חפש מאמרים:
שלום אורח
24.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קופירייטינג: מאיפה לעזאזל מביאים את הרעיונות

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג15/06/20101553 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה הדבר הראשון שעולה לנו לראש כשאנחנו שומעים רעיון טוב? "איך לא חשבתי על זה קודם". זו הגדולה של קופירייטינג טוב: הרעיון נשמע כל כך פשוט, כל כך "מובן מאליו", שנדמה לנו שכל הזמן הזה הוא שכב בראש שלנו ומישהו אחר בא ושלף אותו משם. החדשות המשמחות הן, שיצירתיות – קופירייטינג, כתיבה שיווקית או בכל תחום אחר -  היא מיומנות שניתנת לשכלול ולטיפוח. חשבתם שאתם לא יצירתיים? תחשבו שוב. נסו את זה בבית:

חפשו עוד זוויות
מכירים את הציורים בעלי כפל המשמעות? אם מסתכלים מספיק זמן ומספיק לעומק, הפנים הופכות לכד, הברווז לארנבת, הזקנה לנסיכה. על פי תאוריית הגשטאלט, מאחורי החשיבה היצירתית עומדת תובנה שמארגנת את הנתונים באופן דומה לארגון המידע הויזואלי של צורות יסוד. ברגע שבו אנחנו משתחררים ומניחים לעצמנו להסתכל על דברים בעיניים חדשות, אנחנו שוברים את המערך הקיים, יוצרים שינוי בתפיסת השלם – ומגיעים לתגליות חדשות. כשכולם חשבו "סבון", דאב ראו לנגד עיניהם את ה"אפשרות האחרת", הוציאו את עצמם מהמשחק ופרצו דרך עם קופירייטינג יצירתי: "קרם סבון", סבון שהוא בעצם לא סבון...

אל תתבצרו
פוגשים בתופעה הזו לא מעט במשרדי פרסום: צוות קריאייטיב עובד עם קמפיין, הבריף מוגדר היטב, האסטרטגיה הפרסומית מגובשת, חלף שבוע ועדיין לא נמצא רעיון "שפיץ". ואז מצטרף לצוות קופירייטר או ארט דיירקטור שלא היה שותף לחשיבה ושולף סלוגן פצצה. איך?
עבודת קופירייטינג או כתיבה שיווקית דורשת ידע. ידע הוא הכרחי על מנת לצבור בקיאות, וכל תהליך אינטלקטואלי מבוסס על חומר גולמי של ידע. מצד שני ובאופן שנראה אולי פרדוקסאלי, "יותר מדי" ידע עלול להזיק, משום שהוא גורם לנו להתבצר בגישות "הנכונות" במקום להיות פתוחים לרעיונות חדשים.

תחשבו אסוציאטיבי
מה ההבדל בין פתרון בעיות יצירתי ופתרון לא יצירתי? תיאוריית היצירתיות של GUILFORD מבחינה בין שני סוגי חשיבה: מתכנסת ומסתעפת. חשיבה מתכנסת (לא יצירתית) עוברת על סדרה של פעולות ידועות מראש במטרה להתכנס לפתרון היחיד האפשרי. חשיבה מסתעפת (יצירתית, בה קופירייטינג עושה שימוש) מאפשרת לנו לחקור בכיוונים שונים, במטרה לגלות מספר רב של פתרונות אפשריים או צירופי רעיונות. קופירייטינג המבוסס על מחשבה אסוציאטיבית הוא דוגמא טובה. דרך אסוציאציות, אנחנו מגיעים לרעיונות חדשים ע"י תהליך חשיבה שמשחק בכמה מגרשים בו זמנית, באמצעות שתי מחשבות שלכאורה אינן קשורות זו לזו. תנו למחשבות להתגלגל ותראו איך שרשרת של אסוציאציות עשויה להביא לרעיון בלתי צפוי. בבריף שקיבלתי למכונת כביסה BOSH, נאמר כי למכונה חיישנים המזהים את סוג הבד ומתריעים על הכנסת חולצת משי לתכנית המגבות. באופן אסוציאטיבי, דימיתי את התוף העגול של המכונה לכספת. מכאן התגלגל הרעיון לכותרת הקמפיין עם קופירייטינג שאמר בפשטות : "הכספת" (עם ויז'ואל מגבה) בתוספת כותרת משנה: "מכונת הכביסה היחידה ששומרת על הבגדים שלך".

