חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבה עסקית כמנוע ליצירת קהילה מדומיינת

ב-12  השעות האחרונות לקחתי חלק בשתי התרחשויות חברתיות שלקהילות מוגדרות, שלהן ערוצים פיסיים ווירטואליים. בפוסט זה אדבר על ערוצים וירטואליים לקהילה, אציג את המונח "קהילה מדומיינת" ואתן טיפים כיצד ליצור קהילה מדומיינת בעזרת הכתיבה העסקית.

מאת:אילת צורי-ייעוץ בכתיבה ותוכן

ריבוי ערוצים לקהילות

קהילה היא קבוצת אנשים בעלי עניין משותף; (ויקיפדיה). לצורך העניין,קהילת סטודנטים המתמחים בלימודי האינטרנט בתואר שני בתקשורת וקהילת מתרגליםביוגה. מכיוון שהגורם המאחד הוא תחום העניין, ישנם הבדלים רבים בין חברי הקהילה מהיבטים אחרים כמו:  גיל, סטאטוס, תחום עיסוק ואזור מגורים. חברי הקהילה משתמשים בערוצים שמעמידה הקהילה לרשותם:  נדמה, שהקשר בין הערוץ פיסי לערוץ הווירטואלי הוא בל- יינתק. לא רק במגמת האינטרנט, שבה כביכול הדבר ברור. מפגשים פיסיים פרונטאליים בכיתה, מפגשים וירטואליים באתר הקורס,אימיילים והפעם גם פגישה פיסית לא פורמאלית.

דומיננטיות הערוץ עבור חבר הקהילה

קהילת  הקונדליני יוגה מתמקדת בערוץ הפיסי, איך לא, כשערוץ הוירטאולי המשלים הוא אתר וחברות בפייסבוק, אך הוא אינו הכרחי לפעילות השבועית השוטפת. מסתבר, כשהחברים לא מפגינים אוריינות זהה בכל המדיות ולא מעודכנים בכל ההתרחשויות עקב כך, הם עלולים להיעלב, על כי לא יודעו בפעילות הקשורות לחבריה. כך לתומי, בירכתי את אחד המשתתפים שהקשר החברי שלי איתי רופף  למדיי, על הדיסק החדש של להקת הרוק שלו, וחבריו ה"אמיתיים" נעלבו על כי לא יידע אותם על כך כלל, לא במסרונים ואחד מהם אף אמר "אז, מה, אם אין לי פייסבוק, אני לא יכול לדעת ?, אני שונא פייסבוק". בשיחה קצרה התברר, כי הואלא מכיר את המדיה כלל, אלא מפחד מההתמכרות של הצעירים אליו. כלומר, מערבב את הסימפטום עם התופעה.

רגשות ורגישות לאוריינות הוירטואלית של הערוץ

מה שהביא אותי לחשוב עד כמה הרגישות של חברי הקהילה צריכה להיות לא רק בנוגע להעברת המסרים, אלא גם למידת השליטה של כל החברים בערוצים, לאוריינות הוירטואלית שלהם בו. שליטה בערוץ מעודדת רגשות חיוביים כמו שייכות וקרבה, כמו שהיעדרם מעוררים רגשות שליליים, כמו דחייה, עלבון או אפילו כעס.

כפי שאני מאמינה, וגם הבעתי זאת בפוסטים קודמים, ה"צרות" בתקשורת הבין-אישית מתחילות כשהיא מעוררת רגשות, שהם דבר טוב מעיקרו, אבל גורע מאוד מאפקטיביות  התקשורת כשהיא  מעוררת רגשות שליליים מכל סוג ודציבל שהוא.החוכמה היא להימנע מהן, והשיטה לכך פשוטה להפליא: להיות מודע לכל ההיבטים שלה, לרבות השליטה בערוץ.

קהילות מדומיינות והעולם העסקי

מה שמחזיר אותי לבנדיקט אנדרסון שטבע את המונח החשוב "קהילות מדומיינות"  כדי לתאר קבוצות אנשים גדולות, המאוחדות סביב רעיון מלכד אשר גורם להן לפעול כקהילה, למרות שבפועל הקשר והדמיון בין הפרטים המרכיבים אותן, מזעריים או לא קיימים כלל. (ויקיפדיה).

אנדרסון אמנם מתייחס לקהילות המדומיינות בהיבט הלאומי-מדיני, אבל ניתן להשליך את תפיסתו  זו גם לגבי קהילות אחרות, חברתיות, מקצועיות אוארגוניות.

אם נחזור לנושא שלנו,  הכתיבה העסקית, איך ניצור קהילה מדומיינת משלנו,קהילה הקיימת בתודעה של חבריה  ונשתדל ליצור רגשות חיוביים לגביה ?

כתיבת תוכן לאינטרנט

מסרים

  • מהו הציר של הקהילה שלכם ? חפשו את המשותף, המאחד. בין חברה ללקוח,בין מנהל לכפיפים, לעמיתים. זהו הציר החשוב ביותר. אל תוותרו עליו, גם אםצריך להתאמץ כדי ליצור אותו.
  • העלו תמונה ממפגש משותף, ואפילו חידוש טכנולוגי שראיתם במגזין שיעניין את קהילת המהנדסים, למשל במפעל, שאותה אתם רוצים ליצור. כל מה שיאמר לאחר :חשבתי עליך, יצאתי מהקופסה כדי לחשוב על צרכיך. אנחנו חולקים עניין משותף יחד.

תכנים

  • נתמקד בדברים המאחדים. את המפרידים נשאיר לתקשורת שבעל פה, החזקה בפתרון קונפליקטים רגשיים. אפשר לא להתבייש ולרשום אותם בצד כדי לזכור אותם בשיחה שבעל-פה, אך לא להכניס אותם למסמך או לאימייל.
  • נהיה רגישים לאוריינות המחשב השונה אצל כל חבר וחבר בקהילה. נדאג שהמסרים החשובים יחזרו בכל הערוצים. קהל היעד לא רואה זאת כטרחה, אלא להיפך: כהתחשבות בו. כלומר, לשלוח מסרון, לפרסם בפייסבוק ולאנשים מסוימים גם להתקשר טלפונית. כל אלה, עבור מסר אחד החשוב לחברי הקהילה.

שפה

  • נשתמש בלשון אנחנו – גוף שני ברבים.
  • נפנה בצורה פמיליארית, יוצרת שיתוף. שלום לכולם, שלום חברים, מה שלומכם ?
  • נפנה בשפה מאחדת וחיובית; נשתמש במלים בעלות מטען חיובי או ניטראלי, אך לעולם לא שלילי.
  • נפתח במשפט מלכד, המזכיר לחברי הקהילה את הבסיס המאחד.
  • נימנע מאזכור של ויכוחים או חילוקי דעות. נציע פתרון:

לדוגמה:
אנו מעוניינים לקבוע פגישה בנוגע להסדרת תורנויות הצוות (נושא שנוי במחלוקת). אנא שלחו יום ושעה הנוחים לכם, ונמצא את המועד שמתאים לכולנו כדי להיפגש ולהכריע בנושא לטובת כולנו.

מחכים לתשובתכם,
שמות פרטיים (לא להשתמש בתואר מנהל).

אילת צורי – מנהלת המכון להדרכה בכתיבה עסקית ומפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילת צורי –  המכון להדרכה בכתיבה עסקית

מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים:
http://www.ayeletz.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילת צורי

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי06/06/131241 צפיות
לפני כחודש עברתי ניתוח שיניים כואב ופולשני, שעד היום כשבוע לאחר מכן, אני מתאוששת ממנו. כשפי פעור, קשה לומר שיכולתי להציג עמדה כלשהי בפני מישהו, בטח לא בפני הרופא שלי, אבל יכולתי לצפות בפעולותיו וללמוד מהן כיצד להכין במהירות ובאפקטיביות פעולה אחרת – במקרה שלי, הצגת עמדה בכתב.

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי10/04/131223 צפיות
לא ניתן היה להישאר אדישים לידיעה שעלתה לכותרות בתחילת החודש עם חשיפתו של מסמך חוות הדעת של המורים על התלמידים בתיכון רבין בכפר-סבא. המסמך שהוכן בישיבת עבודה פנימית לקראת יציאתה המתוכננת של שכבת יא' אל המסע המסורתי לפולין, נשלח בשוגג על ידי מרכזת המסע אל אחד התלמידים – ומצא משם את דרכו אל חדשות ערוץ 2.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי07/03/131105 צפיות
הבחירות לכנסת ה-19 לוו בסיסמאות רבות שהתמקדו בכמיהה ל"פוליטיקה החדשה" ולשינוי, ואכן תוצאותיהן הצביעו על כך שהעם חפץ בשינוי שכזה. 48 חברי כנסת חדשים נכנסו למשכן המחוקקים בשלהי ינואר כאשר מרביתם הגיעו משתי מפלגות – "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד ומפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט.

מאת: אילת צוריניהול17/02/131576 צפיות
לכנסת ה-19 אשר הושבעה זה מכבר נבחרו 48 חברי כנסת חדשים (!), מתוכם לא פחות מ-26 נשים. מספר שיא זה, בשני אופני הייצוג, הח"כים החדשים או מספר הנשים, דומה באופיו לחילופים המשמעותיים המתבצעים בארגון. אמנם זהותו של המנכ"ל לא השתנתה (נכון לעכשיו), אבל אין ספק שמדובר ברה-ארגון אמיתי בארגון המחוקקים הישראלי. במאמר שלפניכם אתייחס לטיפים העיקריים שאני יכולה לתת לחברי הכנסת החדשים בכל הנוגע להסתגלות מהירה לעבודה לאחר רה-ארגון רציני.

מאת: אילת צוריניהול30/01/131698 צפיות
שני כשלים תקשורתיים עיקריים, שעליהם אתן את הדעת בפוסט זה: האחד נעוץ בהיבט המילוני-לשוני – ואילו השני טמון בהיבט התקשורתי-ארגוני.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי02/01/131970 צפיות
ניתוח מקרה מבחן של תרבות ארגונית ב-CIA הסרט ZERO DARK THIRTY שיצא לאקרנים רק לפני כשבועיים, הפך לאחד מסרטי הפעולה המדוברים של השנה; שכן, זהו הסרט הראשון המתעד את המצוד אחרי רב המחבלים אוסמה בין לאדן שחוסל בתחילת מאי 2011.

מאת: אילת צוריייעוץ עסקי20/12/121709 צפיות
גם הנאום המפויס למדי של יושבת ראש מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ ביום שבו נחשפה רשימת המפלגה לכנסת ה-19 לא יכול היה להסתיר את הקצר בתקשורת שבין יושבת הראש למועמדת שנבחרה למקום ה-5 ברשימה – מרב מיכאלי. התקשורת, כור מחצבתן של שתי העיתונאיות, געשה בעקבות חילוקי הדעות ביניהן, וזאת נוכח ההצלחה הכבירה שקצרה מיכאלי בפריימריז של המפלגה שאליה הצטרפה רק שבועות בודדים לפני מועד הבחירות המקדימות.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica