החדרתו לשוק.
לדברי שי, במרבית המקרים בהם ההמצאה לא זוכה לחשיפה או לתגובה לה היא ראויה או שהמוצר המוגמר לא חודר לשוק מקומי, הכשל נובע משיווק לקוי או שאינו מותאם-יעד. זו גם הסיבה שחברות-ענק המעוניינות בחדירה לשווקים זרים מנצלות את התקציבים הגבוהים שלהם על-מנת להקים מנגנון שיווקי ממשי, שימוקם הלכה למעשה בארץ היעד וכל עיסוקו יהיה שיווק איכותי חוצה גבולות.

ומה בדבר חברות קטנות, ממציאים בודדים ויזמים דלי-תקציב? חלקם - כך מלמדת ההיסטוריה - יפגשו באלת המזל וימכרו את המצאתם במחירי עתק עליהם אפילו לא העזו לחלום.

אך הדרך לשם, כך מעידים שועלי אקזיטים ותיקים, רצופה בתכנון קפדני, השקעה בשיווק ועוד שיווק, ובחירת אנשי המקצוע המתאימים להשגת היעד.

בעשור האחרון הוכח מעל כול ספק כי הטלוויזיה הנה כלי שיווקי עיקרי ורק אחריו מגיע האינטרנט.

חשוב לציין כי מוצרים רבים המיוצרים בישראל יכולים להשתלב בשוק האמריקאי, סיני,הודי,אירופאי ויפני.

אנו יכולים לראות כי תעשיות חשובות התקדמו בעשור האחרון לרמות בינלאומיות כמו תעשיית היין, שמן הזית, שוקולד, מוצרי חלב, פלסטיקה ועוד,  

אין ספק שישראל יכולה היום לעמוד כנגד מול כול תעשיה אחרת. נקודת ההצלחה תהייה מיתוג המוצר הישראלי.

לדעתי ניתן לעשות זאת בדרכים כלכליות וכדאיות לתעשיות הישראליות אשר ימתגו את המוצרים הישראלים בעולם.

כפי שציינתי קודם השיווק הטלויזיוני הוא המפתח והעיקר זה פרסום הזול בזמנים שאינם זמני פריים וכן תוכניות INFOMERCIAL   של 30 דקות המשודרות בין השעות 24:00 ועד 06:00 בעלויות מצחיקות וכן פרסומות באורך 60 שניות בין השעות  2100-2400  ובין השעות 0700-1500 .

ניתן יהיה להכין כתבה על כול תחום שידרש לדוגמא על תעשיות היין בישראל וסיפור קצר על כול יקב בישראל וכן פרסומת תומכת לאותה כתבה פרסומית

ניתן יהיה לשדר 4 פעמים בשבוע למשך שנה דבר שיגרום לשטיפת מוח שיווקית ולא לזלזל בשעות השידור המאוחרות עדיין יש צופים בשעות אלה

בטווח הארוך הפרסומות יביאו תוצאות ללא כול ספק, כי רק דרך הצרכן הסופי ניתן יהייה ליצור דרישה למוצרים ישראלים באותם מדינות

 



תגיות המאמר: שיווק בינלאומי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו שמואל שי ממציא בכיר בעל מספר פטנטים בינלאומיים, אשר מתמחה בשיווק עולמי של פטנטים ומוצרי צריכה על ידי שיווק ישיר דרך פרסום טלוויזיוני בערוצי טלוויזיה מסחריים בעולם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמואל שי

מאת: שמואל שימוסדות שלטון14/10/127936 צפיות
לפני כשבוע הכריז ראש הממשלה נתניהו על בחירות חדשות בינואר 2013. האם הבחירות הללו יביאו עמן שינוי במערכת הפוליטית?

