חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - המבצע היומי בהום סנטר- עכשיו מותר לגלות

מאת: לובנשטיין יובלניהול03/03/20111616 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בר מצווה – למבצע היומי של דודו מהום סנטר – עכשיו מותר לספר סודות

עברו 13 שנים מאז הוחל בפעילות המבצע היומי בהום סנטר – מספיק זמן על מנת לגלות את הסודות מאחורי המוצרים.

איך התחיל המבצע ? של מי הרעיון ?

ובכן הרעיון למבע בא בכלל מהרשת המתחרה – אייס.

אני זוכר את זה כמו מאתמול.

הימים היו ימי החנוכה – ובאותה תקופה נהוג היה לצאת בפרסומים של חנוכיית מבצעים – נר ראשון,שני ....

כל יום היה מבצע על מוצר אחר.

בערך במחצית החג,קיבלתי טלפון נרגש מאחד מספקי הרשת – ונאמר לי- תשמע קורה משהוא מדהים בחנות אייס בשפיים,מכירות מטורפות- כדאי לך לעזוב הכול ולראות את זה בעיניים.

אכן המחזה היה מלהיב – הרבה המולה,דחיפות ובעיקר  עגלות מלאות מוצרים לא רק מוצרי הפרסום ומכירות מדהימות.

המחזה הזה לימד אותי את הדברים הבאים:

1- הצרכן חכם – תן לו מבצע ומוצר טוב והוא יקנה.

2- כאשר הלקוח נמצא בחנות – תציע לו עוד מוצרים.

3- חלקו של המוצר במבצע מסה"כ הקניות של הלקוחות- בממוצע –אינו   

     גדול (כמובן שתמיד ישנם לקוחות אשר "אוהבים לדפוק את הרשת"

     וקונים רק את המוצר שבמבצע)

4- הלקוח אינו אוהב לבוא למבצע ולגלות שהוא אזל – תמיד יש לדאוג

     להשביע את רצון הלקוח (מוצר חילופי או אופציה לרכוש את המוצר

     שבמבצע באותו מחיר)

מצויד במידע חשוב זה חזרתי להום סנטר וחיכיתי להזדמנות הראשונה לביצוע הרעיון.

מספר ימים לאחר מכן חנכה הרשת את הסנטר העשירי שלה ברעננה ולשם כל הוקצה על ידי השיווק,בראשותו של אילן רותם – דאבל בעיתונות הארצית בסוף שבוע.

התוכן שהוכנס למודעה – עבד על העיקרון הבא:

"החנות העשירית וכל הרשת חוגגת"

ואז החל שלב היישום של מה שראיתי מספר ימים קודם לכן אצל המתחרה. (אשר לא הבין כלל את מה שקרה אצלו על רצפת המכירה !

קמעונאות מחייבת את כל העוסקים בה לשלב בין הנתונים,לרחשי הלב של הקונים ואין תחליף למפגש בלתי אמצעי עם הלקוחות ועם מנהלי החנויות והעובדים)

הוכנה מודעת פרסום אשר לה הקווים הבאים:

עשרה ימי מבצע,כל יום מוצר אחד,עשרה לקוחות ראשונים בכל חנות יהיו זכאים לרכוש את המוצר בעשירית המחיר ושאר הלקוחות במחציתו.

הפריטים נבחרו בקפידה ודאגנו להעמיד מלאי(שנראה לנו באותם ימים למלאי דמיוני – בערך מלאי מכירה של רבעון,ליום מכירה אחד)

כל ההכנות לא בדיוק עזרו – ההיסטריה בחניות הייתה פשוט מדהימה – לקוחות שברו חלונות ולצורך כל אף הוזמנה משטרה על מנת להשליט סדר במהומה שנוצרה.

מיותר לציין שבחלק מהפריטים אזל המלאי אחרי מספר שעות והספקים בצעו במהלך היום" מילוי בטן" מחדש.

בשוך הסערה – הופקו לקחים ובעקבות זאת נערכנו לביצוע ולהערכות תכנונית של מספר חודשים קדימה (4-6 חודשים לפני מועד הפרסום)

עד אז היה מקובל לדון עם ספק בערך שלושה שבועות לפני מועד המבצע- על המוצר ואו המבצע,דבר שבדיעבד לא נתן לרשת מרחב תמרון ויכולת להגיע למחיר קנייה טוב.

תכנון מבצעים מראש- אפשר לנו להגיע למחירי קנייה משופרים – אשר הועברו ללקוחות מאחר והיה מספיק זמן להכין את היצרן אשר ידע לתכנן את היצור ביעילות (כמו :משמרת שלישית,קניית חומרי גלם בכמות גדולה ובמחיר מופחת, יצור בתקופות חלשות וכו- בקיצור אופטימיזציה של הרכש)

   לפעילות הזו היו גם כישלונות כמו למשל:

1) מוצר שחשבנו שיהיה לו ביקוש לכמות מסוימת – נמכר רק בחלקו.

2)  היה צורך להגדיל את נפחי האחסון

3)  לעיתים הגיעה הסחורה באיחור ולאחר המועד.

4) הצלחת יתר של המבצע – חייבה להביא ללקוחות שוב את המוצר-

    לעיתים המוצרים הוטסו –בעלות יקרה יותר.

אולם בסה"כ הכללי – המבצע היומי של הום סנטר – היה אירוע מכונן בחיי החברה והגדיל באופן משמעותי את המובילות של הרשת בכל הפרמטרים :אטרקטיביות,מגוון עשיר,מקצועיות וכמובן מחיר.

המבצע היומי ליכד את כל העוסקים בדבר – מרמת הנהלת החברה  בראשותו של אהרון מידן,על כל אגפיה ובדגש לוגיסטיקה בניצוחו של יקיר פלד דרך מנהלים ויועצי מכירה.

שפת הדיבור ברשת השתנתה- השאלה הראשונה הייתה איך הולך המבצע- לכולם היה ברור שמדובר על המבצע היומי.

יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה,שימש בתקופת המבצע היומי כסמנכ"ל סחר של רשת הום סנטר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111393 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111282 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111183 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111403 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111365 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111394 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111496 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201625 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201799 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201535 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201438 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201303 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201219 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica