הייתם מעלים על הדעת אפשרות שהרופא שלכם ימליץ לכם על טיפול כזה או אחרבגלל עמלות שהוא מקבל ממכון הטיפול או מחברת התרופות? הייתם ישנים בשקט אם הייתםיודעים כי עליו לעמוד ביעדי מכירת כמות תרופות מסויימת כל חודש כדי לקבל בונוס אוטובת הנאה?
השבוע התפרסמה ב YNET כתבה המשווה בין העמלות הניתנות למוכר בחנות, לעמלותהניתנות לסוכן ביטוח כדי לעודד אותו למכור מוצרי ביטוח.
שוב נשאלת השאלה, האם איש מקצוע, המתיימר לתת לי, הלקוח, ייעוץ מקצועי ושירותהוגן, מסוגל להפריד בין המקצוענות שלו, לבין הפיתוי הכספי שנמצא לנגד עיניו?
וד לקריאה-שירות קשוב
כשאני פונה לחברת ביטוח ישיר, די ברור לי כי נציג המכירות במוקד, בדיוק כמוהמוכר בחנות הבגדים, נמצא שם בעיקר כדי למכור לי את העסקה שתשתלם לו, למעביד שלו,ואני מקווה שיהיה לו גם את היושר הנדרש כדי שהעסקה תשתלם גם לי (מה שלצערי, מתבררבמקרים רבים כנאיביות…)
אולם, כשאני בוחרת לעבוד עם סוכן ביטוח, יועץ פיננסי עצמאי, מטפל מקצועי אורופא, אני עושה זאת בעיקר כדי ליהנות מהיתרון שנותן הידע המקצועי של אותו בעלמקצוע, ואני בהחלט מצפה שטובתי היא זו שתעמוד לנגד עיניו.
אז ברור שמותר ליועצים להרוויח. אבל עד כמה אפשר לסמוך על היושר וההגינות שלהם?האם הם יעדיפו למכור את מה שמשתלם עבורם, או שיבחרו לתת ללקוחבדיוק את מה שהוא צריך?
ואיך יוכל הלקוח הממוצע להבדיל בין היועץ שנמצא שם כדי להתאים לו את הפתרוןהנכון והמתאים ביותר לצרכיו, בלי להתחשב כלל בעמלות שיקבל אם יצליח "לדחוף" דווקאמוצר כזה או אחר, לבין היועץ המונע מהצורך למכור את המוצר המשתלם לו ביותר?
נותן שירות יקר, מתוקף מקצועיותך ותפקידך לעשות את ההפרדה בין מכירתיותלשירותיות. עליך לדעת איפה עובר הגבול הדק שבין להיות רווחי עבור החברה או עבורך,לבין האחריות והיושרה שלך כלפי הלקוח ומה שטוב עבורו.
הלקוחות מספיק חכמים כדי להבין ולדעת, ובסופו של דבר, לקוח לא מרוצה – יעלה לךולחברה יותר.