אל תגידו "זה לא רלוונטי"
אל תמהרו לפסול את מה שנראה ממבט ראשון לא רלוונטי. כשאנחנו חושבים באופן יצירתי, אנחנו מפעילים בחירה סלקטיבית: בוררים מידע ועושים שימוש באנלוגיות ובדימויים. לפעמים, על מה שהמתחרים שלכם יתייגו כ"לא רלוונטי", תוכלו לבנות קופירייטינג שיעמיד קמפיין שלם.

קחו סיכונים
קופירייטינג יצירתי (ואם זה לא יצירתי זה לא קופירייטינג) הוא תמיד סוג של העזה. כתיבה שיווקית טובה, כמו כל מהלך יצירתי, טומנת פוטנציאל של רווח והפסד: זמן, אנרגיות, ביקורת. קיימת קורלציה ישירה בין הנכונות לקחת סיכונים ובין רמת הביצועים היצירתיים. קופירייטינג טיזרי  שכתבתי בזמנו לעיתון מכוניות יד שנייה אמר "אפילו טרומפלדור היה מוצא פה יד שנייה". הרבה דיו נשפך במדורי הפרסום והרבה פרות קדושות מחו ב"מו" סוער - מה שכמובן שלף בן לילה את העיתון מאלמוניותו והפך אותו ללהיט היסטרי. מחשבה יצירתית היא פורעת חוק. יש בה נכונות ללכת נגד המקובל, ליצור בלגאן בסדר הקיים, להתגרות.

שימו את זה בצד
הראש מתפוצץ ואין רעיון? אתם בדרך הנכונה. כל תהליך של יצירתיות מורכב מהשלבים הבאים: דגירה, עיבוד, הארה. אם אתם שוברים את הראש, מוצפים באינפורמציה אבל שום דבר לא יוצא, פשוט תניחו את זה בצד. מה שיפה הוא, שגם בשלב הדגירה תהליך החשיבה ממשיך לבעבע בתת מודע. מסתבר שלכל זה יש משמעות: ברגע שאנחנו "ישנים על זה", אנחנו מאפשרים לאינפורמציה שאספנו להתארגן מחדש וללבוש צורה חדשה שתוביל אותנו לפתרון יצירתי.

חפשו פידבק חיובי
התהליך היצירתי הוא אמנם אישי ואינדיבידואלי, ובסופו של דבר קופירייטינג טוב נוצר בראש של אדם אחד. ויחד עם זאת להקשר הסביבתי יש חשיבות בסיפוק תמריצים. מחקרים מוכיחים כי אווירה סביבתית חיובית, תומכת ומפרגנת, היא קרקע פורייה שמאפשרת לרעיונות לצמוח ולגדול בתהליך המחשבה של היחיד. אז תקיפו את עצמכם באנשים נחמדים, חיוביים, ורצוי – יצירתיים... בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סיגל דריאל, מכשפה של מילים.

רעיונאית, עוסקת בכתיבה שיווקית שנים רבות.

כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים).

מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה.

http://www.sigald.co.il

dariel1@netvision.net.il

050-9426540

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגל דריאל

מאת: סיגל דריאלשיווק ואסטרטגיה27/12/101206 צפיות
בעולם רווי עד לעייפה מסרים, גירויים ותכנים שיווקיים, ראוי לשאול - מה ההבדל בין כותבי תוכן "בסיטונאות" לבין קופירייטרים אמיתיים?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג22/11/102648 צפיות
בחירה נכונה של שם לעסק או למוצר משפיעה על הצרכן השפעה דרמטית. טיפים לבחירת שם מוצלח לעסק, לחברה או למוצר.

מאת: סיגל דריאלמיתוג16/11/101868 צפיות
פרופיל חברה הוא הבטחה ואפילו התחייבות. איך ניגשים לכתיבת הפרופיל ואיך להפוך אותו למסמך שמייצג אתכם בכבוד?

מאת: סיגל דריאלמיתוג05/11/101184 צפיות
תהליך נכון ושקול של מיתוג עסקי יפסע על שביל הזהב שבין הגדרה נכונה של המציאות ובין התשוקה לשנות ולחדש.

מאת: סיגל דריאלמיתוג02/11/101171 צפיות
איך יודעים שזה זה? איך מזהים את הייחודיות ואת הערך המוסף של סלוגן שיווקי מנצח, מרגש, מניע לפעולה?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג10/10/101311 צפיות
איך כתיבה שיווקית לאתרים תשיג לך מיקומים מועדפים באינטרנט?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג05/10/103180 צפיות
טכניקות לכתיבת סלוגן מוצלח, עם דוגמאות

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193981 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/172616 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/142839 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/142934 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/138270 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138344 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138507 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica