חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שירות קשוב - למה הלקוח מצפה וכיצד נשמר אותו?

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות28/07/20101267 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


תלונות לקוחות - חלק בלתי נפרד ממערכת יחסי בעל מקצוע ומקבל השירות. איזה נותן שירות אינו נתקל בהן? היתרון בתלונות שכאלו הוא שניתן לטפל בהן נקודתית וללמוד מהן להבא בהתאם. אולם מה קורה כאשר הלקוח אינו מתלונן על השירות , אך הם אינו חוזר לקבל שירות? לרוב, לקוחות אילו אינם חוזרים אלינו בשל  חוסר שביעות רצונם מהשירות. במקרים רבים הסיבה לחוסר שביעות רצונם היא פשוטה – פער בין המוצר או השירות  שציפו לקבל, לבין מה שקיבלו בפועל. המפתח לשירות קשוב וטוב הוא לנסות להבין את הלקוח ולהיכנס לנעליו. להיות מדויקים בטרם ביצוע העסקה לגבי פרטיה המדויקים, להקדיש ללקוח את הזמן הראוי ולתת לו להרגיש שהוא חשוב אילו הם מספר עקרונות חשובים.

להלן דוגמאות מורחבות בנושא:


זה כולל מע"מ?


כבעל מקצוע אתה נוקב במחיר השירות או המוצר והלקוח מסכים. ברגע שמגיע התשלום, המחיר קופץ בשישה עשר אחוזים. למה? הרי ברור שיש להוסיף מע"מ. אז בואו ואפתיע אתכם – תתפלאו, אבל ללקוח זה לא ממש ברור.

לקוח, שאינו בעל עסק, רגיל לראות  מחיר סופי הכולל מע"מ ואינו מצפה לתוספת הזו. במקרה שכזה, למרות שיתכן ואתה צודק, למרות שאתה יודע שברור שתוספת המע"מ איננה נכנסת לכיסך, ולמרות שהלקוח יוכל אולי להבין שטעה כשלא בדק עד הסוף – הוא יצא מאוכזב. האכזבה מגלמת את הפער בין המחיר שציפה הלקוח לשלם לבין המחיר שנדרש ממנו להיות מחויב עליו בפועל.

לרוב - סביר להניח שלקוח כזה לא יתלונן או יצעק. הוא ישלם את המחיר – אבל יילך הביתה בתחושה לא טובה.

באמצע משהו, אחזור כשאסיים

לקוח שלי, חשמלאי במקצועו, שיתף אותי בתחושת תסכול שגרם לו לקוח פוטנציאלי. הלקוח הפוטנציאלי התקשר לבקש ממנו הצעת מחיר ובעל המקצוע הסביר כי הוא באמצע ביצוע עבודה והבטיח להתקשר כאשר יסיים. בפועל מה שקרה הוא, כשחזר החשמלאי ללקוח לאחר מספר שעות, התברר כי הוא חשב שהחשמלאי שכח אותו כיון שלא חזר אליו, וכבר פנה לבעל מקצוע אחר.

מה קרה כאן? שוב פער ציפיות. הפעם פער בין ציפיית הלקוח (לתגובה מהירה), לציפיית בעל המקצוע (הלקוח לבטח ימתין עד שאתפנה). לו היה החשמלאי מסביר בשיחת הטלפון כי הוא מבצע עבודה שתיארך מספר שעות ואף היה שואל את הלקוח האם יוכל להמתין כחצי יום לתגובה (ואם הלקוח לא יכול להמתין, היה עליו להחליט האם עליו להתפנות מיד כדי לתת הצעה, או לוותר על הלקוח) – הייתה נחסכת תחושת האכזבה וההחמצה לשני הצדדים.

