חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תהליכים רלוונטיים בפיתוח מוצר ופיתוח פטנט

שלום לכולם.

שמי אמיר – יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-focus.

ברצוני להעלות מספר נושאים רלוונטים הקשורים בפיתוח מוצר ופיתוח פטנט עד לשלב של מכירתו למשקיע כספי/ משקיע אסטרטגי או עד מכירתו וביצוע Exit.

יזמים רבים פונים אלינו כדי לבדוק אפשרויות של פיתוח פטנט ורעיון שיש להם ואחד הבעיות המרכזיות שהצלחתי לאבחן אצל אותם יזמים הוא חוסר הידע המקצועי הדרוש כדי להבין איך בונים ערך כספי לרעיון. את המאמר הזה אני כותב כדי לתת (על קצה המזלג) אינפורמציה בסיסית שקשורה לעולם היזמות העסקית ושתעזור לכל היזמים בניינו להבין טוב יותר מול מה הם עומדים ומה הפעולות הדרושות מהם על מנת להגיע לנקודה שבה הם יוכלו לגייס כסף (משהו מוחשי) בתמורה לאחוזים (משהו וירטואלי).

אני ממליץ לקרוא את המאמר במקביל לסכמה האמצעית בקישור המצורף.

http://www.b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

אז מהם התהליכים הרלוונטיים (בכותרות) לבניית ערך כספי לרעיון.

התהליך הראשון: בניית אסטרטגיה עסקית למיזם וליזם – מה היעדים של היזם (האם מעוניין להגיע לאב טיפוס + פטנט + תכנית עסקית ואז למכור למשקיע/ לגייס כסף, או לחילופין האם לפתח עד למוצר סופי ואז לייצר ולמכור למשווקים, או לחילופין להגיע למוצר ולייצור עצמאי ולבצע את השיווק וההפצה בצורה עצמאית).

חיפוש פטנטים: חיפוש פטנטים במאגרים בין לאומיים וניתוח הפטנטים שנמצאו כדי שניתן יהיה לפתח מוצר חדשני שניתן יהיה להגן עליו בפטנט. את המסקנות מדוח הפטנטים יש להעביר למחלקת הפיתוח כדי שיאבחנו מה קיים ויפתחו מוצר משודרג/ מוצר שניתן יהיה לרשום עליו פטנט.

פיתוח מוצר: תהליך הפיתוח חייב להכיל בתוכו מספר שלבים: הרחבת אופקים וחשיבה על מספר קונספטים עיצוביים בעלי התכנות הנדסית ובסנכרון עם שוק היעד ויעד המחירים לצרכן. לשם דוגמא: אין טעם שמחלקת הפיתוח תעצב קונספט שלא ניתן יהיה ליצר אותו בייצור המוני!!!. לאחר תהליך הרחבת האופקים וניתוח כל קונספט בנפרד (הן בפן הפיתוחי עם דגשים לגבי עלויות ייצור צפויות והן בפן העסקי לגבי נגזרות השוק, קהל היעד ואפשרויות החדירה הקיימות). לאחר ניתוח הקונספטים יש להתקדם עם הקונספט העיצוב שנבחר לשלב הבא שהוא פיתוח הקונספט לשלב בו ניתן לייצר אב טיפוס או דגם התכנות, בתור מינימום.

רישום פטנט: בהתאם לפיתוח שנעשה יש צורך להגן על אותו מוצר שפותח בפטנט וזאת כדי להציג בפני המשקיע הפוטנציאלי את אב הטיפוס והוכחת ההתכנות שלו ובמקביל להציג בפני המשקיע את הנושא שהמוצר מוגן בפטנט ומגובה בתכנית עסקית.

סקרי שוק: תוך כדי תהליך הפיתוח ורישום הפטנט על המוצר החדשני שפותח יש צורך לבצע סקרי שוק ולקבל חוות דעת קהל לגבי המוצר במספר אספקטים חיוניים. את סקרי השוק יש לבנות בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה וזאת כדי לתת מענה על תשובות רלוונטיות שאותם ישאל המשקיע והתשובות שהוא מצפה להם צריכות להיות אובייקטיביות עד כמה שניתן (זה שאתם בתור יזמים חושבים שהמוצר/ שהפטנט הוא משהו מיוחד זה טוב ויפה, אבל אתם לא אובייקטיבים!!).

כתיבת תכנית עסקית לגיבוי הפיתוח של המוצר/ הפיתוח של הפטנט. במקביל לכל התהליכים המתוארים למעלה יש כמובן לכתוב תכנית עסקית שתציג בפני היזם ומאוחר יותר בפני המשקיע את הפוטנציאל הגלום מוצר/ בפטנט שפותח. התכנית העסקית חייבת לקחת בחשבון נתונים כמו: עלויות ייצור משוערות (נתון שיהיה נגזרת של הפיתוח שנעשה), יעדים ואבני דרך (שיהיה ניתן להעריך לאחר פיתוח אב הטיפוס), גובה השקעה דרוש (בהתאם לשלבים, ליעדים, לכמויות ייצור צפויות), צפי להחזר השקעה (בהתאם לאחוזי חדירה לשוק, שווקי יעד, עלויות ייצור צפויות, עלויות מכירה למשווק/ לצרכן הסופי, וכו). בנוסף התכנית העסקית חייבת להכיל נתונים על סקרי השוק וחוות דעת קהל, נתונים על מתחרים, נתונים לגבי יעדים עסקיים ואסטרטגיים, נתונים לגבי סיכונים צפויים, וכ"ו.

לאחר סיום כל התהליכים וסנכרון בין הנתונים והתוצרים של כל התהליכים היזם מוכן לשלב בו הוא יכול לפנות למשקיעים פונציאליים ולהציג בפניהם את המיזם וההזדמנות העסקית הקיימת בו.

חשוב מאוד: אם כל התהליכים והנתונים לא מסונכרנים סבירות גבוהה שהמשקיע יאבחן את החוסר באינפורמציה/ בידע והדבר עלול להשאיר רושם לא מקצועי שיוביל לרוב לתשובה שלילית מאותו גורם.

לפני שאני מסכם את הנושא ברצוני לתת סקירה כללית עלינו ב B-focus.

בי פוקוס הוקמה למטרת פיתוח מוצרים ופיתוח פטנטים ליזמים וחברות הזנק. בהתאם, החברה בנויה משתי מחלקות שמסונכרנות בכל השלבים הדרושים לבניית ערך לרעיון אותו מביא היזם. חברת B-focus בנויה משתי מחלקות:

מחלקת עיצוב ופיתוח: מספקת שירותים משלב הרעיון ועד לייצור המוצר בסדרות ומשלוח לבית הלקוח. המחלקה מספקת עיצוב ופיתוח של אבי טיפוס, ייצור אבי טיפוס, פיתוח למוצר סופי, הפקת תבניות ועד ייצור סדרתי.

מחלקה עסקית (אותה אני מנהל): מספקת שירותים של בניית אסטרטגיה עסקית ליזם, חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק וכתיבת תכנית עסקית לגיבוי המיזם והמוצר שפותח. בנוסף אנו מספקים ליווי והכנה למשאי ומתן ועד סגירת עסקאות עם המשקיע הפוטנציאלי.

בגדול – אנו מספקים ליזם מענה כולל משלב הרעיון ועד שהוא במצב של גיוס השקעה/ מכירת הנכס לשותף אסטרטגי. הליווי מתבצע ע"י יועצים עסקיים מוכרים ע"י הלשכה ליועצים עסקיים של ישראל ובעלי ניסיון בתחום היזמות וגיוסי ההשקעות.

אשמח להערות ושאלות בנוגע למה שכתבתי ואני מקווה כי תרמתי לכם מניסיוני.

שיהיה לכולם בהצלחה, נשמח לשמוע מכם.

בכבוד רב

אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית- B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525449558

0775008737

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שמי אמיר לניאדו בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום אני שותף בחברה שהקמתי לפני כעשור (בתחום הרפואי) ועוסק בליווי וניהול מיזמים וחברות הזנק. בנוסף אני מנהל את המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אבי טיפוס, סקרי שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה. אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם בהצלחה! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-Focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר לניאדו

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232796 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172092 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171273 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171121 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית23/01/121338 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית12/12/111362 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית28/11/111589 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב תעשייתי

מאת: בנימין קלינגרעיצוב תעשייתי 12/04/202638 צפיות
הנחיות להליך קבלת ההיתר לשימוש חורג ההליך לקבלת ההיתר לשימוש חורג הינו תהליך מורכב ועיתים לא מוכר. במאמר זהנעשה כל שניתן על מנת להקל על הבנת הדרישות החוק והתקנות בנדון. רצ"ב הנחיות מפורטות. שרות זה ניתן לגולשי האתר , המיידע לנוחיותכם ועל אחריותכם בלבד.אלו שאינם מגישים את הבקשה דרכינו מומלץ שיקבלו סייוע מקצועי ומשפטי. לתשומת ליבכם, תהליך הוצאת היתר הבניה היינו הליך מנהלי מורכב ובעל היבטים תכנוניים וחוקיים רבים. לכן, מומלץ כי קלינגר תילווה בצמוד את ההליך כולו, ובכך תמנעו מ אי הבנות מקצועיות

מאת: moraleעיצוב תעשייתי 30/07/192457 צפיות
בשביל שמעצב תעשייתי יזכה בפרס בינלאומי, הוא צריך להיות מוכר, הוא צריך לעבוד בחברה או בסטודיו מוכר, שתשומת הלב מופנה אליו. אנחנו יכולים להניח שלא מעט מעצבים תעשייתיים שעובדים בחברות או במקומות לא מוכרים, גם הם מתכננים ומעצבים מוצרים ברמה מאוד גבוהה, אך מאחר והזרקור לא מופנה אליהם ואין להם את הקשרים המתאימים, אז ייתכן מאוד שהם לא זוכים לחשיפה כמו מעצבים אחרים.

מאת: רוני הכהןעיצוב תעשייתי 10/05/181622 צפיות
מה הם היתרונות של שימוש באבקות צבע על פני שימוש בריסוס או במרקם הנוזלי המוכר? קראו את הדברים הבאים והיכנסו אל עולם של צבע שלא כל אחד מכיר בכלל.

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172092 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: רוני הכהןעיצוב תעשייתי 13/10/172053 צפיות
חלק ניכר מהעניין הוא תלוי עיצוב חללים מסחריים שאיתו יכולים לעורר את העסק לחיים ולהכניס את כל המסרים האלה שמכוונים בדיוק לסגירה של עסקאות רווחיות.

מאת: טל כדוריעיצוב תעשייתי 08/03/152305 צפיות
עם הוזלת מחירי הטאבלטים ועלייה בכמות החברות המסוגלות לתפור לעסקים אפליקציות המתאימות בדיוק לצרכי האירגון הפנימיים או לקוחות החברה. אנו רואים יותר עמדות משולבות טאבלט ככלי אירגוני שהשימוש בו רחב.

מאת: outdoordesignעיצוב תעשייתי 08/02/152260 צפיות
זהבי פלדות היא חברה ותיקה המספקת ללקוחותיה את כל פתרונות הפלדה האפשריים בצורה בטוחה, אמינה ומקצועית

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica