תחום האומנות והעיצוב כולל מגוון רחב של התמחויות, ואחת מהן היא עיצוב גרפי. כל מי שאי פעם תהה מי בחר את הצבעים של הכותרת הראשית בעיתון, למה השתמשו בפונט מסוים לכרזה שמפרסמת את הסרט החדש בקולנוע, או איך החליטו באיזה גודל לכתוב את שם הספר על הכריכה, ימצא עניין רב בלימודי עיצוב גרפי, או בכינוי הנוסף תקשורת חזותית. תחום העיצוב הגרפי מתפתח ומתעדכן ללא הרף, ובמיוחד בתקופה האחרונה עם הופעתם של אמצעי תקשורת המונים חדשים ומרתקים.
המטרה העיקרית של עיצוב גרפי היא העברת מסר, ועל כן הדגש הוא על האופן בו הצרכן תופס את הרעיונות אותם מבקשים להביע. בכך תחום התקשורת החזותית שונה מאמנויות אחרות, מאחר והאסתטיקה של המוצר הינה משנית ליעילות של העברת המסר. חשוב לציין כי לימודי עיצוב גרפי עוסקים לא רק בדרכי הבעה חזותיות אלא גם באופן בו ניתן להעביר מסרים באמצעות שמיעה, ובדרך בה ניתן לשלב אמצעים ויזואליים עם אמצעי אודיו שונים.
כלי מרכזי בעיצוב גרפי הוא הגופן, או הפונט בשמו המוכר יותר. גופן הוא האופן בו מעוצבות האותיות, ותחום עיצוב הגופנים הינו התמחות נפרדת במהלך קורס עיצוב גרפי. כל גופן מעביר מסר שונה, וגם לעין בלתי מקצועית ניכר ההבדל בין הגופן המשמש למודעות אבל, לדוגמא, לבין הפונט המשמש לכתיבת התנ"ך ופירוש רש"י. בעוד שעבר היה צורך להתמחות בתחום הפונטים, הרי שכיום בעקבות התפתחותם של מעבדי תמלילים כל אדם יכול לבחור מבין מגוון רחב של גופנים, ללא צורך בידע קודם.
מכללות עיצוב גרפי מציעות מגוון רחב של קורסים בתחום העיצוב הגרפי, ומומלץ לבדוק בקפידה את תוכנית הלימודים טרם ההחלטה באיזה מסלול להתמחות. גורמים חשובים נוספים שכדאי לברר הם שעות הלימודים ותדירות המפגשים הלימודיים, מידת התרגול המעשי במהלך הלימודים, האם ישנם תנאי קבלה לקורס עיצוב גרפי, ומידת המעשיות של התעודה המתקבלת לאחר סיום הלימודים. ישנן מכללות המסייעות לבוגרים להשתלב בשוק העבודה לאחר סיום הלימודים, ובמידה ומבקשים לעסוק בתחום כדאי לוודא כי קיים שירות כזה במוסד בו מעוניינים ללמוד.