מאת: שמואל שייזמות עסקית12/06/091333 צפיות
לאט לאט מתחילים הממציאים להתעורר ולגלות שהעולם הישן של השיווק משתנה. השיווק הישיר הולך וצובר תאוצה. והוא גם יותר זול.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי30/03/098907 צפיות
כשמנסים לחשוב מה תהיה ההמצאה הגדולה הבאה, נתקלים פתאום במעין "בלאק אאוט" שמונע מאיתנו להמשיך הלאה ואנו עוברים לחשוב כיצד לשפר המצאות קיימות.

מאת: שמואל שייזמות עסקית30/03/091445 צפיות
רוב הבעיות בתעשייה הישראלית קשורות בעלויות. עלות השכר של עובד ישראלי אינה יכולה לעמוד בתחרות מול מדינות המזרח הרחוק, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה. בענף ההיי-טק אנו רושמים שיאים ועלות מהנדס ישראלי משיקה לזו של מקבילו בארה"ב.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091900 צפיות
שיטת השיווק הישיר ויתרונותיה בשיווק עולמי

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/092038 צפיות
עידן השיווק הישיר החל

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091787 צפיות
הדרך להצלחה מרעיון למוצר

מאמרים נוספים בנושא עסקים בינלאומיים

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים01/11/161607 צפיות
שירותי תרגום על ידי מתרגמים מקצועיים, מאפשרים לקבל תרגום מדויק ונכון, של מסמך. תרגום מסמך משפה אחת, לשפה אחרת, כדאי לבצע בעזרת חברת תרגום, שמעסיקה מתרגמים מקצועיים, שמיומנים בביצוע עבודת תרגום.

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים08/11/152523 צפיות
שירותי תרגום עבור ישראלים, מאפשרים לבצע תרגום של מסמך, או תרגום סימולטני של דברים שנאמרים בזמן שיחה. שירותי תרגום מצריכים מתורגמנים ששולטים היטב בשתי שפות שונות (ברמת שפת אם). תרגום מסמך, דורש יכולת גבוהה של התבטאות בכתב, כולל הבנה של מושגים שונים שיש במסמך המיועד לתרגום. תרגום סימולטני, דורש יכולת חשיבה מהירה, ויכולת ניסוח מהירה.

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים06/07/151996 צפיות
תרגום עברית אנגלית בראשון לציון, מאפשר לתרגם מסמכים שונים, מעברית לאנגלית, או הפוך. השפה האנגלית, נחשבת כיום לשפה בינלאומית, בגלל הדומיננטיות של ארצות הברית בעולם. בעולם יש כ-400 מיליון אנשים, ששולטים באנגלית ברמת שפת אם.

מאת: Alex Admonעסקים בינלאומיים05/01/151958 צפיות
אם המילים "ספא ים המלח" מעלות בך אסוציאציות של מים חמימים, טיפולים מפנקים ומנוחה מושלמת לגוף ולנפש, אתה מוזמן להכיר את הפן האחר שלהן: הזדמנות להרוויח, והרבה. כיצד? שיווק מוצרי ים המלח בסיטונאות!

מאת: דוד כהןעסקים בינלאומיים26/04/146738 צפיות
מהו רילוקיישן, כיצד הוא משפיע על המשפחה ועל סביבת העבודה, כיצד להערך בצורה טובה לפני ביצוע רילוקיישן, ועוד.

מאת: ישראל סבאעסקים בינלאומיים13/02/148487 צפיות
תרגום עוקב שווה תרגום סימולטני, לא? אז זהו - שלא! חברה שמזמינה שירותי מתורגמנות חייבת לדעת מה ההבדל בין שתי השיטות ומהו השירות היעיל והחסכוני ביותר עבורה. המאמר נותן כמה עצות טובות בנושא.

מאת: שירי נתןעסקים בינלאומיים12/01/148561 צפיות
אוסטרליה היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם כיום. מספר עולה של מעסיקים ישראלים מחפשים עובדים בתחומים רבים, החל מהייטק וIT עד למכירות ומלצרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica