מכירים את הסיפור הנסיכה על העדשה? בדומה לנסיכות אמיתיות, גם קופירייטרים אמיתיים ניתן לזהות על ידי אותה רגישות מיוחדת. כמו האפונה המזערית שהדירה שינה מעיני הנסיכה, כך גם מילה קטנה וחמקמקה המידפקת על דלתות התודעה באישון ליל, תקפיץ את הקופירייטר מהמיטה החמה למקלדת (בתנאי שהוא אמיתי כמובן...)
בעולם רווי עד לעייפה מסרים, גירויים ותכנים שיווקיים, ראוי לשאול - מה ההבדל בין כותבי תוכן "בסיטונאות" לבין קופירייטרים אמיתיים?
אלכימיה
קופירייטר אמיתי הוא מי שיודע להפוך מתכת פשוטה לזהב. בין אם מדובר בכתיבת פרופיל עסקי לחברה המשווקת ציוד דפוס ובין אם גיבוש סלוגן יצירתי למעצב תפאורה. מאחורי כל יזם ובעל עסק מסתתר סיפור מעניין או אישיות כובשת ולכל מוצר ושירות יש יתרונות ייחודיים, אמיתיים, שעין רגישה תוכל לקלוט ולעבד לכדי מסר משכנע. אין דבר כזה "מוצר לא מעניין". בידיים הנכונות ומזווית הראייה המדויקת, לכל מוצר או שירות יש פוטנציאל לעניין, לרגש – ולשכנע.
אותנטיות
קופירייטר אמיתי הוא אדם מתעניין. באמת מתעניין. בך, בעסק, במוצר. אתה (או את) תחוש בכך באופן ברור כבר בשיחת הטלפון הראשונה. הוא יודע להקשיב, להזדהות, להתעמק, לשאול את השאלות הנכונות, לעורר תהיות, להעלות רעיונות. בשתי מילים: לדלות פנינים. פנינים שיישזרו מאוחר יותר במלאכת המחשבת של התכנים שלך, ויהפכו אותה ליצירה של ממש.
לקופירייטר אמיתי יש את היכולת והרגישות לתפוס את המיוחד והשונה, לתרגם למילים את המחשבות והכוונות שלך ולגבש טקסטים מרגשים, אותנטיים, שירגישו לך כאילו נכתבו על ידיך ממש.
חדוות יצירה
קופירייטר אמיתי אוהב אהבת אמת את הכתיבה. הוא נהנה מהעבודה שלו, ועושה אותה בשמחה ובחשק. מעבר לכך שנחמדות ויחס חם לא מזיקים לתהליכי העבודה, יש בהם ערובה לתפוקה טובה יותר: לעבודה שמבוססת על שיתוף פעולה, על אנרגיות חיוביות ועל חתירה בלתי מתפשרת לתוצרים מושלמים. כי קופירייטר אמיתי לא יחתום את ידיו על פחות ממושלם.
מוסיקה
בטקסט איכותי יש תמיד אלמנט של הפתעה. של משהו חדש וטוב. קופירייטר אמיתי אף פעם לא יעשה שימוש בצפוי, במתבקש, במטבעות לשון שחוקים וצורמניים. קופירייטר אמיתי כותב מוסיקה. טקסטים בנויים לתלפיות עם תחביר נכון, היגיון פנימי, קצב וזרימה, הרמוניה ולכידות.
פרפקציוניזם
קופירייטר אמיתי הוא עקשן גדול מאוד. הוא מתעקש בינו לבין עצמו על כל אות, פסיק וביטוי. הוא מכיר את רזי השפה, בקיא בעולם המשמעויות והאסוציאציות שמקיף וחובק כל מילה. מבין חמש מילים נרדפות, הוא תמיד יחפש אחר השישית, זו שתשרת באופן המדויק והמושחז ביותר את המסר שהוא מבקש להעביר.