מיתוג, בהגדרתו הפשוטה והטבעית ביותר, הוא פתרון לבעיה. תהליך של מיתוג עסקי תפקידו להעביר אותנו מנקודה א' ל-ב', ממצוי לרצוי, ממצב של "אין" ל"יש" . מיתוג עסק במיטבו הוא ריקוד מופלא בין שם, סלוגן ולוגו. כדי שהריקוד הזה יקסים ויסחף את רואיו הוא צריך להיות מדויק, שקול, הרמוני, מפתיע ומרגש בעת ובעונה אחת. מיתוג הוא הזדמנות להגשמה, להצלחה, לשינוי.
תהליך נכון ושקול של מיתוג עסקי יפסע על שביל הזהב שבין הגדרה נכונה של המציאות ובין התשוקה לשנות ולחדש.
תשומת לב רבה מדי להגדרת המציאות, תגרום להתחפרות בבעיה ותניב מיתוג חברה חסר מעוף. מנגד עומדים לא מעט מהלכי מיתוג קריאטיביים, מסקרנים וחדורי מוטיבציה, שלא השכילו להגדיר את הבעיה ולתקוף אותה מהזוויות הנכונות. התוצאה עלולה להיות מיתוג עסקי שחוטא למוצר ולא מבטא את ייחודו ואת רוחו. הבגד אולי מרשים על הקולב, אבל לא מתאים ללובש.
מיתוג פורץ דרך לפעמים פשוט מגדיר מחדש את הבעיה.
לעיתים הדרך לפתרון עוברת בהגדרת הבעיה מחדש, והחלפתה בבעיה אחרת, כזו שניתן למצוא לה פתרון מעולה ומקורי, עם שפע תועלות לקהל היעד. איקאה לא נאבקה עם החברות המתחרות במגרש ה"שירות". היא עשתה מהלך מיתוגי אמיץ, נטשה את המגרש, ולקחה את הניצחון עם המסר המהפכני "אצלנו אין שירות, לכן המחירים שלנו טובים יותר".
מיתוג עסק - אז איך עושים את זה?
מצבו את עצמכם.
את קוסמטיקאית? את יכולה למצב את השירות שלך כ"קוסמטיקה פרא-רפואית", "מכון יופי" או "קוסמטיקה טבעית". מיצוב מדויק יסייע ליצירת פנייה ממוקדת ואיכותית לקהל היעד הרצוי.
צרו בידול.
מה ההבדל ביניכם לבין המתחרים? מה הם היתרונות היחסיים שלכם? במה אתם טובים וחזקים? הבידול שלכם ינבע מן השוני (אמיתי או מיתוגי) שביניכם לבין המתחרים - במוצר בלעדי, באיכות משובחת, בתפיסת שירות מיוחדת, במומחיות שקשה להתחרות בה ועוד.
ועכשיו הכי קשה... שלב המיתוג.
התוצרים של תהליכי מיתוג לעסקים הם שם מותג - שם לעסק או לחברה, סלוגן, ולוגו, שהוא ההמחשה הגרפית של השניים הראשונים. שם מותג וסלוגן מבוססים על תהליכי המיצוב והבידול, וצריכים לבטא באופן הנאמן והמרתק ביותר את ערכי המותג ואת רוחו. על יצירת שם מותג וכתיבת סלוגן, אתם מוזמנים לקרוא במאמריי המוקדשים לנושאים אלה.