מסקנה:


אל תקחו דבר כמובן מאליו. מה שברור לכם אינו בהכרח ברור ללקוחות  שלכם. נסו להיכנס לנעליו של הלקוח, נסו לחשוב למה הייתם מצפים אתם במקומו – וכך תחסכו מעצמכם ומהלקוחות שלכם הרבה עוגמת נפש ואף תוכלו להעניק לו שירות לקוחות איכותי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יפעת ברעם - יעוץ לשירות קשוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יפעת ברעם

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות05/12/101148 צפיות
ידוע כי מדיניות בארגונים היא הכרח למניעת אי סדר וכאוס, אבל אותה מדיניות, כשניצמדים אליה בנוקשות, עלולה להיות הגורם שיבריח לקוחות למתחרים, להם מדיניות גמישה יותר.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות04/11/101237 צפיות
הייתם מעלים על הדעת אפשרות שהרופא שלכם ימליץ לכם על טיפול כזה או אחר בגלל עמלות שהוא מקבל ממכון הטיפול או מחברת התרופות? הייתם ישנים בשקט אם הייתם יודעים כי עליו לעמוד ביעדי מכירת כמות תרופות מסויימת כל חודש כדי לקבל בונוס או טובת הנאה?

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות24/10/101135 צפיות
אם אתם נותני שירות לקוחות ו/או עובדים מול קהל, אני מקווה שאתם עושים כל שביכולתכם בכדי למנוע תקלות. ברור שגם כאשר שמנסים, לא תמיד מתאפשר להביא לידי שביעות רצונו של הלקוח, ואף יותר מכך, אין ספק שכל נותן שירות באשר הוא, עומד בפני מצבים לא רצויים בהם הוא טועה, נכשל או "מפשל". החוכמה היא להצליח לצאת ממצבים אילו בשלום, וזאת מבלי לאבד את הלקוח עקב כך וזוהי מהותו של השירות הקשוב.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות05/10/101143 צפיות
שימור לקוחות מורכב מהרבה רגעים קטנים של שירות ותשומת לב לפרטים. לקוח נאמן הוא אותו לקוח שחוזר ומקבל שירות טוב פעם אחרי פעם, לקוח המרגיש שיש עם מי לדבר ועם מי להתייעץ, לקוח איתו נשמר קשר רצוף גם לאחר הקניה, או אותו לקוח המרגיש כי גם במצבי משבר או חוסר שביעות רצון נותני השירות אינם מתנערים ממנו ומוצאים את הדרך לפתרון משביע רצון של הבעיה.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות28/09/101083 צפיות
חברות ועסקים משקיעים סכומים ניכרים בשיווק המוצרים והשירותים שלהם, רק כדי להביא כל הזמן לקוחות חדשים. אז למה, למען השם, הם לא משקיעים את המינימום הנדרש בכדי לשמור על מאגר לקוחותיהם הקיימים? הרי אין ספק ששמירה על לקוח קיים זולה ומשתלמת בהרבה לעומת השגת לקוח חדש, ומכירה ללקוח ותיק ונאמן קלה ודורשת פחות אנרגיה ממכירה ללקוח חדש.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות14/09/101214 צפיות
ב"קרב" על הלקוח, כדאי להיות חכמים, יותר מאשר צודקים. בשיחות שלי עם נציגי שירות ובעלי עסקים אני שומעת כל הזמן סיפורים ודוגמאות על לקוחות חצופים, דרישות מוזרות של לקוחות וניסיונות להשיג הטבות במרמה.

מאת: יפעת ברעםצרכנות16/08/101426 צפיות
אם בעל עסק רוצה להגיע למיצוי הפוטנציאל המלא של השירות הקשוב, אני חושבת שהוא חייב לשים את עצמו במקום הלקוח. בעל העסק גם הוא לקוח במקומות אחרים, ולכן לא צריכה להיות עבורו בעיה "להיכנס לנעליהם" של לקוחותיו ולנסות להבין מה הוא היה חושב ומרגיש במקומם על השירות אותו הם מקבלים, גם כשמדובר בטיפול בלקוח מתלונן.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231975 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21953 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21949 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201245 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20994 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191539 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191711 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica